کد خبر: ۵۹۹۰۵

شاید جالب باشد بدانیم بعضی از حیوانات به اندازه‌ای که ما فکر می‌کنیم خطرناک نیستند مانند کوسه و ۶ حیوان دیگر که در ادامه می‌خوانیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، وقتی عکس کوسه را در اقیانوس یا برخی دریا‌ها می‌بینیم، فکر می‌کنیم که کوسه یکی از مرگ‌آور‌ترین حیوانات است؛ اما این مقاله می‌خواهد شما را با چند مورد از حیواناتی آشنا کند که اگرچه خطرناک به نظر می‌رسند، ولی مرگ‌آور نیستند.

۱. کوسه

برای دهه‌های متوالی، هالیوود از این حیوان آبزی برای انتقال حسِ ترس به مخاطبان و فضا سازی دلهره، نگرانی و استرس استفاده می‌کند. در واقع این حیوان را نوعی قاتل ماشینی به تصویر می‌کشد؛ اما واقعیت به شکل دیگر است، برخی از گونه‌های کوسه هیچگاه به انسان‌ها حمله نمی‌کنند مانند کوسه‌های عظیم‌الجثه. برخی دیگر هم در صورت وجود ماهی و انسان، ماهی‌ها را برای شکار انتخاب می‌کنند. به طور متوسط تنها ۶ انسان در سال به وسیله‌ی کوسه‌ها کشته می‌شوند که در مقابل جنایات انسان بر انسان و دیگر موضوعاتی که باعث مرگ انسان‌ها می‌شوند بسیار کم است.

۲. خرس

 

بسیاری از ما با دیدن خرس، ببر یا شیر در جنگل قبل از نجات جان خود از ترس سکته می‌کنیم. هالیوود باز هم در به وجود آوردن ترس پیش فرض در ما، زحمت‌های بسیاری کشیده است؛ اما ببینیم آیا واقعا باید بترسیم یا اینکه این ترس‌هم یک تصور اشتباه است. در واقع خرس‌های قهوه‌ای و مشکی در ایالات متحده آمریکا و کانادا، سالانه ۳ نفر قربانی می‌گیرند. آمار‌های قربانیان شیر‌ها و ببر‌ها در برخی کشور‌ها مانند تانزانیا و هند بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در سال است.

۳. عنکبوت

 

اشتباه نخواندید، عنکبوت‌های مشکی واقعا مرگ‌آور هستند؛ ولی بسیاری از انواع عنکبوت‌ها حتی بزرگ‌ترین و ترسناک‌ترین آن‌ها نیش نمی‌زنند و خطر مرگ برای انسان ندارند. این عنکبوت‌های مشکی در ایالات متحده آمریکا سالانه ۷ قربانی از انسان‌ها می‌گیرند.

۴. استینگ رایس؛ ماهی پهن برقی

 

استیون ایروین، شکارچی کوروکدیل در سال ۲۰۰۶ به علت حمله‌ی یک ماهی برقی جان باخت. این خبر برای شنوندگان یعنی شکارچی بزرگ‌تر و ترسناک‌تر از کوسه در آب‌ها منتظر انسان هستند؛ ولی تعداد قربانیان این موجود بزرگ و الکتریکی در سال یک یا ۲ نفر است.

۵. خفاش

 

خفاش‌ها خون‌خوار هستند؛ ولی نه خون انسان. در واقع بین خون انسان و حیوانات، دام‌ها را برای تغذیه انتخاب می‌کنند، دام‌ها مانند گاو‌ها و اسب‌ها. در موارد نادر هم خرگوش‌ها را شکار می‌کنند.

۶. کرکس‌ها

 

این پرندگان بزرگ با ظاهر ترسناک خود تنها از موجودات مرده و خشک شده تغذیه می‌کنند. این پرنده شکارچی نبوده و از باقی مانده‌ی شکار دیگر حیوانات یا موجوداتی که به هر نحوی مرده هستند استفاده می‌کنند.

۷. شیر کوهستان

 

داستان‌ها و روایات بسیاری از شیر کوهستان یا پوما وجود دارد. حقیقت این است که از سال ۱۸۹۰ تا کنون ۲۵ انسان قربانی شیر‌های کوهستان بودند. این شیر‌ها به شمال آمریکا تعلق دارند. دلخواه‌ترین شکار برای پوما دام‌ها، حیوانات کوچک جثه و گوزن‌ها هستند.

 

نظر شما
ادامه