کد خبر: ۶۰۰۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
امیر دریادار دوم «دکتر مصطفی مداح» در بخشی از این پیام آورده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که اولین اداره دامپزشکی و آزمایشگاه کنترل مواد غذایی را در سطح کشور و نیروهای مسلح راه‌اندازی نموده است ...

حکیم مهر: امیر دریادار دوم «دکتر مصطفی مداح» دبیر قرارگاه پدافند زیستی و معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پیامی فرا رسیدن ۱۴ مهر «روز ملی دامپزشکی» را تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر، متن این پیام به شرح زیر است:

چهاردهم مهرماه - که در سال جاری با چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس نیز مقارن گشته - فرصتی مناسب است که از زحمات همکاران دامپزشک به ویژه دامپزشکان ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصههای سلامت انسان، دام و محیط زیست قدردانی نماییم.

جهانگیری (پاندمی) بیماری نوپدید کووید- 19 که ویروس آن با ویروس کرونا در خفاش بیش از 98 درصد قرابت ژنومی دارد و همچنین بروز بیماریهای نوپدید و بازپدید دیگری همچون مرس، سارس، ابولا، آنفلوانزای پرندگان، جنون گاوی، تب دنگی و امثال آن در سالها و دهههای اخیر در جهان، نشان از اثرات متقابل سلامت انسان، دام و محیط زیست بر یکدیگر و ضرورت توجه به «سلامت واحد» دارد.

تجارت جهانی غذا و کالاها و همچنین سرعت انتقال افراد بین کشورها و شهرها سبب گردیده است که بسیاری از این بیماریها از حد محلی فراتر رفته و منطقه یا حتی جهان را درگیر نمایند و همین موضوع به تنهایی کافی است که اهمیت حضور پررنگ دامپزشکان را در سطح کشور و نیز یگانهای نظامی متوجه شویم.

از سوی دیگر، ایمنی و بهداشت مواد غذایی به ویژه غذاهای با منشاء دامی، به عنوان یکی از ارکان اصلی بهداشت عمومی از اهمیت و اولویت بسیار بالایی در پیشگیری و کنترل انتقال بیماریها برخوردار است چراکه مصرف دستکم سه نوبت وعدهی غذایی اصلی توسط انسان - که حداقل 50 درصد از منابع پروتئینی آن از غذاهای با منشاء دامی تامین میگردد - اگر بر پایهی ایمنی و بهداشت این غذاها بنا نشده باشد، منشاء بسیاری از بیماریهای مرگآور یا ناتوانکننده در مصرفکنندگان خواهد بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که اولین اداره دامپزشکی و آزمایشگاه کنترل مواد غذایی را در سطح کشور و نیروهای مسلح - که هماکنون نیز در ادارهی بهداشت و درمان دو نیروی زمینی و هوایی مشغول ارائه خدمت میباشد - و نام پرافتخار شهید سرلشکر دامپزشک دکتر غلامحسین پورمهدی نیز برای نامگذاری آن انتخاب شده است را راهاندازی نموده و دامپزشکی ارتش، قدمتی به بلندای تاریخ دامپزشکی کشور ایران دارد.

امروزه دامپزشکان ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب تیم طب پیشگیری و بهداشت، تیم بهداشت و کنترل مواد غذایی و معاونتهای بهداشتی، همسو با ارتشهای بزرگ و پرقدرت جهان و مطابق با آخرین یافتههای علمی در زمینههای بهداشت و پیشگیری از بیماریهای زئونوز انسان و نیز سلامت دام و محیط زیست، با سربلندی مشغول خدمترسانی در راستای سلامت یگانهای نظامی هستند.

مجدد این روز را به تمامی همکاران زحمتکش و فرهیختهی دامپزشک ارتش جمهوی اسلامی ایران و نیز خانوادههای محترم ایشان که با حمایت عاطفی و روانی خود به ارائه خدمترسانی هرچه بهتر این عزیزان کمک میکنند، تبریک میگویم و از خداوند بزرگ، توفیق روزافزون این عزیزان را در مسیر اعتلای بهداشت و سلامت آحاد مردم ایران عزیز اسلامی در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت رهبری فرماندهی معظم و فرزانهی کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز (مد ظله العالی) خواستارم.

دبیر قرارگاه پدافند زیستی و معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا

دریادار دوم پزشک مصطفی مداح

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار متخصص داخلی مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
4
با سپاس فراوان از امیر دریادار دوم دکتر مدّاح و گرامیداشت یاد و خاطرۀ سرلشکر شهید دکتر پورمهدی. خودم هم در کسوت دامپزشک در دوران مقدّس سربازی ، مفتخر به خدمت در آماد و پشتیبانی نزاجا بوده ام .«دامپزشکی ارتش» سرفراز و مایۀ افتخار.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
3
مردم ایران ارتش غیور مردان ایران زمین را دوست دارند
نظر شما
ادامه