کد خبر: ۶۰۰۸

حکیم مهر - وزیرجهادکشاورزی در نامه‌ای به وزیربازرگانی با درخواست تغییر در شرایط واردات 190 قلم کالا و محصول کشاورزی نوشت: از این وزارتخانه می‌خواهیم از ورود کالا ومحصول کشاورزی که تولیدداخلی آن کفاف نیازکامل کشور را نمی‌کند درفصل تولید وعرضه محصول داخلی اکیدا خودداری کند.
در نامه صادق خلیلیان وزیرجهادکشاورزی به مهدی غضنفری وزیر بازرگانی آمده است: پیرو نامه شماره 2386/020 م مورخ 19/7/89 دراجرای مفاد ماده 16 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، به پیوست لیست تعداد 190 قلم از کالاها و محصولات بخش کشاورزی، با شماره تعرفه های موجود و تغییرات مورد نظر در میزان تعرفه، شرایط و زمان مناسب ورود، جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می گردد.

در این نامه می خوانیم: ثبت سفارش واردات برای کالاها و محصولات مورد نظر فقط با رعایت حقوق ورودی، زمانبندی و ملاحظات اعلام شده براساس جداول پیوست و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه می تواند صورت گیرد. ضمنا در خصوص سایر کالاهای بخش کشاورزی و فرآورده های غذایی، رعایت مفاد کتاب مقررات صادرات و واردات سال 90 و سایر قوانین و مقررات مربوطه کما فی السابق مبنای ثبت سفارش ورود خواهد بود.

خلیلیان در این نامه ضمن تاکید بر دو نکته تصریح کرده است: ثبت سفارش ورود و واردات کلیه اقلام از قبیل: توت فرنگی، پیاز، سیب زمینی، سیر، برگه آلو، بادام، انواع میوه ها از قبیل: سیب، گلابی، پرتقال، انگور، آناناس، میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری به جز موز، انواع شیر خشک صنعتی و فرآورده های لبنی( به جز کره)، کمپوت، کنسرو، رب انار، رب گوجه فرنگی و کنستانتره های میوه، تا اطلاع ثانوی انجام نشود. بدیهی است در صورت نیاز به بعضی از اقلام، در فصل مناسب اعلام خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی در پایان این نامه از وزیر بازرگانی خواسته است از ورودهرگونه کالا و محصول کشاورزی که تولید داخلی آن کفاف نیاز کامل کشور را نمی کند، در فصل تولید و عرضه محصولات داخلی، اکیدا خودداری شود.
 

نظر شما
ادامه