کد خبر: ۵۹۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس صادرات بی‌رویه را دلیل اصلی گرانی تخم‌مرغ دانسته و می‌گوید با تداوم این امر، تخم‌مرغ نیز همانند بسیاری از مواد غذایی ارزشمند از سفره غذایی مردم حذف خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «کمال حسین‌پور» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با انتقاد از گرانی تخم‌مرغ، گفت: براساس نامه‌ای که «دکتر حمید نجار» مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور به مدیران کل دامپزشکی استان‌های مختلف ارسال کرده، مجوز صادرات تخم‌مرغ تنها به اتحادیه مرکزی مرغداری میهن داده شده که باید نحوه عملکرد این اتحادیه مورد بررسی قرار گیرد.

انتقاد از افزایش بی‌ضابطه قیمت تخم‌مرغ

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با انتقاد از افزایش بی‌ضابطه قیمت تخم‌مرغ، افزود: این کالا ارزش غذایی بسیاری دارد و با تداوم گرانی تخم‌مرغ، این محصول نیز همانند بسیاری از مواد غذایی ارزشمند از سفره غذایی مردم حذف خواهد شد.

وی یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم‌مرغ را صادرات بی‌رویه دانست و اضافه کرد: مسئولان اجرایی باید تامین نیاز داخل به تخم مرغ را در اولویت قرار دهند و در صورت پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا، زمینه صادرات تخم‌مرغ مازاد با سازوکاری مشخص فراهم شود.

دست‌های پشت پرده در گرانی تخم‌مرغ

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به وجود دست‌های پشت پرده در گرانی تخم مرغ، ادامه داد: اتحادیه مرغداران میهن با چه سازوکاری تخم‌مرغ را صادر می‌کند؟ آیا این امتیاز به همه مرغداران تعلق می‌گیرد یا برای افراد خاص است؟

حسین پور با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ یکی از پردرآمدترین فعالیت‌ها است، تصریح کرد: از آنجایی که سازوکار صدور مجوز برای صادرات تخم مرغ شفاف نیست، احتمال وجود دست‌های پشت پرده دور از انتظار نخواهد بود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
1
پس اون تخم مرغایی که از مشهد هر روز دارن به عراق صادر میکنین چیه؟
نظر شما
ادامه