کد خبر: ۶۰۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، گفت: یکی از مشکلات عشایر کمبود و گرانی داروی دام است که انتظار می‌رود مسؤولان استانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «احمد سعیدی» دیروز عصر در جمع عشایر غیور استان چهارمحال و بختیاری در مجمع عالی بسیج عشایری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و نمایندگان عشایر برگزار شد، گفت: انگیزه عشایر برای پشتیبانی عشایر از نظام، انقلاب و اسلام مانند همان سال ۵۷ و دوران پیروزی انقلاب و حمایت از امام خمینی(ره) می‌باشد.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با بیان اینکه محور معیشت عشایر بر پایه دام است، افزود: متاسفانه هزینه‌های بالا و سرسام‌آور نگهداری و پرورش دام باعث شده این امرارمعاش برای عشایر مقرون به صرفه نباشد.

سعیدی از ارائه طرحی با عنوان افزایش بهره‌وری تولید دام سبک عشایر خبر داد و گفت: شروع این طرح با محور آموزش به عشایر خواهد بود و به زودی در کل کشور برای اجرای این طرح به میدان خواهیم آمد.

وی با اشاره به مشکلات افزایش تولید دام عشایر، گفت: یکی از این مشکلات کمبود و گرانی داروی دام است که انتظار می رود مسؤولان استانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.

سعیدی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان عشایر از اجرای طرح توانمندی و اشتغال زنان عشایر در حوزه پشم و کرک دام عشایر که ظرفیت خوبی دارد و مغفول مانده است، گفت: مطالعات این طرح در حال انجام است و بعد از تحقیقات لازم در کلیه مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرمان صریح مقام معظم رهبری در خصوص صدور جواز خاص برای عشایر، تصریح کرد: با توجه به اینکه سلاح جزو لاینفک زندگی عشایر است و  تعامل با نیروهای مسلح مشکل سلاح عشایر حل، و شاهد کاهش قیمت فشنگ و مهمات عشایر هستیم.

سعیدی با اشاره به کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: برای اولین‌بار این کنگره با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی و وحدت اقوام برگزار می‌شود.

وی چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استان‌ها در راستای تحقق رویکرد محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی دانست.

سعیدی به پویش میز خدمت اشاره کرد و گفت: مسؤولان استان با پیوستن به این پویش میز خدمت خود را در مناطق عشایری برده و با اقداماتی جهادی، انقلابی و عملیاتی مشکلات این قشر عزیز را حل و فصل کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
1
باید دلار ارزون بشه .دلار وقتی ارزون میشه
با امریکا توافق بشه
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
مسئولان باید خیلی از مسائل و حل کنند...!
نظر شما
ادامه