کد خبر: ۵۹۹۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از احتمال بروز بیماری تب برفکی در دام‌های این استان هشدار داد و به دامداران توصیه کرد تا سریع‌تر نسبت به واکسینه کردن دام‌های خود اقدام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسینعلی سلطانی» افزود: دامداران می‌توانند به مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی زیرنظر دامپزشکی مراجعه و نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: احتمال بروز تب برفکی در بین دام‌هایی نظیر گاو، گوسفند و بز در استان وجود دارد و در همین خصوص هشدارهای لازم  و توصیه‌های بهداشتی به دامداران انتقال داده شده است.

سلطانی تصریح کرد: علاوهبر واکسینه کردن دام‌ها، دامداران باید توجه داشته باشند که وسایل آلوده‌ را به دامداری‌های خود وارد نکنند و از آنجا که نقاط آلوده‌ بسیاری در خارج استان وجود دارد در رفت‌وآمدها و خرید و فروش دام باید دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت واکسن‌های تب برفکی در سالجاری، خاطرنشان کرد: از آنجا که واکسن‌های خارجی دیگر با ارز دولتی تهیه نمی‌شود، قیمت آن ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است و واکسن‌های داخلی هم به تبع آن گران شده است.

سلطانی افزود:هم‌اینک ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک و در حدود ۷۲ هزار دام سنگین در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، تب برفکی یک نوع ویروس است که در بین دام‌ها و گوسفندان به وجود می‌آید و علائمی از جمله تاول در داخل دهان و پای گوسفندان و تب شدید در مدت ۲ تا سه روز دارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
3
.................
چرا در استان کردستان واکسیناسیون تب برفکی رایگان انجام می شود ولی در استان ما باید خودمان هزینه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
1
اقای دکتر سلطانی بنظرتون نباید تغییری ایجاد کنید. وضعیت اداره بدجور کسل کننده شده
نظر شما
ادامه