کد خبر: ۶۰۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

از حیوان درمانی برای مقابله با استرس، افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود، اما استفاده از اسب بیش از الاغ متداول است. انجمن ۲۳ الاغ در محلی روستایی در نزدیکی پارک دوویانا در منطقه اندلس (جنوب) دارد که قبلاً برای کمک به بیماران آلزایمری یا کودکانی که از اختلالات روانی رنج می‌بردند، استفاده می‌شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صراط نیوز، انجمنی در اسپانیا جلسات استراحت رایگان را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی فراهم کرده، که یک نوع درمان برای رهایی آن‌ها از خستگی و استرس عصبی ناشی از شرکت در مبارزه با ویروس کرونا است، و ویژگی بارز این درمان این است که توسط الاغ‌ها انجام می‌شود.

«مونیکا مورالس» در حالی که یک کره‌الاغ ده روزه را در آغوش دارد از خوشحالی گریه می‌کند.

مونیکا که در بهار، یعنی در اوج بحران کرونا به مدت دو ماه در یک بیمارستان مادرید کار می‌کرد، می‌گوید: آنچه ما در طول موج اول همه گیری زندگی کردیم، غیرمنصفانه بود و امروز نیز اتفاق می‌افتد.

این پرستار که اکنون در هولوا (جنوب) کار می‌کند، افزود: بیماران بیشتر یعنی تشنج بیشتر؛ چه بین همکاران و یا در خیابان. وی با اشاره به الاغ‌ها ادامه می‌دهد: ماندن با آن‌ها کمک بسیاری به من می‌کند.

پروژه «الاغ درمانی» در اواخر ماه ژوئن گذشته آغاز شد و هدف آن کمک به کارکنان بهداشتی است که از نظر روانی تحت تأثیر مشارکت خود در نبرد با ویروس کرونا قرار گرفته اند. همه گیری در اسپانیا، نزدیک به یک میلیون نفر را مبتلا کرده است که بیش از
۳۳۰۰۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

از حیوان درمانی برای مقابله با استرس، افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود، اما استفاده از اسب بیش از الاغ متداول است. انجمن
۲۳ الاغ در محلی روستایی در نزدیکی پارک دوویانا در منطقه اندلس (جنوب) دارد که قبلاً برای کمک به بیماران آلزایمری یا کودکانی که از اختلالات روانی رنج می‌بردند، استفاده می‌شده است.

«ماری لوپز» که بعد از یک ساعت پیاده روی در جنگل با الاغی به نام «ماگالین» احساس بهتری داشت گفت: حیوانات لطافت زیادی می‌دهند و احساس راحتی ایجاد می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا فراموش کنیم.

لوئیز پچارانو مسئول انجمن ۵۷ ساله می‌گوید: این یک مسئله بهداشت روانی است، فشار روانی که مبارزه روزانه با کووید_۱۹ برای کادر درمان ایجاد کرده است؛ اما آن‌ها به لطف درمان با خر‌ها در یک جنگل زیبا دوباره در اینجا احیا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد که آن‌ها قبل از بازگشت به جنگ با ویروس، باتری‌های روح خود را در جنگل شارژ می‌کنند. ایده این روش درمانی هنگامی به رئیس انجمن رسید که وی کتابی در مورد «الاغ‌های جنگل» خواند که در ژاپن به عنوان درمانی برای استرس عصبی و افسردگی استفاده می‌شود.

بعد از اینکه متخصصین مراقبت در این برنامه درباره الاغ اطلاعاتی دادند، پرستاران در یک مسیر مشخص همراه با راهنما به پیاده روی می‌روند و وقتی احساس اعتماد به نفس می‌کنند، اگر بخواهند می‌توانند خودشان با الاغ به جنگل برگردند و مدت بیشتری آنجا بمانند..

روانشناس «ماریا جس ارش آرچی»، که در توسعه این برنامه شرکت کرد، تأیید می‌کند که برقراری ارتباط با یک حیوان در جنگل به فرد اجازه می‌دهد آزادانه در مقابل موجوداتی که مورد قضاوت قرار نمی‌دهند، عمل کند.

وی توضیح داد که مطالعات نشان داده است که حیوان درمانی می‌تواند هورمون لذت اکسی توسین را تحریک کند و سطح اندورفین را افزایش دهد و کورتیزول، هورمون استرس را کاهش دهد.

تاکنون ۲۵ پزشک و پرستار در این پروژه شرکت کرده اند که قرار بود تا نوامبر ادامه داشته باشد. اما لوئیز بچارانو در حال بررسی تمدید آن است، زیرا می‌ترسد همه گیری "سالها" طول بکشد.








 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
2
یه لگد الاغ را هم تجربه کنند خوبه برا رفع خستگی
نظر شما
ادامه