کد خبر: ۶۰۱۶۶

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم قول‌ها و وعده‌ها در سال جاری حتی یک ریال اعتبار به پروژه مهم دامپزشکی شرق اختصاص نیافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه دامپزشکی خراسان‌جنوبی پروژه آزمایشگاه بزرگ و استاندارد دامپزشکی شرق کشور است که از سال ۹۰ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متأسفانه علی‌رغم تأثیری که افتتاح این پروژه مهم بر حوزه سلامت غذایی در شرق کشور و استان دارد تاکنون در سال جاری حتی یک ریال اعتبار نیز به آن تخصیص داده نشده است.

اصغرزاده ادامه‌داد: این پروژه از سال ۹۰ تا ۹۷ حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در سال ۹۷ با همت و تلاش مضاعف به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی رساندیم و اگر در سال جاری تخصیص اعتبار برای این پروژه صورت می‌گرفت تا پایان پروژه راه چندانی باقی نمی‌ماند.

وی با گلایه از اینکه این عدم تخصیص اعتبار علی‌رغم قول‌ها و وعده‌های داده شده صورت نگرفت، افزود: افتتاح آزمایشگاه بزرگ دامپزشکی شرق کشور علاوه بر اینکه به رونق و جهش تولید در بحث محصولات دامی کمک می‌کند گام بلندی برای افزایش صادرات این محصولات از خراسان‌جنوبی و شرق کشور به دیگر کشورها است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ما در حوزه صادرات محصولات دامپزشکی نیز اقدامات بسیار خوبی رقم‌زدیم و برای اولین بار کرک مو از خراسان‌جنوبی به کشور چین صادر کردیم که بسیار ارزشمند است.

اصغرزاده اظهار کرد: از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف دامپزشکی صیانت از سرمایه‌های دامی کشور و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با توجه به مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان این موضوع در منطقه ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بیان‌کرد: نتیجه تلاش‌های ما برای صیانت از سرمایه‌های دامی کشور و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام این شد که در حال حاضر در خراسان‌جنوبی بیماری‌هایی چون تب کریمه کنگو و آنفولانزای فوق حاد پرندگان نداریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۲۵ داروخانه دامپزشکی و ۳۲ مرکز واکسیناسیون و کلینیک دامپزشکی داریم.

 

نظر شما
ادامه