کد خبر: ۵۹۸۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
فرماندار تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر عیسی فرهادی» افزود: هر جامعه‌ای به کلینیک‌های دامپزشکی نیازمند است و این کلینیک‌ها باید ایجاد شوند و در جایی قرار بگیرند که دسترسی مردم به آنها راحت باشد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ فرماندار تهران معتقد است که کلینیک‌های دامپزشکی باید در همه مناطق تهران به شکل مجهز، کامل، مناسب و در جهت رفع نیاز خانوارهایی که به آنها نیازمندند، فعالیت کنند تا نیاز همه مخاطبان خود را برطرف کنند.

«دکتر عیسی فرهادی» از مدیران کلینیک‌های دامپزشکی می‌خواهد که اگر با مواردی چون پلمپ مواجه شدند، آن را اعلام کنند تا فرمانداری ورود کند. 

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از فعالیت دامپزشکان در سطح شهر چیست؟

کلان‌شهر تهران ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد که فرایند تامین مواد غذایی و پروتئینی خصوصاً گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و... این جمعیت، مواردی هستند که باید از سوی دامپزشکی مورد نظارت کامل قرار داشته باشد. لذا بخش‌ خصوصی هم که در حوزه دامپزشکی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامی فعالیت می‌کنند، بازوهای توانمندی به‌شمار می‌روند که می‌توانند بخشی از این مقبولیت دامپزشکی را پوشش دهند.

حکیم مهر: اخیراً از واحدهای تحت پوشش اداره دامپزشکی پایتخت و بیمارستان‌های دامپزشکی شهر تهران بازدیدی انجام دادید. ماحصل این بازدید چه بود؟

بله، آن روز توفیقی بود که از تعدادی از بیمارستان‌های دامپزشکی بازدید انجام دهیم. مراکزی که به امکانات روز مجهز و از نظر بهداشتی، سیستم پذیرش، سیستم ویزیت، درمان و حتی جراحی و... در سطح بسیار قابل قبولی قرار داشتند. همچنین انسان‌های بسیار علاقه‌مندی را مشاهده کردم که در حوزه‌های عمومی و تخصصی در این مراکز مشغول به کار بودند. مدیریت کلینیک‌ها هم بسیار انسان‌های علاقه‌مند و باانگیزه‌ای بودند. این گونه فعالیت‌ها، هم مسئولیت دامپزشکی را سبک‌تر می‌کند و هم در ارائه خدمات به مردم و افرادی که به هر طریقی نیازمند هستند در این راستا خدمت بگیرند، نقش پررنگی دارند.

حکیم مهر: به‌عنوان فرماندار تهران، چه برنامه‌ای برای حمایت از حوزه دامپزشکی دارید؟

ما باید در جهت توسعه کلینیک‌های دامپزشکی هر کمکی که می‌توانیم انجام دهیم تا جایی که نمونه این کلینیک‌هایی که بنده دیدم را در همه مناطق تهران به شکل مجهز، کامل، مناسب و در جهت رفع نیاز خانوارهایی که به آنها نیازمندند، داشته باشیم. کلنییک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دامپزشکی باید به شکلی فعالیت کنند که نیاز همه مخاطبان خود را برطرف کنند. کمااینکه آنچه من مشاهده کردم، کار خیلی خوب، شیک و کاملی بود و انسان‌های علاقه‌مندی در آنجا بودند. ما هم بررسی‌های خود را انجام دادیم و اعلام آمادگی کردیم که هرجا نیاز است، کمک دهیم.

حکیم مهر: یکی از کمک‌هایی که در حال حاضر کلینیک‌های دامپزشکی به آن نیاز دارند، جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و بهانه‌تراشی‌های شهرداری در مسیر فعالیت آنان است.

اینجا یک مقدار بحث‌ اعتراضات مردمی پیش می‌آید که به دنبال این موارد وجود دارد و شهرداری مجبور است آن را پیگیری کند. کمااینکه آنها هم علاقه‌ای به برخورد با این قضیه ندارند و صرفا بحث اعتراضات مردمی است.

حکیم مهر: حضرتعالی از چند کلینیک از نزدیک دیدار داشتید. آیا واقعا اعتراض برانگیز بودند؟

البته کلینیک‌هایی که ما دیدیم، بسیار آرام و بهداشتی بودند و کاملا نکات رعایت حقوق همسایگان را در نظر داشتند. اگر همه کلینیک‌ها مانند این موارد باشند، هیچ‌گونه اعتراض مردمی را به دنبال نخواهند داشت. اما به هر حال باید کمی فرهنگ‌سازی شود. هر جامعه‌ای به کلینیک‌های دامپزشکی نیازمند است و این کلینیک‌ها باید ایجاد شوند و در جایی قرار بگیرند که  دسترسی مردم به آنها راحت باشد. از طرفی مردم هم حق دارند اگر نکات بهداشتی و حقوق آنها رعایت نشود، اعتراض کنند.

اما در این مواردی که ما مشاهده کردیم، حقوق همسایگان در سطح بسیار قابل قبولی رعایت می‌شد و خودشان هم معتقد بودند که نباید اجازه دهند همسایه‌ای نگران شود. وقتی همسایگان هم ببینند که هیچ مشکلی از سوی کلینیک‌ها ایجاد نمی‌شود و از طرفی از خدمات ارائه شده آنها هم راضی باشند، قطعا دیگر مخالفتی نخواهند کرد.

حکیم مهر: ایجاد مزاحمت یک بحث است. اما حرف شهرداری این است که کلینیک‌های دامپزشکی اجازه فعالیت در اماکن مسکونی ندارند.

حرف شهرداری این است که فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی باید در مراکز اداری باشد و اگر کلینیک‌ها در مراکز اداری فعالیت کنند، مشکل حل می‌شود. در هر صورت کلینیک‌ها در حال حاضر مشغول به کار هستند و مشکل خاصی ندارند.

حکیم مهر:‌ اما هر از گاهی خبر پلمب شدن یکی از آنها منتشر می‌شود.

به هر حال ما هم باید کمک کنیم. اگر کلینیک‌های دامپزشکی این موارد را به ما اعلام کنند، ما هم ورود می‌کنیم و از شهرداری می‌خواهیم که رعایت کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
4
تیغ تیزی گر بدستت داد چرخ روزگار
هر کاری خواستی بکن اما نان کسی مبر
خدمت همه نون بُر ها از شهرداری بگیر تا دارو درمان
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
قطعا با حمایت فرمانداری ، شهرداری عقب مینشیند
لطفا نظام دامپزشکی از استانداری و فرمانداری پیگیری کند
نظر شما
ادامه