کد خبر: ۵۹۹۶۷

در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست با مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل که در محل اداره کل دامـــپزشکی انجام یافت بر ضرورت تعامل و گسترش همکاری بین بخشی تأکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر سعید شهند» مــدیرکل حفاظت محیط زیست در این دیدار ضمن تبریک انتصاب «دکتر تکلوی» به سمت مدیر کل دامپزشکی استان و با ابراز رضایت از عملکرد و تلاش شبانه روزی کـارشـــناسان دامپزشکی در پایش و رصد بیماریهای حیات وحش گفت: مهمترین هدف اداره کل حفاظت محیط زیست در استان بهره مندی درست و مـــــستمر از محیط زیسـت بـا مـد نـظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش با همکاری دامپزشکی است که خوشبختانه در حال حاضر به همت و تلاش مجموعه همکاران، تعامل و همکاری بین بخش خوبی میان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان وجود دارد.

در این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان به وجود بیش از 350 کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور همسایه جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفـت اســتان اردبیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی در یک منطقه پر خطر و پر ریسـک از نظر بیماریهای دام و طیور قرار دارد و این موضوع حساسیت کار دامپزشکی در منطقه را مضاعف کرده است.

دکتـر تکلــوی افــزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می شود اکثر بیماریها در حــوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری بعمل آید.

این مقام مسئول در دامپزشکی با تأکید بر اینکه پیشگیری همیشه و همواره مقدم بر درمان است، افـزود: با توجه به شروع فصل ســرما و آغـــــاز مهاجرت پرندگان (به عنوان مخزن احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) احتمال شیوع بیماری بیشتر می شود. لذا ما کاملاً آمادگی داریم به صورت شبانه روزی با حفاظت محیط زیست همکاری نماییم و از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری نماییم.

دکتر تکلوی با یادآوری اینکه این بیماری مهم و خطرناک می تواند اقتصاد ملی را تحت تأثیر قرار دهد بر ضــــرورت گشت های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان با آرزوی موفقیت برای مدیر کل حفاظت محیط زیست و مجموعه تحت امر و ضمن تشــکر از حضور آنها در دامپزشکی گفت: تلاش می کنیم در این شرایط حساس شرمنده مردم، تولید کنندگان و بهره برداران نباشیم.

 
نظر شما
ادامه