کد خبر: ۶۰۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به نظارت هفتگی کارشناسان سازمان محیط زیست بر مجموعه‌های نگهداری حیوانات در استان تهران، گفت: باغ‌وحش ارم فقط تا اسفند فرصت دارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد کرمی» رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان تهران در خصوص آخرین وضعیت باران شامپانزه معروف باغ وحش ارم اظهار داشت: باران و تمامی حیوانات باغ وحش ارم و مجموعه باغ پرندگان به صورت هفتگی توسط کارشناسان ما رصد می‌شوند و در صورت وجود هرگونه مشکل یا کمبود مراتب سریعا تذکر و گزارش می‌شود.

وی افزود: باران در وضعیت مناسبی قرار دارد و حیوان نسبت به ماه گذشته ۶۰۰ گرم وزن اضافه کرده است و قفسی در کنار قفس‌های سایر شامپانزه‌ها در حال ایجاد است تا بر اساس پروتکل‌های مشخص پروسه چندین ماهه معرفی به گروه طی شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان بیان داشت: ابتدا مسائل سمعی و بصری با کنار هم قراردادن قفس‌ها اتفاق می‌افتد و پس از آن با توجه به مشابهت بالای ژنتیکی شامپانزه به انسان، فرآیند الحاق باران به یک گروه شامپانزه یعنی چند نفره آرام صورت پذیرد.

کرمی گفت: این پروسه تا اسفندماه طول خواهد کشید و در صورت عدم توانایی باغ وحش ارم برای این کار تصمیم دیگری توسط اداره محیط زیست اتخاذ خواهد شد و در صورت ممکن نبودن این کار معرفی به گروه‌های دیگر شامپانزه در شیراز و مشهد و حتی خارج از کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امکان انتقال باران به باغ وحش صفا دشت به هیچ وجه وجود ندارد، ادامه داد: کارشناسان ما به صورت هفتگی از مراکز مهم نگهداری حیوانات در استان تهران بازدید و نظارت می‌کنند و هر اتفاقی که در این مجموعه‌ها بیفتد مجموعه محیط زیست مطلع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این ۲ پویش جهت «حمایت از شامپانزه‌های ارم » و «حمایت از باران» در سامانه فارس‌من ثبت شده بود. طی آخرین پیگیری‌های فارس، سازمان محیط زیست اعلام کرده بود که مسئولیت حفظ سلامت فیزیکی و‌روانی حیوانات ارم برعهده مدیران این باغ‌وحش است و باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
وزن کم کردنش خوبه چون چاق بود و بی تحرک. الان فعالیتش بیشتره و قطعا سبکتر شدن به نفعشه. دوستاش هم باید لاغرتر بشن
نظر شما
ادامه