کد خبر: ۶۰۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شورای اسلامی شهر یزد از اداره کل دامپزشکی به جهت تلاش در خصوص جمع آوری واحدهای دامداری غیرمجاز تقدیر نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه یکی از دغدغههای اصلی این اداره کل اماکن نگهداری غیرمجاز در سطح شهر یزد بود، گفت: در این زمینه گلهمندیهایی از سوی شهروندان وجود داشت و همچنین موجب معضلات غیر بهداشتی در برخی مناطق شده بودند که این موضوع به جد در دستور کار این اداره قرار گرفت .

«دکتر فاتحینیا» افزود: با وجود اینکه کشتارگاه  قدیم از سال 85 به جاده طبس منتقل شده است، برخی از این اماکن بدون داشتن مجوز بهداشتی در اطراف این کشتارگاه به صورت غیر مجاز در طول سالیان سال شکل گرفته بودند و به فعالیت خود ادامه می دادند .

وی اظهار داشت:  این اماکن هیچ گونه مجوزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی نداشتند و اقدام به خرید دام و کشتار آن به صورت غیر مجاز می نمودند و متاسفانه برخی از شهروندان از این اماکن دام زنده یا گوشت خرید می نمودند .

وی با بیان اینکه رسالت اصلی دامپزشکی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی است افزود: بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و طبیعتا این اماکن موجب انتقال بسیاری بیماری‌ها می شوند .

فاتحی نیا با اشاره به اینکه خرید گوشت بدون نظارت ناظرين شرعی و بهداشتی مورد تایید دامپزشکی نیست، افزود: اماکن غیرمجاز نگهداری دام و کشتار غیر مجاز موجب انتقال بیماری‌ های مشترک  مانند تب کریمه کنگو می شود که این بیماری بسیار خطرناک و کشنده است .

فاتحی نیا ادامه داد: در نهایت  با تلاش صورت گرفته و پیرو مصوبات کمیته ساماندهی امور کشتارگاههای استان جمع آوری این اماکن غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: با هماهنگیی که بین چند نهاد شهرداری و دستگاه قضا و فرمانداری شهر یزد و نیروی انتظامی صورت پذیرفت از فعالیت واحد های غیر مجاز جلوگیری بعمل آمد و بسیاری از این واحد ها پلمپ شدند  .

فاتحینیا گفت: از همکاری شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضا که در  زمینه جمعآوری اماکن غیرمجاز دام همراهی کردند، تقدیر می شود .

وی تصریح کرد: امیدواریم با تعامل بیشتر با سایر دستگاه ها به اهداف سازمان دامپزشکی بیش از پیش دست یابیم.

رئیس شورای شهر یزد گفت: با اقدامات اعضای کمیسیون بند 20 بخشی از مشکلات شهر یزد حل شد .

سفید افزود: با توجه اینکه  منطقه اطراف کشتارگاه قدیم یا  صدرآباد، محلی است شهروندان برای سکونت در آن احساس نا امنی می نمودند، برخی دامداری‌ها هم در این منطقه وجود داشت تصمیم گرفته شد که محل های نگهداری  دام در کنار سکونت گاهای زندگی شهروندان  جمع آوری شود تا علاوه بر محیط زیست سالم، مردم بتوانند با آرامش در آن محل زندگی کنند .

وی خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون 20 در زمینه جمع آوری اماکن غیرمجاز دام رای خوبی دادند و با قاطعیت این موضوع را پیگیری کردند .

سفید ادامه داد: این یک حرکت بسیاری خوب و بسیار ارزشمند است که صورت گرفت البته همراهی و همکاری دستگاه‌ها در این موضوع بسیار موثر بود زیرا بسیاری از اقدامات از سوی یک نهاد و دستگاه کار ساز نیست.

وی اضافه کرد: وقتی حمایت جمعی و تعامل در هر اقدامی صورت گیرد قطعا موفق خواهیم بود که نمونه آن جمع آوری دامپروری غیر مجاز است که یک اقدام ستودنی است .

در انتها ریاست شورای اسلامی شهر و سایر اعضا از اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در خصوص جمع آوری واحدهای دامداری غیر مجاز تقدیر نمودند .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
متعجبم از اینکه سالیان مدید این واحدهای به اصطلاح غیر مجاز فعالیت میکردن و محل کسب رزق وروزی این افراد بودند. چرا مدیر قبلی اقدامی برای ساماندهی نکرده بود و در حال حاضر با پلمپ این واحدها مشکل اصلی حل نشده و احتمالا صاحبان این واحدها و کسب و کارها ناچار باز خواهند گشت.
نظر شما
ادامه