کد خبر: ۵۹۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

وبینار بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) با حضور محققین و اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سالن کاوه این موسسه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی» با اشاره به برگزاری وبینار بینالمللی سازمان جهانی بهداشت دام با عنوان «مهارتهای ارتباطی در کاهش مقاومت های آنتیبیوتیکی در منطقه آسیا – اقیانوسیه» اظهار کرد: این وبینار با حضور جمعی از محققین و اعضای هیئت علمی فعال در عرصه تحقیقات میکروبیولوژی و همکاران سازمان دامپزشکی کشور به عنوان نماینده قاره آسیا در سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) در ایران برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این وبینار را افزایش توانایی و مهارتهای استفاده از دنیای ارتباطات برای مقابله با خطر روزافزون مقاومتهای آنتیبیوتیکی در انسان، دام و طیور عنوان کرد و افزود: طبق اطلاعیههای سازمان جهانی بهداشت دام، سلسله وبینارهای این سازمان با موضوع کاهش خطر مقاومت آنتیبیوتیکی (AMR) در آینده ادامه خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: نمایندگیهای منطقهای OIE  و رئیس کمپین AMR (کمپین مقابله با مقاومت های آنتیییوتیکی) به عنوان سخنرانان این وبینار بودند که در خصوص اقدامات صورت گرفته در کشورهای آسیا - اقیانوسیه به دنبال تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس سالیانه 2019 هفته جهانی هشدار علیه مقاومت آنتیبیوتیکی (WAAW ) و نیز جمع بندی نظرات جهت طرح در اجلاس بعدی WAAW در نوامبر 2020 به بحث و بررسی پرداختند.

وی ادامه داد: بررسی نقش دنیای ارتباطات در افزایش آگاهی مردم در برخورد با مقاومتهای آنتیبیوتیکی نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این وبینار بود.

دکتر فلاح از ادامه روند برگزاری وبینارها و ورکشاپهای بینالمللی با حضور اعضای هیئت علمی و محققین موسسه با توجه به شرایط شیوع کرونا و محدودیتهای سفر به خارج از کشور خبر داد.

در پایان دکتر Kugita  به عنوان نماینده منطقه ای OIE  در آسیا اقیانوسیه به جمعبندی نظرات و مباحث مطرح شده در جلسه پرداخت.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
مشخصه که چقدر جلسه گهرباریه
نظر شما
ادامه