کد خبر: ۶۰۰۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

 «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و «دکتر تبرائی» معاون نظارت سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق «دکتر زبردست» مدیرکل دامپزشکی استان لرستان طی روزهای 7 و 8 مهرماه از بخشهای ذلقی و ززو ماهرو از توابع شهرستان الیگودرز بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، در اولین روز بازدید معاون بهداشتی و پیشگیری و معاونت نظارت سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل دامپزشکی لرستان از بخش ذلقی، از آستان مقدس امامزاده محمد ابن حسن و کشتارگاه دام واقع شده در جوار این امامزاده بازدید به عمل آمد و در جلسهای با حضور مدیر اوقاف شهرستان الیگودرز بر لزوم ساماندهی این مرکز و ارائه راهکارهای مناسب توسط کارشناسان دامپزشکی در جهت بهبود شرایط کشتار توسط اداره کل اوقاف استان تاکید گردید.

در روز دوم، از منطقه شولآباد بازدید میدانی به عمل آمد و از نزدیک با مشکلات پرورشدهندگان ماهیان سردآبی، زنبورداران و همچنین روستاها و دامداران مناطق عشایری این منطقه آشنا و قول مساعدت و همکاری لازم در رفع موانع موجود ارائه گردید.

لازم به ذکر میباشد شهرستان الیگودرز یکی از شهرستانهای وسیع و دارای جمعیت ثابت و کوچرو عشایری قابل ملاحظهای با 6 هزار رأس دام سنگین بومی و 15 هزار راس دام سبک میباشد که تعداد روستاهای بخش ذلقی 142 روستا است و از این تعداد، 30 روستا فاقد راه دسترسی میباشد. همچنین در بخش زز و ماهرو تعداد 150 روستا که از این تعداد، 80 روستا در زز و 70 روستا در ماهرو واقع شده است. آمار دام سبک در این منطقه 140 هزار راس و دام سنگین 6 هزار راس میباشد.

لذا افزایش نظارت و بازدیدهای میدانی توسط همکاران سازمان دامپزشکی کشور میتواند ارائهدهنده راهکارهای مناسب در جهت حفظ ذخایر ژنتیکی دام، سلامت دامها و کاهش بیماریهای واگیردار دامی و مشترک در منطقه باشد.

در پایان این سفر دو روزه، کشتارگاه طیور وارنیک شهرستان الیگودرز توسط معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و دکتر تبرائی معاون نظارت سازمان دامپزشکی کشور ممیزی گردید.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارمند
|
France
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
1
یه سر هم به استان مرکزی بزنید
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
با سلام
مصمم هستم با رعایت پروتکل های ابلاغی بهداشتی بازدیدهای میدانی هدفمند را از ادارات کل دامپزشکی استان ها در برنامه کاری قرار دهم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
چند نفر ماده ی 19 بسته بودند آقای دکتر
پاسخ ها
سید بهمن نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
با سلام
برنامه این سفر بررسی نحوه خدمت رسانی دامپزشکی در مناطق دورافتاده و صعب العبور و نیز بررسی چگونگی ساماندهی کشتار در مناطق روستایی دورافتاده بود و عملا" فرصتی جهت پیگیری امور ستادی در مرکز استان فراهم نشد.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
1
نظر و دید دامداران و بهره برداران واقعی از عملکرد شبکه دامپزشکی الیگودرز چه بود؟
نظر شما
ادامه