کد خبر: ۶۰۱۴۱

رییس نظام دامپزشکی استان تهران در پیامی چهاردهم مهر، روز ملی دامپزشکی را تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، در پیام تبریک «دکتر رامین سلامتی» آمده است:

بسمه تعالی

دامپزشکان سربازان بی مدعای جبهه بهداشت و سلامت جامعه هستند

با توجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه و ارتباط تنگاتنگ سلامت انسان با سلامت حیوان، قطع چرخه بیماری های مشترک از راه کنترل بیماری در جمعیت حیوانی امکان پذیر می باشد و متولی این امر تشکیلات دامپزشکی است و یقیناً صرف هزینه در بخش دامپزشکی می تواند هزینه های میلیاردی دولت در زمینه درمان بیماری های مشترک در جمعیت انسانی را کاهش دهد و این تائیدی اساسی بر نقش سازنده دامپزشکی در عرصه بهداشتی کشور است.

از آنجا که بهره برداران و دریافت کنندگان خدمات دامپزشکی، تمام جامعه اعم از عشایری، روستایی و شهری را در بر می گیرد، در بحث سلامت غذا، علاوه بر مخاطرات بیولوژیکی (باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی)، مخاطراتی از قبیل باقیمانده های دارویی به ویژه آنتی بیوتیکها، هورمونها، سموم و آفت کشها، فلزات سنگین (سرب، جیوه ، کادمیوم، مس و ...) در سلامت مواد غذایی نیز بایستی مورد توجه، نظارت و کنترل قرار گیرند تا در کنار مقوله بنیادین بهداشت موجب گردش روان تر چرخهای اقتصاد کشور گردد.

در واقع به زبانی دیگر با توجه به ابعاد گسترده وظایف و مسئولیتها، دامپزشکی یکی از ارکان اساسی زمینه ساز ایمنی غذایی محسوب می گردد که می تواند موجبات پایداری امنیت غذای را فراهم سازد.

نزدیک به دو دهه است که روز چهاردهم مهرماه به عنوان روز دامپزشکی در تقویم رسمی کشور درج شده است. شورای نظام دامپزشکی استان تهران روز ملی دامپزشکی را به همه فعالان دامپزشکی در عرصه های آموزشی، پژوهشی، اجرایی به پاس خدمات ارزشمندشان صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، بر همدلی، همراهی، همکاری و مشارکت اعضای خانواده دامپزشکی برای بهبود شاخص های بهداشتی و بالندگی، رشد و شکوفایی فضای کسب و کار تاکید می نماید.

برای تک تک همکاران عزیزمان در تمامی رده های دامپزشکی آرزوی توفیق و سربلندی دارم و امیدوارم با استعانت از خداوند متعال در انجام رسالت خود و رفع مشکلات بهداشتی و سلامت میهن عزیزمان موفق و پیانده باشید.

دکتر رامین سلامتی، رییس نظام دامپزشکی استان تهران


نظر شما
ادامه