کد خبر: ۶۰۲۸۷

مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر از حذف روش پلاک‌کوبی برای سگ‌های بدون صاحب تهران خبر داد و گفت: با استفاده از فن‌آوری میکروچیپ‌ها نسبت به کنترل زاد و ولد سگ‌های بدون صاحب اقدام می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، «سیدعلی مفاخریان» با بیان اینکه سیاست شهرداری تهران، جمع‌آوری و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب با اولویت سگ‌های هار و بیمار است، افزود: انجام اقدامات جمع‌آوری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، غربالگری و نگهداری این سگ‌ها در مرکز آرادکوه با طرح شکایت شهروندان آغاز می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲ هزار سگ بدون صاحب در مرکز آرادکوه در جنوب تهران نگهداری می‌شود، گفت: فرآیند عقیم‌سازی و واکسیناسیون آنها به طور متوسط یک میلیون تومان هزینه دارد. علاوه بر آن، سگ‌های بدون صاحب آرادکوه روزانه حدود سه تُن غذا مصرف می‌کنند که هزینه هر کیلو غذا بین سه تا چهار هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر تصریح کرد: سگ‌های غربالگری شده به صورت رایگان برای نگهداری در اختیار شهروندان متقاضی قرار می‌گیرند. در صورت همکاری ادارات ‌کل محیط زیست و منابع طبیعی تهران، فضای طبیعی برای رهاسازی سگ‌های بدون‌صاحب اختصاص داده می‌شود.

مفاخریان خاطرنشان کرد: علاوه بر نقاهتگاه آرادکوه، در ۲ مرکز در چیتگر و سوهانک با مدیریت گروه حامیان حیوانات حدود ۲۰۰ سگ نگهداری می‌شود. همچنین پس از انتقال محل نگهداری قوچ و میش‌های پارک چیتگر تهران، مکان فعلی این حیوانات هم به سگ‌های بدون صاحب اختصاص خواهد یافت.

 

نظر شما
ادامه