کد خبر: ۶۰۴۲۴
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
گزارش حکیم مهر از یک اختلاف قدیمی در صنف دامپزشکی:
«دکتر بهمن جاوید لامعی» معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی در این خصوص می‌گوید: هیچ قانون و مقرراتی درخصوص فاصله میان کلینیک‌های دامپزشکی وجود ندارد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «حداقل فاصله مجاز بین کلینیک‌های دامپزشکی یا داروخانه‌های دامپزشکی چقدر باید باشد و آیا قانونی در این زمینه وجود دارد؟»؛ این مسئله‌ی چالش‌برانگیز مدت‌هاست که ذهن قدیمی‌ترهای حوزه درمان دامپزشکی را به خود مشغول کرده است؛ خاص آن که طی سال‌های اخیر دانشکده‌ها با تمام توان مشغول تولید فارغ‌التحصیلان جوان هستند و سازمان نظام دامپزشکی هم اغلب در ارائه پروانه کلینیک، روی آنها را زمین نمی‌زند. درمانگران باسابقه که طی سال‌ها فعالیت، کسب و کار خود را در یک محله خاص جا انداخته و امنیت شغلی نسبی برای خود ایجاد کرده بودند، حالا با همسایگانی مواجه می‌شوند که این امنیت اقتصادی را متزلزل کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند در مورد فاصله بین دفاتر اشتغال به امور درمانی، داروخانه‌ها و غیره، خلاء قانونی وجود دارد و این مساله مخصوصا در شهرستان‌های کوچک، درگیری‌ها و معضلاتی را برای صنف دامپزشکی پیش آورده است. آنها صحبت از رعایت حریم ۵۰۰ متری در عرف می‌کنند و امیدوارند که در بازنگری و تعاریف جدید، این مساله به شکل قانون لحاظ شود و نظام دامپزشکی هرچه سریع‌تر نسبت به این مساله ورود کند تا از شأن صنف، محافظت شود.

هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد

 «موضوع فاصله میان کلینیک‌های دامپزشکی، معضل حاد و مبتلابه عموم جامعه دامپزشکی کشور نیست و این مساله حتی در سیاست‌های سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی هم وجود ندارد»؛ این را معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی به حکیم مهر می‌گوید.

 «دکتر بهمن جاوید لامعی» با تاکید بر اینکه هیچ قانون و مقرراتی درخصوص فاصله میان کلینیک‌ها وجود ندارد، می‌گوید: «این مساله در بسیاری از نقاط کشور یا حداقل در استانی مثل قزوین، حتی در عرف هم رعایت نمی‌شود و کسی هم نسبت به آن معترض نیست؛ کمااینکه همین الان در استان قزوین ۳ کلینیک دامپزشکی در یک ساختمان مستقر هستند که اتفاقا هر ۳ هم در حوزه طیور کار می‌کنند. در واقع از ۶ کلینیسین اصلی طیور استان، ۳ نفر آنها در یک ساختمان هستند و مشکلی هم با هم ندارند، چون هر کس مشتری خود را دارد و هیچ‌کدام وابسته به مشتری گذری نیستند.»

فاصله میان کلینیک‌های دامپزشکی در شهرهای کوچک کاملا بی‌معنی است

وی ادامه می‌دهد: «مساله فاصله میان کلینیک‌های دامپزشکی در شهرهای کوچک نیز کاملا بی‌معنی است و اگر بخواهیم مطابق ادعای برخی از افراد در خصوص فاصله ۵۰۰ متری در این شهرها که صرفا از یک خیابان اصلی تشکیل شده‌اند، عمل کنیم، کلینیک چهارم از شهر خارج شده و کلینیک پنجم باید در بیابان مستقر شود! بنابراین این موضوع در شهرهای کوچک محلی از ارعاب ندارد. حتی در خود قزوین هم در یک راسته‌ی ۲۰۰ متری، ۴ کلینیک و ۲ داروخانه فعالیت می‌کنند.»

لامعی با اشاره به چگونگی فعالیت کلینیسین‌های صنعتی و دام بزرگ، تصریح می‌کند: «مساله فاصله در خصوص فعالیت کلینسین‌های دام بزرگ هم فاقد معنی است. کمااینکه این عزیزان به دامداری مراجعه می‌کنند و در جایی مستقر نیستند؛ هرچند ممکن است دفتری هم داشته باشند، اما کار آنها وابسته به محل نیست و در طول روز به صورت نوبتی با فارم‌ها کار می‌کنند.»

آرامش شغلی من در دوران میانسالی به هم خورده است/ همکار جدید دیوار به دیوار!

یکی از موسسان کلینیک دامپزشكى دام‌هاى كوچك در شمال غرب کشور که به گفته خودش از ٢٢ سال پیش به شکل حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند،  از ۳ ماه پیش درگیر با همین معضل است. او می‌گوید: «يكى از همكاران دقيقا جنب درمانگاه بنده مجوز گرفت و همسايه ديوار به ديوار من شد و على‌رغم نامه‌نگارى و اعتراض اينجانب قبل از صدور مجوز، متاسفانه باوجود حسن نظر اعضاى كميته استانى و نظام دامپزشكى استان، رئيس نظام استان اقدام به صدور مجوز كرد. در صورتى كه با استناد به بند ج ماده ٢ قانون بهره‌ورى مبنى‌بر "توزيع متوازن درمانگاه‌ها" مي‌توانست مجوز صادر نكند. اين امر واقعا آرامش شغلى اينجانب را در دوران ميانسالى كاملا تحت الشعاع قرار داده است.»

اعتراض بینتیجه یک داروخانه دامپزشکی به تاسیس یک داروخانه دیگر در نزدیکی خود

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشور به مورد مشابهی از این گلایه‌ها اشاره و البته آنها را بی‌اساس می‌داند و خاطرنشان می‌کند: «در یکی از شهرهای دیگر، یکی از داروخانه‌ها به تاسیس یک داروخانه دیگر در نزدیکی خود معترض بود. خیلی هم تلاش به خرج داد و این مساله را از طریق دادگاه و پاسگاه پیگیری کرد اما به جایی نرسید، چون ادعای او پایه و اساس قانونی نداشت و هیچ کاری نمی‌شد برای آن کرد.»

رعایت فاصله تنها برای دامداری‌ها، آن هم به لحاظ بهداشتی است

دکتر لامعی در پاسخ به این گلایه‌ها، ضمن یادآوری مساله قانون، می‌گوید: «در قانون هیچ فاصله‌ای برای فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی وجود ندارد و تنها جایی که به این مساله اشاره شده، رعایت فاصله برای دامداری‌ها، آن هم به لحاظ بهداشتی است. مثلا وقتی یک مرغداری تخم‌گذار یا مادر در یک نقطه فعالیت می‌کند، در حریم و شعاع مثلا ۵۰۰ متری یا ۱۰۰۰ متری آن، دیگر امکان راه‌اندازی مرغداری گوشتی نیست، چرا که این کار، توأم با مخاطره بهداشتی است. پس آن فاصله و حریم کاملا مرتبط با بحث مخاطره بهداشتی است.»

رعایت فاصله در مورد داروخانه‌های انسانی هم ابطال شده است

وی با تاکید بر اینکه مساله رعایت فاصله، تقریبا در هیچ شغل دیگری هم وجود ندارد، ادامه می‌دهد: «زمانی در مورد داروخانه‌های انسانی آن هم با قید رعایت فاصله ۵۰ متری و نه ۵۰۰ متری، این مساله وجود داشت که آن هم امروز از طریق مراجع قانونی بی‌اثر و ابطال شده و در  خیلی از شهرها می‌توانید ببینند که داروخانه‌های انسانی در خیابان‌هایی که به اصطلاح بورس خدمات پزشکی هستند، در فاصله ۵ متری از یکدیگر فعالیت می‌کنند. مطب‌های پزشکی نیز بعضا تا حدود ۳۰ واحد، آن هم با تخصص‌های مشابه در ساختمان پزشکان مشغول به کار هستند. مثلا مشاهده می‌کنید که در یک ساختمان پزشکان، همه چشم‌پزشک یا جراح یا متخصص کودکان هستند، بنابراین در جاهایی هم مثل داروخانه‌های انسانی که زمانی بحث ۵۰ متر مطرح بود، دیگر مطرح نیست.»

به صرف زودتر آمدن، نمی‌توان سایرین را منع کرد که کسی آن جا کار نکند

لامعی می‌افزاید: «بنده هم تمایل دارم در جایی که کار می‌کنم، کسی در اطراف من نباشد، اما دوست داشتن من ملاک نیست و حقوق افراد مطرح است. در یک شهر کوچک و محدود،‌ به صرف اینکه من زودتر آمدم و مثلا یک مطب یا داروخانه تاسیس کردم، نمی‌توانم سایر مردم را منع کنم که کسی آن جا کار نکند. شاید فرد دیگری که قصد دارد در مجاورت من فعالیت کند، دامپزشک حاذق‌تر و به‌روزتری باشد. بهره‌بردار چه گناهی کرده که از خدمات به‌روز همکاران جوان‌تر محروم شود. نظر شخصی من این است که محدودیت‌ها پایه و اساس منطقی و عادلانه ندارد.»

آینده چه می‌شود؟

فارغ‌از اینکه در شرایط کنونی، موضع قانون در برابر مساله فاصله میان کلینیک‌های دامپزشکی چیست، نکته مهم‌تر پیش‌بینی سازوکاری برای جلوگیری از این تداخلات در آینده است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه اگر روزی چنین معیاری در سیاست‌ها و ضوابط سازمان دامپزشکی بیاید، سازمان نظام دامپزشکی مجبور است که آن را رعایت کند، می‌افزاید: «سازمان نظام دامپزشکی به‌عنوان صادرکننده پروانه، مجری سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی سازمان دامپزشکی است. اگر سازمان دامپزشکی چنین شرطی را در صدور پروانه لحاظ کند، بنده موافق باشم یا مخالف، در هر صورت باید آن را اجرا کنم، اما تا این لحظه چنین شرطی در جایی لحاظ نشده و سازمان دامپزشکی در سیاست‌ها و ضوابطی که ابلاغ کرده، هیچ تعریفی در خصوص فاصله مراکز از هم ندارد.»

سیاست حاکمیت و دولت، رفع همه موانع برای فعالیت است

لامعی با تاکید بر اینکه در آینده هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد، تصریح می‌کند: «در حال حاضر نه سیاست سازمان دامپزشکی، بلکه سیاست کل حاکمیت و دستگاه دولت، بحث رفع همه موانع برای فعالیت است. یعنی حتی اگر یک دستگاه دولتی شرطی که به نوعی مانعی در جهت اشتغال و امرار معاش افراد است، بگذارد، مراجع بالادستی آن را ابطال می‌کنند. البته ناگفته نماند که بحث ما در مورد خدمات تخصصی است.»

وی در پایان می‌گوید: «ما امروز در یک شرایط اقتصادی و اجتماعی هستیم که ویژگی‌های خاص خود را دارد. بازار کار هر روز محدودتر و از آن طرف، تعداد متقاضیان هر روز بیشتر می‌شود. این مساله صرفا مربوط به حوزه دامپزشکی نیست و تقریبا همه حرفه‌ها در مملکت ما با این موضوع روبرو هستند که ورودی‌های آنها زیاد، تعداد متقاضیان زیاد و زمینه و بازار کار متاسفانه محدود است.»

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
8
5
اگر جناب دکتر جاوید لامعی خود کلینیسین بودند و تنها از راه درامد آن امرار معاش میکردند هرگز چنین دیدگاهی نداشتند
در انسانی هم هنوز فواصل موجود است و شما در یک ساختمان یا دیوار به دیوار دو داروخانه انسانی نمیبینید
ضمن اینکه موضوع دام کوچک کاملا متفاوت است و به علت مسائل شرعی و ممنوعیت سگ گردانی این بحث بسیار موضوعیت پیدا میکند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
نکته بسیار سنجیده و درستی است، فواصل باید باشد اما حالا ۵۰۰ متر نه اما به شرایط استان و محل باید باشد بخصوص بحث مکان قبل است وقتی کسی جایی بوده دامپزشک نتواند جای وی را از چنگش دربیاورد و با پیشنهاد بالاتر به صاحبخانه حایگزین وی شود و این از ذات وظایف نظام در حفظ توازن و نظم دهی و حفظ شئونات حرفه ای میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
در دستورالعمل فاصله تعیین نشده ولی توسعه متوازن درمانگاه های دامپزشکی مسئله ای که مشکل را برطرف میکند اگر روسای نظام دامپزشکی روی این بند تاکید کنند میتوان مشکل را حل کرد
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
1
ما نشنیدیم چنین چیزی
ناشناس
|
Japan
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
2
6
این تفکر باعث آسیب به دام‌کوچک‌‌ و درمان میشود لطفا حمایت کنید جناب معاون
امروز به فکر نباشید فردا دیر است ............
ناشناس
|
Australia
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
5
4
من که حرف بدی نزدم حکیم جان منتشر نکردین
گفتم این تفکر باعث ایجاد مشکل برای درمان میشود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
4
با سلام
چند وقت پیش حکیم مهر یک نامه از دکتر شهریار رئوفت مبنی بر درخواست افزایش امتیاز کلینک بدلیل سهل الوصول بودن ان منتشر کرد .................................
امروز که این مصاحبه از دکتر لامعی را در حکیم مهر را دیدم ، به نظام دامپزشکی امیداورتر شدم که هنوز افراد شایسته در نظام هستن و دید کاملا منطقی دارند
درود بر شرفشان
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
2
مشکل دامپزشکی دانشگاه های جدید و تعداد فارغ التحصیل جدید هست، نه فاصله.
اینکه در یک منطقه ۵۰ تا کلینیک دام کوچک و ۱۰ تا بیمارستان دام کوچک باشه مشکل بزرگتری هست تا ۵ تا کلینیک در یک منطقه باشند حتی دیوار به دیوار.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
1
3
این‌نگاه غیرکارشناسی و مساله آفرین است . عملا می گویند شرایط رها شده است . وقتی نگاه معاونت برنامه ریزی این باشد دیگر چه می توان گفت!
قادر خضریان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
1
7
سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر لامعی عزیز

بنده دکتر خضریان هستم از قزوین.

از اینکه فرمودید طرح فواصل بی خود است به نظر من از جنابعالی بعید است چون به نظر من جنابعالی مواجه تر از این مسائل هستید و اشراف بدی ندارید نسبت به مسائل.

ولی از اینکه در جایگاه بخش حقوقی نظام دامپزشکی این مطالب را بیان فرمودید بسیار برای خودم و دامپزشکی متاسف شدم.
چون متوجه شدم سازمان نظام دامپزشکی به عنوان تنظیم کننده قوانین و مقررات جایگاهش را از دست داده و دیگر طبق وظایف محوله به آن سازمان عمل نمی کند.

دکتر عزیز، ماده ده قانون سازمان دامپزشکی کلی است و وظیفه سازمان و نظام است با توجه به شرایط روز دستور العمل و اگر نیاز باشد قوانین جدید را طرح کند.

لازم است به عرض برسانم داروخانه و دیگر دامپزشکان شاکی می توانند از خود نظام و رییس های سازمان نظام امضاء کنندگان مجوزها به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و چون خلا قانونی وجود دارد و قصور صورت گرفته است خسارت را از آنها بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
متاسفانه موارد غیر منطقی در دامپزشکی فراوان است از جمله ندادن مجوز فعالیت در داروخانه و مطب به کارشناسان دولتی و یا الزام به رعایت فاصله و یا تقسیم روستاها بین مراکز مایه کوبی که هیجکدام منطقی نیست مشتری امتخاب میکند به چه کسی و کجا مراجعه کند در نتیجه این کارهای غیر منطقی دامداران هر روز بیشتر ضرر میکنند
شفیع آبادی
|
France
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
4
ظاهرا دوستان مسئول که موظف به ایجاد آرامش و نظم در بین شاغلین و صنف هستند بیشتر به فکر ........... جلب رضایت حداکثری هستند. کسی که در یک محل خاص سرمایه‌گذاری کرده برای تاسیس کلینیک، یک سرمایه گذاری حداقل ۳۰ ساله انجام داده.دادن مجوز در حریم ایشان ، ظلم مسلم و در معرض خطر قراردادن سرمایه گذاری ایشان است.
منطقی نیست‌قصور دیگران در جذب بیش از نیاز دانشجوی دامپزشکی را به گردن کسانی انداخت که در شرایط نیاز مملکت و بر اساس علاقه این رشته و حرفه را انتخاب کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
خیلی از محدودیتها در دامپزشکی هست که چون غیر منطقی است در پزشکی نیست از جمله رعایت فاصله
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
1
3
دست از سر این دامپزشکی بدبخت بردارید و به حال خودش بگذارید ، بهتر امور پیش میرود! کارنا شناسان به اصطلاح کارشناس!!
همکار پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
1
سلام. بنده در استان آذربایجان غربی در ابتدای کار بخش خصوصی در یک شهرستان داروخانه تاسیس کردم. سه داروخانه قبلی به فاصله 3 متری از هم در یک کوچه بودند! شبکه دامپزشکی هم مرا به بیابان فرستادند!!!. بعد از چندین ماه بی مشتری ماندن و صرف عمر و درخواست های بسیار توانستم به مجاورت شهر انتقال یابم. در این مدت و حتی پس از آن یکی از همکاران در مجاورت داروخانه بنده اقدام به تاسیس درمانگاه نمود ولی هر دوی ما پس از چند سال اتلاف وقت و عدم توفیق نسبی از آن شهرستان مهاجرت نمودیم. در این هنگام مراکز مایه کوبی را به بخش خصوصی واگذار می کردند از آنجا که توان مالی خود را از دست داده بودم وارد این رشته شدم ولی مرکز مایه کوبی به بیابان فرستاده شد!!!!!! ................ متاسفانه تا جایی رسید که مجددا به شهر دیگری رفته و باز از صفر شروع کردم البته دوباره از مایه کوبی مستقر در بیابان و .............های شدید اداره کل استان و انواع تنبیهات رسمی و عملی؟؟؟ قبل از ارشاد کتبی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
مگر شما پاتولوژیست نیستید ازمایشگاه بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
4
2
رعایت فاصله بی معنا است به زور نمیشود مردم را اذیت کرد تا از ما جنس بخرند تصادفا همه داروخانه ها و مطبها باید دیوار به دیوار باشند تا مشتری مداری باعث فروش بیشتر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
1
.................................... یکی از مشکلات بوجود آمده در بخش خصوصی و رقابت های ناسالم از همین دیدگاه معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام بوجود می آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
2
دامپزشکی مختصات خود و شرایط خود را دارد
از این رو اصلا با پزشکی قابل مقایسه نیست
در دام بزرگ بحث تولید مهم است پس قیمت کمتر میتواند برای بهره بردار جذاب باشد و فقط بحث کیفیت مطلوب مطرح نیست
در مورد حیوانات خانگی هم به علت مسائل منع رفت و امد و قوانین بازدارنده و ... اصلا قابل مقایسه با پزشکی که انسان ها ازادانه میتوانند تردد کنند نیست
همین الان هم در مورد داروخانه های انسانی فواصل و ظرفیت مطرح هست اما نه مثل گذشته نادانسته سخن نگوییم
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
4
2
اگر دامپزشکی با سواد باشد اگر داروخانه ای با انصاف باشد نه تنها دامداران شهرستان خودش بلکه از شهرهای دیگر هم مراجعه کننده خواهد داشت رعایت فاصله بین مطب و داروخانه بی معنی است چرا نباید یک استاد دانشگاه یا کارشناس خبره دامپزشکی به گناه اینکه در اداره یا دانشگاه شاغل است نتواند ویزیت کند نظام دامپزشکی و سازمان باید مرافع حقوق دامداران باشند نه کسب درامد و شغل برای دامپزشکان که از وظایف اداره کار است مدیر بهداشت شهرستان محل سکونت من خودش داروخانه دارد و پزشکان هم ویزیت دولتی میکنند هم خصوصی .این وضعیت محدودیت در دامپزشکی فقط باعث بیسواد پروری و زیان دامداران میشود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
2
متاسفانه اوضاع هر روز داره بدتر میشه. باید یه راه‌حل قانونی پیدا کرد تا جلوی پذیرش بیش‌از حد نیاز دانشجو رو گرفت.
الان همه‌ی شاخه‌های دامپزشکی داره رو به نابودی میره
از عزیزان مدیر که آبی گرم نمیشه
امیدوارم یه عده دلسوز پیدا بشن و به نمایندگی از بقیه پیگیر این اوضاع باشند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
3
0
بهتر است به جای ایجاد فاصله سعی کنیم با افزایش علم نسبت به رقابت با هم بپردازیم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
1
مطلب از این قرار است اگر سواد داشته باشی و خوش اخلاق باشی در کوه قاف هم باشی دامداران پیدات میکنند اگر اخلاق و سواد نداشته باشی با زور بخشنامه و فاصله و بوق و کرنا و تبلیغات خلاف واقع میتوانی فقط مدتی دوام بیاوری بعد باید جمع کنی بروی خلاص
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
تصویر خیلی نامناسبی برای مطلب گذاشتید!
چهره بد اخلاق و زشتی از دو تا دامپزشک را رسم کرده. از حکیم به عنوان رسانه دامپزشکی انتظار بیشتری هست@!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
0
مساله اصلی وجود این همه دانشکده هست که با این حجم خروجی فارغ‌التحصیلی دارند اگر بخواهد فکری شود اونجا باید صورت پذیرد وگرنه اینکه برای عده ای چون زودتر اومدن یک انحصار در نظر گرفت و برای فارغ‌التحصیلان جدید حق کار و امرار و معاش قائل نشد فکر نمیکنم راه درست و منصفانه ای باشد.
ناشناس
|
Sweden
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اینکه مسئولین ارشد نظام دامپزشکی اینگونه نامناسب ......... موضوعی را بررسی میکنند نگران کننده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
1
0
بهترین الگو در راستای تکریم ارباب رجوع و بهینه مصرف کردن منابع انرژی و تقویت حق انتخاب مشتری باید کلیه داروخانه ها مطبها مراکز مایه کوبی د ازمایشگاههای دامپزشکی در یک مجتمع جمع شوند به نام مجتمع بیطار یا vet Group بطوریکه همه دیوار به دیوار باشند و هر کس که دارای مدرک دانشگاهی دامپزشکی باشد پروانه هم بتواند اخذ کند چه استاد دانشگاه باشد چه کارمند دولتی و چه بیکار خصوصی در ان شرایط افراد دارای علم دوام می اورند و افراد فاقد علم میروند دنبال باز اموزی و کل پروسه به نفع دامداران و مرغداران خواهد بود این پیشنهاد اگر از طرف تعاونیهای دامداران و مرغداران پشتیبانی شود کلید حل مشکلات فعلی در حوزه تشخیص ودرمان خواهد بود .اینجانب ۲۳ سال در حوزه بخش خصوصی کار کرده ام
سرمایه گذار داروخانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
سلام
عبدالغنی شهی حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
باسلام به کلیه همکاران .فاصله برداشتن بجز اینکه برای ورشکستی و بدبختی برای دارخانه قدیمی و تاسیس جدید چیزی دیگه نداره اون خودم قبل اینکه فاصله برداشته بشه امتیاز داروخانه خریدم حالا برداشته شده بجای ۵ داروخانه شده ۱۲ تا حتی یک شبانه روزی امده یک مترمن نه اینکه سرمایه من داره از دستم میره بلکه اونای هم فروش چندانی ندارن اگه همین جو‌ر ادامه داشته باشه همه باید درب داروخانه ببندن چون مصرف داروخانه واقعا زیاده کسی داره میدونه چه میگم هنوز با مالیات جدید بیچاره میشم
نظر شما
ادامه