کد خبر: ۶۰۰۰۷
تعداد نظرات: ۳۲ نظر

جزئیات آزمون شفاهی و عملی بورد تخصصی دامپزشکی اعلام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، آن دسته از دانشجویانی که در آزمون کتبی بورد تخصصی دامپزشکی موفق به کسب حد نصاب نمره لازم شده‌اند، آزمون شفاهی و عملی بورد تخصصی در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در دانشکده دامپزشکی و کلینیک دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
6
چرا ،دانشجوی دانشگاه ،تبریز ،شهرکرد ،تنکابن ،کرج ،گرمسار و.... باید بیاد دانشگاه علوم تحقیقات مصاحبه آزمون جامعه بده ،امتحان کتبی که سوالات از جزوات دانشگاه علوم تحقیقاب بو نه منابع مصاحبه که تد وانشگاه علوم تحقیقات هست پس بااین حساب دانشگاهای دیگه رو تعطیل کنن همه بیایم علوم تحقیقات درس بخونیم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
7
چرا ،دانشجوی دانشگاه ،تبریز ،شهرکرد ،تنکابن ،کرج ،گرمسار و.... باید بیاد دانشگاه علوم تحقیقات مصاحبه آزمون جامعه بده ،امتحان کتبی که سوالات از جزوات دانشگاه علوم تحقیقاب بو نه منابع مصاحبه که تد وانشگاه علوم تحقیقات هست پس بااین حساب دانشگاهای دیگه رو تعطیل کنن همه بیایم علوم تحقیقات درس بخونیم
پاسخ ها
دانشجوی علوم و تحقیقات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
مشخص است اطلاعات شما دقیق نمی باشد. این مورد مصاحبه هیچ ارتباطی با دانشگاه علوم و تحقیقات ندارد.و بصورت مستقل توسط سازمان سنجش دانشگاه آزاد اجرا می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
خوب مشکل همینجاست.
تمام دستورالعملهای دوره دکتری تصریح دارند آزمون جامع دانشگاهی برگزار شود.
مگر می شود یک دانشگاهی بتواند پیدا شود بدون توجه به قروانین مصوب و دستورالعملها و آئین نامه های موجود، ناگهان تصمیم بگیرد از یک ترمی به بعدبا روشی سلیقه ای کل قوانین برگزاری آزمون جامع دکتری را تغییر داده و زیر و رو کند؟
آیا واقعا ممکن است؟
رزیدنت دانشگاه آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
12
متاسفانه این امتحان بورد کاملا غیر قانونی برگزار شده است. سراسری شدن بورد و شبه کنکوری برگزاری شدن ان غلط است. رزیدنت را باید اساتید ارزیابی کنند نه تست های کنکوری از طرفی بدلیل اشکالات بسیار زیاد در سوالات تعداد بسیار زیادی از رزیدنتها متاسفانه با نمره69 موفق نشدند در حالی که در رشته جراحی از کل رزیدنتها فقط 4 نفر با نمره 70 اجازه محاسبه یافتند. دلیل اصلی ان فقط یک نفر است که برای خودش پست سازمانی درست کرده است و در واقع با ایجاد یک گلوگاه این ظلم بزرگ را در حق رزیدنتها در اوج شیوع کرونا ایجاد کرده است در بخشنامه های وزارت علوم تاکید شده است بورد بصورت دانشکده ای برگزارگردد در حالی که دانشگاه آزاد دامپزشکی را بصورت غیر قانونی به زیر گروه پزشکی برده است . مگر قوانین کشور و مجلس دامپزشکی را به زیر گروه پزشکی برده اند که این دانشگاه به خواست تعدادی محدود و با اهداف شخصی چنین بی قانونی را ایجاد کرده اند؟ در ضمن اگر به زیر گروه پزشکی برده اند پس باید طبق قوانین وزارت بهداشت عمل کنند که بورد در پایان دوره برگزار می شود انهم برای کسانی که می خواهند هیات علمی شوند.
از طرفی در اسفند ماه یک فایلی دست بدست شد بدون اعلام رسمی که لیست منابع را مشخص می کرد انهم چندین هزار صفحه تکست انگلیسی که در طول سه سال دوران تحصیل به هیچ عنوان توسط اساتید معرفی نشده بودند و از روی منابع دیگری امتحانات ترمیک برگزار شده بودند و تصور بفرمایید که چه کسی می تواند دو هزار صفحه کتاب توبیاس را به تنهایی فقط بتواند یک دور روخوانی کند و بخاطر داشته باشد و یا کتابهای مرجع دیگر عملا این امتحان معنی و مفهومش این بود که کسی نتواند از پس آن بر اید و کسانی هم که 70 گرفتند لب مرز بودند و در این امتحان شبه کنکوری افراد زیادی 68 و 69 گرفتند و بسیار غیر منطقی به اسم اینکه مردود هستید تمام زحمات را به هدر دادند دانشجویان دوره های تخصصی دانشگاه ازاد در سراسر کشور از کلینسین های مشغول به کار هستند و توانایی های علمی و عملی آنها بر اساتید دانشکده های خود کاملا مشخص است و افراد مشهوری در بین انها حضور دارند که کلینیک آنها خود یک مرکز جراحی کاملا موفق است و مراجعین بسیار زیادی دارند و همین نکته نشان می دهد در امتحان واقعی که پاسخ گرفتن مناسب بر بالین بیمار است نمره بیست گرفته اند و حالا با یک امتحان پر مسِله اعصاب و روان این افراد را به هم ریخته اند جالب است یک متخصص جراجی را با سوالات بسیار ریز فیزیولوژی باید ارزیابی کننده یا با سوالات مشخص جراحی و کاربردی و در ضمن کتاب تکست معنی و مفهومش حفظ کردن طوطی واری نیست بلکه کتاب مرجع یعنی محل رجوع. حال اینکه در هیچ کجای دنیا چنین توقع نابجایی از حتی متخصص جراحی ندارند که تمام مطالب را حفظ باشد. اگر آن شخص مورد نظر در دانشگاه آزاد قصد دارد با این کار مثلا بگوید کیفیت را بالا می بریم لازم است پاسخگوی نقاط ضعف آموزشی و مادی و وسایل و امکانات دانشگاه آزاد باشد نه اینکه بخواهد با یک امتحان شبه مچ گیری به قلع و قمع رزیدنتها بپردازد.اکنون تمام اساتید دانشکده های دامپزشکی آزاد سراسر کشور با رزیدنتها همراه و همدل هستند و می دانند چه ظلمی شده است. و برگزاری این امتحان مصاحبه با این سرعت و بدون پاسخ دادن به نامه اعتراضی جمعی در سراسر کشور نشان دهند نیت شوم آن شخص جویای صندلی و موقعیت سازمانی است. رسالت آموزش ایجاد انگیزه در دانشجویان است نه اینکه روح آنها را آزار دهد و با امتحانات غیر علمی آنها را از ادامه تحصیل منصرف کنند ریاست محترم دانشگاه ازاد جناب دکتر تهرانچی به نامه جمعی رزیدنتهای سراسر کشور پاسخ ندادند و حاضر به پاسخگویی در مقابل این اشتباه بزرگ دانشگاه آزاد نیستند اشتباهی که در واقع کار یک شخص است. مدیریت دانشگاه آزاد اهداف مشخص یک نفر را به کل رزیدنتها و اساتید ترجیح داد.
مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری کلیپ جالبی را منتشر کرده است با عنوان اشتباه می کنی کاپیتان که حاکی از سقوط های پی در پی هواپیماهای خطوط هوایی کرده جنوبی بود و بدلیل تعارف های بی جا بین خلبان و کمک خلبان اشتباه مقام بالاتر را گوشزد نمی کردند و نتیجه فاجعه بار بود و در اینجا ما خطاب به مدیریت دانشگاه آزاد عرض می کنیم اشتباه می کنید استاد
پاسخ ها
عبدالله
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
از رفرنس !!!!!تمام سوالات از جزو اساتید دانشگاه علوم تحقیقات بود تاز زیر نکات مهم رو هم خط کشیده بودن تو جزواتشون
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
11
موفق به کسب حد نصاب نمره لازم؟؟!!! لطفا رسما بفرمایید حد نصاب نمره چند بود؟؟؟!!! در این امتحان بیش از ۸۰ درصد دانشجویان دعوت به مصاحبه نشدند و متاسفانه کسی پیگیر این فاجعه بزرگ نیست!!
از حکیم مهر عزیز میخواهیم همچون گذشته که پیگیر مشکلات قشر دامپزشکی بوده، لطفا به این موضوع هم ورود کنه و اولا نمره حد نصاب برای دعوت به مصاحبه امتحان جامع رو پیگیری کنه که چه نمره ای به طور قانونی باید لحاظ می شد و در این امتحان چه نمره ای لحاظ شد؟
ثانیا چند درصد دانشجویان شرکت کننده به مصاحبه دعوت شده اند؟ و آیا این درصد منطقی هست یا خیر؟
ثالثا در این شرایط شیوع کرونا برگزاری امتحان جامع به طور متمرکز در تهران، اصولی و قانونی بر اساس دستورالعمل های ستاد مبارزه با بیماری کرونا و حتی دستورالعمل های داخلی دانشگاه آزاد بوده است یا خیر؟
رزیدنت داخلی دانشگاه آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
10
متاسفانه سیستم بورد در دانشگاه آزاد شده یک محلی برای تسویه حساب.
باید به این بازی ....... خاتمه داد
دوستانم که ورودی سالهای مختلف این دانشگاه هستند با اعمال نظر شخصی افراد در این دانشگاه رو به رو شده اند و بجای اینکه خوشحال باشیم که برای کسب علم وارد این دانشگاه در مقطع دکترای تخصصی شده ایم ولی با چنان جو زشت و انتقام گیری رو به رو شده ایم که جز افسردگی و خمودی حاصلی برای ما نداشته است.
اکنون هم که بصورت غیر قانونی و بر خلاف بخشنامه های وزارت علوم یک امتحان غیر علمی برگزار کرده اند وضعیت بدتر هم شد.
اگر پیش از این سیستم در رشته ما فقط یک شخص بود که باعث ترک تحصیل عاشقان دانش شده بود و در مصاحبه ها باعث افتادن دانشجویان مستعد میشد اکنون شرابط از آن هم بدتر شد.
اتفاقا وجود رسانه حکیم مهر باعث شد همه به درون این دانشگاه وارد شوند .
متاسفانه بدلیل عدم اطلاعات کافی دانشجویان در بدو ورود مدرک دکترای حرفه ای دامپزشکی خود را تحویل آموزش دانشگاه می دهند و در واقع گیر می افتند.عملا ورود به دوره تخصص دانشگاه آزاد در ابتدا زیباست ولی وقتی با حقایق تلخ درون این تونل وحشت از نزدیک آشنا می شویم بدلیل گیر افتادن مدرک حتی نمی تونیم خودمان را بیرون بکشیم
دهها میلیون تومان تا قبل از برد از ما می گیرند و با این بازی ....... در موقع بورد چند دوره ما را معطل می کنند و باز هم پول می گیرند و اعصاب خردی و با این بورد سراسری غیر قانونی هم دیگه امیدی به اینده نداریم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
10
سلام این امتحان پر از تخلف و سوالات اشتباه بوده به صورتی که نود درصد دوستانی که اساتیدشون مطمیین و منتظر قبولشون بودن در این امتحان رد شدن
متاسفانه این امتحان رو دانشگاه آزاد تبدیل به گذرگاهی برای .......خواهی بیشتر و آسیب رساندن و تلف کردن عمر و جوانی و پول تعداد زیادی که حسابی اعتراض کردند و صداشون هم به جایی نرسیده تاحالا و متاسفانه حکیم مهر این مهم رو هم نادیده گرفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
9
یک امتحان من درآوردی هم دیماه ۹۸گرفتند هم شهریورماه ۹۹.
دوره قبل چون هیچکس ۷۰ از ۱۰۰را کسب نکرد سطح قبولی را من درآوردی آوردند روی ۵۵. این ترم گفتند همون ۷۰باشه.حالا سوال اینجاست،نمره ۵۵ از کجا دراومد؟کدام آیین نامه بورد گفته شده که امتحان بورد سراسری است؟ دانشجوی دانشگاه شهرکرد که بر روی دام بزرگ بیش از دام کوچک کار کرده و اساتیدش هم حتی جراحی ستون فقرات نخوانده اند،باید بیاید ۲۰سوال علوم و تحقیقات را جوابگو باشد،چون فقط یک نفر در ایران جراحی ستون فقرات کار میکند.حال سوال اینجاست،جوابگوی تخلف ۲۰ سوال ستون فقرات که در امتحان دیماه گرفته شده با کیست؟وقتی یکنفر فقط میخواهد بگوید که همه دامپزشکان متخصص ایران باید از زیر صافی من رد بشوند،اوضاع بهتر از این نمیشود.نص صریح قانون در مورد امتحان دانشکده ای بورد میباشد ......................... ما دانشجویان تخصص ماده قانونیش را می آوریم،آیا ایشان میتواند قانون برگذاری سراسری را بیاورد؟ شاید هم درودکان دانشگاه آزاد برای پول گرفتن میباشد.چون با وجود دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی،خیلی از رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد تعطیل شده یا در حال تعطیلیست.حال بار مالی دانشگاه را چه کسی باید بکشد؟دانشجویی که کمترین امکانات را بخواهد،و بیشترین پول را به دانشگاه پرداخت کند.کاش امام زنده بود،و میدید بر سر آرمانهای انقلاب چه آمده.میدید چگونه برای جیب خانواده ها آشکارا برنامه چینی دارند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
10
سلام، اینی که نوشتین حد نصاب نمره اصلا معنی نداره، چون هم دوره قبل هم این دوره نظر شخصی روی این حدنصاب ها اعمال شده. من رزیدنت سال چهارم جراحی ام و شهرستان هستم، با پدر و مادرم زندگی میکنم و پدرم ۱سال و نیم مشکل سرطان دارن و مادرم هم از کار افتاده هستن، با این همه مشکلات کاری و اقتصادی و.... من دوره اول امتحان دادم و به خاطر ۱ سوالی که دو گزینه صحیح داشت و من درست زده بودم مردود شدم و به اعتراضاتم رسیدگی نکردن، این دوره هم تمام تلاشمو کردم و نمرم ۶۹ شد و دوباره به خاطر ۱ تست مردود شدم. و مجدد اعتراض زدم ولی جوابی بهم ندادن. آخه خدایی هم اون بالا هست و جواب این ناحقی ها رو میده.. جواب این ضربه های روحی و کاری که من خوردم رو میده. من صدام به جایی نرسیده، برای کسی هم مهم نبود که من چیا کشیدم و چه سختی هایی تحمل کردم و چه فرصت های شغلی و چه موقعیت هایی از دست دادم و چه ضربات روحی سنگینی خوردم،امیدوارم این متنو ببینن و ماها رو شبیه کیسه پول نگاه نکنن، چون من دیگه نمیتونم از خرج این شهریه های سنگین بر بیام و مجبورم انصراف بزنم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
10
این آزمون به طور کامل باید لغو و اصلاح شود
طبق آیین نامه ی وزارت علوم که بخشنامه ی شماره ی ۳۰/۲۳۲۹۱ دانشگاه آزاد هم آن را ملزم به اجرا کرده است.
امتحان بورد باید در دانشکده برگزار شود و سراسری بودن آن غیرقانونی و فاقد سند قانونی می باشد.
طبق آیین نامه دستیاری وزارت علوم زمان و مکان آزمون باید حداقل یک ماه قبل به دانشجو اعلام شود در حالی که این آزمون ۴ روز قبل مطلع کردند.
حدنصاب قبولی به شدت بالاست،سوالات بسیار غیر استاندارد هستند و امید به قبولی را نا امید کرده اند.پول و جان و مال و آینده و آبروی ما را هدف گرفته اند.
از حکیم مهر خواهش میکنیم به این موضوع سریعا ورود کند
میلیون ها تومان حتی بعضا و جمعا میلیارد تومان پول دانشجویان تخصص دامپزشکی دانشگاه آزاد رو خورده اند و آن ها را انداخته اند گوشه ی خانه.
در صورت پیگیری نکردن دانشگاه آزاد از آن ها در تمام محافل قضایی و دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور و غیره شکلیت میکنیم.
فکر نکنند که می توانند به این راحتی حق مردم را بخورند پول مردم را بخورند جوانی مردم را بگیرند و ما هم میشنیم نگاهشون میکنیم
آقایان دانشگاه آزاد در صورت پیگیری نکردن منتظر بی آبرویی خودتون باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
1
11
سلام، متاسفانه این امتحان بورد نیست انتقامه و تنها چیزی که ارزیابی نمیشه سواد دانشجو هست جالب اینجاست که از هیچ قانونی تبعیت نمیکنن حتی بخشنامه خودشون هم قبول ندارن طبق بخشنامه امتحان کتبی ۵۰ نمره داره و مصاحبه هم ۵۰ نمره و کل نمره ای که دانشجو باید بگیره طبق بخشنامه ۱۶۰ هست و با این حساب کسی که در امتحان مصاحبه ۱۰۰ کامل رو بگیره ۶۰ نمره در امتحان کتبی هم گرفته باشه کفایت میکنه براش و قبوله ولی متاسفانه تخلف میکنن و حتی بخشنامه خودشونم قبول ندارن و میگن بالای ۷۰ باشه و جالب اینکه پارسال نمره ۵۵ قبول شده امسال نمره ۶۹ باید رد بشه پس یعنی نه قانونی هست و نه چیزی و هر کاری بخوان خودشون میکنن و خیلی راحت یک عده برای زندگی یه دانشجویی که زندگیشو گذاشته و این همه درس خونده و زحمت کشیده تصمیم میگیرن سوال اینجاست که چجوری میشه میزان سواد و قابلیت یک دانشجو رو به عنوان یه متخصص بر اساس یک نمره و تست سنجید و ایا برای چنین دانشجویانی که به خاطر تخلف یک عده که بخشنامه خودشونم قبول ندارن سوالات اشتباه طرح میکنن و خیلی راحت امسال میگن ۵۵ قبول سال دیگه ۷۰ و راحت تصمیم میگیرن به نفع دانشگاه و مخارج دانشگاه و ... انگیزه ای میمونه؟؟؟؟ فقط امیدوارم خدا جواب این افرادو که دارن با روح و روان و زندگی یه عده دانشجو که با کلی انگیزه و این هزینه های کلان جهت پیشرفت میان جلو و اینجوری نابود میشنو بده.یاحق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
9
رزیدنتهای سراسر کشور به این امتحان معترض هستند و نامه های جداگانه به دکتر ولایتی بعنوان رئیس هیات امنا دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد. دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم نوشته و ارسال کرده اند. اما عجیب است حکیم مهر متن خبر را در دفاع از ظلم بزرگی که به دانشجویان دکترای تخصصی شده را انتشار نداده است.
باید در مقابل تخلف و ظلم ایستاد.
متاسفانه یک شخصی با نفوذ در سطوح بالای دانشگاه آزاد به راحتی با سرنوشت دانشجویان علاقمند بازی کرده است. ایجاد ناامیدی در این قشر نه تنها غیر قانونی است بلکه خیانتی است آشکار به کشور
این فرد هنوز درک نکرده است که این دانشجویان جوانان بیست ساله دوره عمومی نیستند که با زبان تحکم و توهین با آنان صحبت کند
خیلی بی ادبانه به همه می گوید گذشت زمانی که در واحد هایتان تقلب می کردید.
آقای دکتر. ................ ما همگی کلینیسین هستیم و امتحان خود را نه در مقابل جنابعالی که باید بر بالین بیمار پس دهیم میانگین سنی ما چهل سال است. لطفا اطرافتان را با نگاهی عمیق تر بنگرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
7
امتحان کاملا غیر اصولی و غیر کارشناسی شده و غیر مجاز ما تا زمانی که ازمون به روال عادی برنگرده نه انتخاب واحد میکنیم نه در ازمون شرکت میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
7
تمام رزیدنتای کشور به این آزمون معترض هستن و نباید برگزار بشه این آزمون کاملا غیر قانونی و غیر کارشناسی شده هست و تا زمانی که این روند درست نشه جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه ثبت نام نمیکنن دانشگاه آزاد به جز پول گرفتن و‌ ........... اقدام درست دیگه ای نمیتونه انجام بده
رزیدنت جراحی
|
Germany
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
7
باید حکیم مهر و دیگر خبرگزاری ها به این تخلفی که در حال انجام هست ورود کنن ، تخلفی بسیار آشکار که آینده روحی و شغلی و مالی رزیدنتها رو به بازی گرفته اند .
طبق کدام آیین نامه آزمون به این صورت برگزار میشود ؟
رزیدنت
|
Germany
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
8
آزمونی با منابع بسیار سنگین که قطعاً خود شخص برگزار کننده این آزمون هم در آن نمره ۱۰ هم نمیگیرد ، چه برسه به ۷۰
رزیدنتی که عمرش تلف شد!
|
Australia
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
5
متاسفانه تصمیم گیری های سلیقه ای و یک روزه بدون تفکر و دلیل منطقی باعث این شده که تعداد زیادی از عزیزان رزیدنت چوب تصمیمات غلط را بخورند!
مثل اینکه سه سال درس زبان انگلیسی رو با توجه به مکالمه بهت اموزش بدن بعد تو امتحان فقط از گرامر سوال کنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
5
یکی از اساتید بسیار زحمتکش دانششگاه آزاد جناب آقای دکتر فتاحیان هستند ایشان‌با عشق و علاقه زیادی همیشه در حال مطالعه هستند و علاوه بر فعالیتهای شخصی خودشان و تدریس در دانشگاه. بصورت‌منظم‌کلاسهای جراحی برگزار می کنند. و فایل های،صوتی ایشان بین حتی جراحان دست بدست می شود.
امروز صبح به یکی از مباحث ایشان گوش می کردم به نکته جالبی اشاره کرده بودند
ایشان از منابع دوره رزیدنتی خود در دانشگاه تهران‌می گفتند که بوجراب بود و بعدا به فوزوم تغییر کرد و همچنین‌تاکید کردند فوزوم‌منبع مناسب بر ای بورد است و کتاب اسلاتر یک کتاب مرجع بسیار سنگین‌است و اصلا مناسب بورد نیست در حالی که این آقایان نه تنها کتاب اسلاتر را نیز انتخاب نکرده بودند بلکه مرجعی بسیار حجیم تر و سنگین تر بنام‌توبیاس را به ما تحمیل کرده بودند.
جالبه فقط چهار ماه طول کشید یکبار این کتب را روخوانی کنم و در انتها هیچی بیاد نمانده بود.
این یک نمونه بدیهی از اشتباهات فاحش و بدور از اصول آموزشی است.
در حالی که کتاب رفرنس بورد در دانشگاه تهران فوزوم است هدف و منظور از تعیین کتابی مثل توبیاس چه می تواند باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
5
یادش بخیر سه سال پیش با چه هیجانی برای مصاحبه ورودی دانشگاه رشته جراحی به دانشگاه ازاد مراجعه کردم
بدلیل رتبه بالایی که آورده بودم برای مصاحبه به دانشگاه تهران نیز دعوت شده بودم ولی چون کلینیسین بودم امکان ادامه تحصیل در دانشگاه تهران برایم وجود نداشت .به همین دلیل وارد این دانشگاه شدم. قصدم بیان ضعف ها نیست . بلکه بعنوان شخصی که آموختن را لازمه ادامه شغل دامپزشکی باید مطالعه می کردم و همچنان مطالعه دارم. در طول سه سال گدشته با نمرات ترمیک بالا وارد مرحله بورد شدم اما به یکباره کابوس منابع جدید و بیشمار و چندین هزار صفحه تسکت مقابل من قرار گرفت. و در تمام طول یکسال فقط مطالعه کردم
اما با امتحانی غیر استاندارد و ناامید کننده روبه رو شدم که اهدافم را تیره و تاریک کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
5
.....................
سوالات را بخونین خندتون میگیره
کلی سوال غلط که متاسفانه هیچ وقت نمیخوام زیر بار برن که سؤالاتشون اشتباه بوده
امتحانی که در بعضی رشته هاش حتی یک نفر هم قبول نشده به نظر شما استاندارده؟؟؟
دانشگاه آزاد شده .......... برا کسب درامد
کدام قانون میگه امتحان اونم در شرایط کرونا تهران برگزار بشه؟؟
امتحانی که از بعضی از واحدها سوالاتی که گرفته اند حتی یکیش هم در امتحان نیمده و سوالات غلطی داده اند که خنده داره به نظرتون میتونه ملاک سنجش قرار بگیره؟؟؟
دانشگاه آزاد با این کارش داره ........................
چقدر ظلم. چقدر بی عدالتی
هیچ امکاناتی به واحداشون ندادن خجالتم نمیکشن
یک ترم ۵۵ قبوله یک ترم ۷۰ قبوله یک ترم هیچکس قبول نیست
............................
موقعی به واحداتون اعتماد ندارین چرا دوره تخصص بهشون ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
4
سلام فقط یکبار بزرگواران برگزار کننده آزمون بیایند و پاسخ به یک سوال بدهند.
عزیزان فقط یک سوال از توجیه تصمیم گیزان دانشگاه آزاد بپرسید و با بیان نکات جانبی موجب تفرقه در پاسخها و بی نتیجگی پرسشهایتان نشوید و آن سوال این است :
بنده ضوابط دوره دکتری تخصصی در تمام دانشگاه های کشور را زیر و رو کرده ام و کلا به ۵ دستورالعمل رسیدم که در ذیل به آنها اشاره کرده ام. فقط شما عزیزان لطفا بفرمایید شیوه و نحوه برگزاری آزمون جامع دکتری تخصصی اول شهریور ۹۹ به استناد و بر اساس کدامیک از دستورالعملهای دوره دکتری تخصصی در کشور انجام شده؟
- دستورالعمل دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد؟ بررسی کرده ام و خیلی مختصر توضیحی داده و اصلا شیوه نامه اش با روش برگزاری این آزمون مطابقت نداشت.
-دستورالعمل قدیم برگزاری دوره دکتری تخصصی وزارت علوم؟ بررسی کردم. کاملا مغایر بود.
- دستورالعمل جدید وزارت علوم؟ خیر. کاملا مغایر بود.
-دستورالعمل دوره دکتری تخصصی phdوزارت بهداشت برای ورودی ۹۷ و ماقبل؟ خیر . کاملا معایر بود.
- یا دستورالعمل دوره دکتری تخصصی phdوزارت بهداشت برای ورودی ۹۸ به بعد؟ باز هم خیر . کاملا معایر بود.
آیا دستورالعمل دیگری هم غیر از این ۵ مورد که دو موردش هم قدیمی شده و یک مورد هم که کاملا از رده خارج است، برای این مقطع آموزشی در کشور ما وجود دارد؟ و اگر هست آیا قابل دسترس هست یا نه؟ چون من تمام مراجع ضوابط موجود را بررسی کرده ام و همین ۵ دستورالعمل را دیده ام که همگی با این نحوه برگزاری در مغایرت کامل بوده اند.
لطفا جوابی به این پرسش من بدهید. لطفا پاسخی برای پرسش من بیابید. وگرنه طبعا می توان گفت که باید اشکالاتی بزرگ و آشکار در این شیوه برگزاری آزمون رخ داده باشد(برگزاری ازمون کشوری به صورت متمرکز در شهر تهران با وضعیت خطر قرمز و احتمالا بدون اخذ مجوز از ستاد مقابله با ویروس کرونا، برگزاری آزمون جامع بورد به صورت متمرکز و نه دانشگاهی و برخلاف کلیه دستورالعملهای پنجگانه موجود، برگزاری تستی آزمون با وجود صراحت دستورالعملها به آزمون تشریحی، عدم رعایت اصول اجرایی کردن تغییرات در ضوابط دوره دکتری تخصصی ( در صورت وجود ضوابطی مرتبط در این خصوص) از ورودی مشخص بلکه اجرای ضوابط جدید برای تمامی ورودی ها از تاریخ مشخص (بر خلاف رویه اجرای دستورالعملهای آموزشی که از ورودی مشخصی به بعد مشمول تغییرات مورد نظر می شود)، عدم رعایت حد نصاب میانگین ۸۰ برای دعوت به مصاحبه با وجود صراحت در دستورالعملها، با توجه به نتایج آزمون کتبی و مصاحبه و در نتیجه عدم دعوت از نمرات زیر ۷۰ برای مصاحبه در صورتی که امکان گرفتن نمره ۱۰۰ در مصاحبه برای هیچکس منتفی نیست تا از دعوت شرکت کنندگانی با نمرات کتبی بین ۶۰ و ۷۰ در آزمون مصاحبه ممانعت به عمل آید،، که می بایست به نحو مقتضی پیگیری شود، ضمن اینکه دستورالعمل های وزارت بهداشت حدنصاب را میانگین نمرات ۷۵ اعلام نموده اند، انتقال رشته های دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی و در عین حال عدم اجرای دستورالعمل دوره دکتری تخصصی و phd وزارت بهداشت برای آنها و ...).
رزیدنت معترض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
2
برگزاری مصاحبه دهن کجی مستقیم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به اعتراض سراسری و نامه دانشجویان دکترای تخصصی سراسر کشور می باشداین دانشگاه هیچ ارزشی برای مهمترین دانشجویان خورش قائل نیست و ......... بر خلاف قوانین وزارت علوم رفتار می کند
دلنوشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
3
سلام روز بخیر امروز یکی از بدترین روزای زندگیمه نمیدونم کیا حال منو دارن که بدونی روز مصاحبه هست و بعد ۱ سال که از زندگی و خانواده و کار و همه چیت زدی به ناحق دعوت نشدی و هیچ انگیزه ای برات نمیمونه فقط از خدا میخوام خودش جوابشونو بده چون هیچ کس تاکیید میکنم هیچ کس حال من و امثال منو که اینهمه تلاش کردیم و درس خوندیم و از همه چی به خاطر این امتحان زدیمو نمیفهمه ، از پریروز تالا از این روز متنفرم کابوس شده برام که چقدر نامردیه و هر چی کتابای رو میزمو میبینم بیشتر اتیش میگیرم که چی هیچی، اقایون همکاران عزیزم خوندن و نخوندن هیچ تفاوتی در این امتحان نداره و منه نوعی هیچ انگیزه ای دیگه ندارم چون نابودم کردن و فقط خدا جوابشونو بده امتحانی که برمبنای دوتا تست اختلاف سواد درش تعیین بشه و اجازه دفاع کردن به ادم ندن که حتی دعوت کنن مصاحبه و عیارو مشخص کنن تکلیفش مشخصه طبق بخشنامه خودشون اگه نمره ۶۰ گرفته باشی میتونی به مصاحبه دعوت بشی ولی متاسفانه تخلف میکنن و کار خودشونو میکنن واگذارشون میکنم به خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
1
عزیزان چرا برای آزمون دامپزشکی ناراحت میشید پزشکی که نیست عمومی بهتره تا تخصصش چون بیکاریش قشنگتره حالا که خودتونو بکشید قبول بشین میشید دکتر متخصص بیکار دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
دوست گرامی. درست گفتی. من که بدون گرفتن این‌مدرک دارم کارم را انجام‌میدم. بدلیل سابقه طولانی در کار نیازی بهش نداشتم.متاسفانه اشتباه کردم و وارد این دوره شدم ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
3
این شخصی که ................ چنین گلوگاهی را برای دانشجویان دکترای تخصص درست کرده است به اساتید منتقد خود گفته است
این دانشجویان اول برن درس بخونن بعد بیان امتحان بدهند و اعتراض کنند
انگار ما دانش آموز دبستان هستیم و ایشان هم از جایگاه ناظم مدرسه دستور میدن درس بخونیم.
نه آقای استاد.
ما هر روز داریم امتحان پس میدیم آنهم امتحانی واقعی. امتحان ما بر بالین بیمار است که نمره اش یا صفر میشه و باید بطور کامل با نام دکتر خداحافظی کنیم و یا بیست میشبم که رونق کسب و کار و شور زندگی نشاط نتیجه اش است.
امتحانی که شما به ما تحمیل کردید که با دو صدم نمره با نفر قبولی فاصله پیدا کنیم برای مچ گیری است و حذف ما و نابود کردن انگیزه و ذوق و شوق ما
اتفاقا شما خودتان بخاطر نابود کردن اشتیاق و انگیزه ما نمره اتان صفر شده است
پاسخ ها
عبدالله
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
من با معدل ۱۸ پنجاه شاگرد اول دوره خودم هستم ،قبول نشدم با نمره ۶۷ ،به خدا تست غلط براساس منابع خودشون تو امتحان بود ،انگار گوش شنوایی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
2
دوستان خوب است بدانند مرجع رسیدگی به شکایات از دانشگاه آزاد دیوان عدالت اداری نیست. چون این دانشگاه اصلا نه دولتی است و نه کشوری! و این نکته ای عجیب ولی قابل توجه است.
ضمنا من خیلی مشتاقم بدانم علت این کار دانشگاه آزاد چه می تواند باشد!؟
فقط این را می دانم که به هیچ وجه دنبال افزایش کیفیت آموزش آنهم به این شیوه نیستند به ویژه که سایر رشته هایشان همان آزمون بورد سالهای قبل را برگزار کردند و فقط با رشته دامپزشکی چنین خلاف ضوابط رفتار شد. البته همه می دانیم که دانشگاه آزاد اگر 2 تا صندلی و یک اتاق اضافه توی یکی از واحدهای دور افتاده اش داشته باشد، فورا یک رشته محل دکتری دامپزشکی جدید راه اندازی می کند. پس این مساله کاملا منتفی است.
ضمنا می دانم اصلا دانشگاه آزاد بی دلیل دنبال رنجاندن دانشجو نمی باشد. چون او را به چشم یک مشتری می بیند که نباید (تا حدی که لطمه به سیاستهای دانشگاه نمی خورد) برنجاندش تا بتواند شهریه بدهد.
و می دانم که هدف افتادن آزمون بورد برای اخذ پول یک ترم شهریه ثابت بیشتر هم معقول نیست چون می توانستند با آزمون بورد همه رشته ها چنین کاری بکنند و علاوه بر آن برای پول گرفتن بیشتر از ددانشجو راه های بسیار خلاقانه تر و بهتری هم هست که می توانند به انواع بهانه های بهتر متوسل شوند تا بتوانند ترمهای کامل را با شهریه کاملش دریافت کنند.
و در نهایت باید گفت که این اصرار و پافشاری شدید بر روی برگزاری آزمون با روشی بسیار نامعمول و افراطی با وجود هزینه ای که از نظر ایجاد نارضایتی و اتهام آزمون غیر استاندارد و خطرات اشاعه بیماری کرونا و ...، باید یک هدفی داشته باشد. اصولا دانشگاه آزاد با آن تشکیلات گسترده ای که دارد هیچگاه کاری نمی کند که روی آن برنامه و پلانی نداشته باشد.
کنجکاوم بدانم آن سناریو چیست که محتاج به گرد و خاک کردن و هیاهوی بسیار و بلند کردن فریاد اعتراض دانشجویان همراه با ژست سختگیری معاونت علوم پزشکی در مقاطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هست.
اگر عزیزی خبر دارد خوشحال می شوم که ما را هم مطلع کند.
البته من خودم حدس هایی دارم ... ولی حدس است و دقیق خبر ندارم.
یعنی تلاش برای اخذ مجوز تخصص های رشته های علوم پزشکی. اما بعید می دانم وزارت بهداشت این رفتارهای های دانشگاه آزاد را ملاک قرار بدهد چون این دانشگاه بارها نشان داده که وقتی بارش از پل بگذرد دیگر کاری می کند که مطابق با منافع خودش تشخیص بدهد و فقط کافی است سوار اتوبوس تخصص پزشکی بشود آنوقت اگر چه باز هم بسیار صبور خواهد بود ولی خوب می داند که چگونه قدم به قدم کار را پیش ببرد.
البته ما هم اگر کمی دقت کنیم می توانیم قطعات پازل این موضوع را کنار هم بگذاریم.
فقط کاش وزارت بهداشت خام این رفتارها ها نشود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
3
براساس قانون دانشگاه آزاد امتحان جامع از ۳ الی ۵ درس باید گرفته شود ،رشته انگل شناسی ۱۰ درس رو اعلام کردن !!!!!!!
نکته بین
|
France
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
3
سلام
یک حقیقت بسیار مهم که کسی متوجه ان نشده است
چرا رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد باید به زیر مجموعه علوم پزشکی برود؟
چرا باید امتحانات پره انترنی دوره عمومی را علوم پزشکی بگیرد؟
و این تشکیلات غیر قانونی هدفش چیست؟
مگر محلس دامپزشکی را به علوم پزشکی ملحق کرده که دانشگاه آزاد پیش قدم شده است؟
و اما این نکته با خبر بسیار مهمی باید مورد بررسی قرار گیرد.
مدتی بود که فرزندان بعضی مسئولان در رشته دامپزشکی قبول میشدند در واحدهایی مثل شبستر که قبولی بسیار راحت است و یکدفعه به دانشکده پزشکی انتقالی می گرفتند.
و معمای چرایی رفتن دامپزشکی در دانشگاه آزاد به زیر مجموعه پزشکی به راحتی حل می شود
و این سخت گیریها و اعمال قدرتها بدلیل مهم‌نشان دادن و برجسته کردن این واحد غیر قانونی و توحیه عملکرد آن است
نظر شما
ادامه