کد خبر: ۶۰۱۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغر زاده» مدیرکل دامپزشکی استان در این بازدید با اشاره به این موضوع که این پروژه از سال 1390 به عنوان پروژه مهم زیرساختی در استان کلید خورد افزود: با توجه با تخصیص کم اعتبارات، روند پیشرفت این پروژه تا سال 1397 بسیار کند بوده است بطوریکه در فاصله این هفت سال تنها پیشرفت 40 درصدی را محقق کرده است ولی در فاصله سالهای 97 تا کنون با توجه به پیگیری های مداوم هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه رقم 85 درصد را نشان می دهد.

وی گفت: کارشناسان زبده در این استان، قادر خواهند بود، موجبات فعالیتهای اقتصادی، واردات و صادرات محصولات دامی مورد تائید و تضمین آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان را فراهم نماید و اجرای به موقع این پروژه و دریافت ایزوهای بین المللی ازسازمانهای جهانی تجارت، خواربار، بهداشت و دامپزشکی می تواند متضمن رشد پویا و توسعه پایدار امنیت غذایی در منطقه گردد.

در این بازدید کارشناسان  شرکت های مشاور و پیمانکار ضمن ارائه توضیحات فنی در خصوص پروژه، بر تسریع روند انجام آن در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از فصل بارندگی نیز تأکید کردند.

 در این بازدید خسروی اسفزار نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر ضرورت وجود يك مرکز مجهز تشخيص بيماري هاي دام و طيور در منطقه و استان، در خصوص رایزنی های مرتبط با روند پیشرفت پروژه مذکور قول مساعد داده و اظهار داشت که بهره برداری از این آزمایشگاه می تواند نقش بسیار مهمی در رفع موانع جهش تولید و کاهش آسیب پذیری بخش تولید و اشتغال، تسهیل و توسعه صادرات دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و فرآورده های دامی به کشورهای همسایه نیز نقش مهمی ایفا نماید.

پس از این بازدید خسروی اسفزار از اداره کل دامپزشکی استان بازدید، و از فعالیت های آزمایشگاهی حوزه دامپزشکی دیدن کرد.

 اصغر زاده ضمن شرح فعالیت های انجام گرفته جهت تجهیز و راه اندازی بخش مولکولی آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان یاد آور شد: دامپزشکی درکنترل بهداشتی و تضمین سلامت انواع فراورده های خام دامی نقش موثر خود را بصورت مستمر ایفاد می کند

وی گفت: با راه اندازی بخش PCR   آزمایش مرس بر روی بیش از 6000 نمونه انجام خواهد شد و علاوه بر این با تایید مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور توسعه آزمایشات در این بخش مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
2
والا این عکس آخری بدرستی پیشرفت 85 درصدی رو نشون میده
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
1
اگر نورچشمان حکیم مهر با لنز زیبای دوربین خود رصد کنند شاهد خواهند بود دقیقا مشابه همین نام و همین پروژه در خراسان شمالی بجنورد از سال 89 آغاز که پایانی در آن نخواهد بود سوال از صاحب نظران دامپزشکی کشور خدا وکیلی نیاز بود ؟ کو دام و دامداری کو مرغداری ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
نظر شما
ادامه