کد خبر: ۵۹۹۸

حکیم مهر - 100 تن فیله و ماهی تیلاپیا برای سنجش رفتار مصرف کنندگان وارد و توزیع شد.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات کشور با اعلام این مطلب گفت: سال گذشته 100 تن فیله و ماهی تیلاپیا از کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی به کشور وارد شد.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: استقبال مردم از عرضه این نوع ماهی در کشور بی نظیر بود و بازارپسندی مناسب داشت.

وی خاطرنشان کرد: گوشت تیلاپیا به گونه های جنوبی شباهت دارد و رنگ مناسبی نیز دارد و به دلیل کم بو بودن و نداشتن زخم و تیغهای ریز مورد توجه است.

گلشاهی ادامه داد: سال گذشته ثبت سفارش برای واردات اینگونه انجام شد و در حال حاضر نیز اگر درخواستی وجود داشته باشد، تا زمانی که محصول تولیدی کشورمان به بازار وارد نشود، مورد پذیرش قرار می گیرد.

ترشی، فیله و تیلاپیای دودی شده به بازار عرضه شد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تحقیقاتی نیز در زمینه فرآورده های تولیدی از تیلاپیا انجام شده است، تصریح کرد: ترشی ماهی، فیله و تیلاپیای دودی شده نیز به بازار عرضه شد که استقبال مناسبی داشت.

وی یادآور شد: محققان موسسه تحقیقات شیلات کشور نیز در زمینه عرضه محصولات فرآوری شده اقداماتی را انجام داده اند که به محض تولیدات اینگونه شاهد فرآورده های مختلف شیلاتی از نوع ماهی تیلاپیا خواهیم بود.

گفتنی است بنا بر اعلام دکتر عباسعلی مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران، گونه تیلاپیا برای نخستین بار قرار است در استان غیر ساحلی یزد به صورت آزمایشی پرورش داده شود و به مرور، با گسترش آن توسعه این گونه در سایر استانهای غیر ساحلی انجام خواهد شد.

 

 

نظر شما
ادامه