کد خبر: ۶۰۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: تیمار و رها‌سازی جوجه شاه بوف با کمک دامپزشک حیات وحش در استان کرمان با موفقیت انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اکبر رسولیان»، رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان  گفت: یک بهله جوجه شاه بوف با تلاش دامپزشک حیات وحش پس از تیمار شش ماهه رها سازی شد.

او ادامه داد: زمانی که والدین جوجه پرنده وحشی آسیب دیده باشند فقط دامپزشک حیات وحش قادر خواهد بود با نظارت محیط زیست در شرایطی خاص تیمار را شروع کند که با تلاش پزشک رها سازی موفق جوجه شاه بوف را پس از درمان شش ماهه به ثبت رسانده ایم.

رسولیان  افزود: از همشهریان خواهشمند ایم حین طبیعت گردی در صورت مواجهه با لانه پرندگان وحشی از هرگونه دست زدن به آن خودداری کنند، زیرا نگهداری حیوانات حیات وحش حتی از عهده دامپزشک معمولی خارج است چه برسد به این که اشخاص عادی حتی ندانسته و از سر دلسوزی به لانه جانوران تعرض کنند، که البته این امر علاوه بر وارد کردن آسیب جدی به جانور مثل فلج شدن از ناحیه پا، جرم نیز محسوب می‌شود و حکم شکار حیوان را دارد. طبیعت نیازی به دلسوزی ما ندارد فقط با حفظ حریم جانوران وحشی  بزرگترین کمک را به آنان کرده ایم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
چرا اسم دامپزشک حیات وحش سیرجان رو همیشه حذف میکنید؟!؟
نظر شما
ادامه