کد خبر: ۶۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از شناسایی یک هزار نقطه کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمیدرضا حسینی» ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ با شناسایی یک هزار نقطه کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه پرنده کشف و معدوم شد.

او ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون مستمر در استان‌های کشور و به‌خصوص استان‌های درگیر، در سال ۹۸ و ۶ ماهه اول سال جاری، پنج کانون بروز بیماری در سه استان شناسایی شد و این میزان نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶ کاهش یافت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه پرنده در حال فعالیت هستند که چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این صنعت استان صورت گرفته است.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر، دو هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت در استان مشغول به فعالیت هستند و به‌واسطه ضریب اشتغال بالای این حوزه، حفظ و صیانت از آن و پیشگیری از بروز بیماری اهمیت بسیار بالایی دارد.

او گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ دو کانون بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان سمنان شناسایی، پرندگان معدوم و غرامت پرداخت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: این بیماری به دلیل مشترک بودن بین انسان و پرندگان، دارای اهمیت بسیار بالایی است و از این‌رو، اقدامات پیشگیرانه نیز باید با هوشیاری خاصی در دستور کار قرار داشته باشد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
با سلام به نظر انتشار اخبار کشوری از زبان یک مدیر کل استانی درست نیست
نظر شما
ادامه