کد خبر: ۵۹۸۰۹

با هدف آشنایی با وظایف دامپزشکی در سطح جامعه، مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان از یک واحد کشتارگاه طیور با رتبه A+ و دو واحد بسته بندی آلایش خوراکی طیور بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «بهزاد فلاطون زاده» مدیر کل دیوان محاسبات استان با همراهی دکتر شهرام موحدی مدیرکل، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، مسئول حراست و مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان با حضور در محل یک کشتارگاه صنعتی طیور با رتبه A+ در بخش کوهپایه شهرستان اصفهان از نزدیک روند استحصال گوشت مرغ بازدید نمود.

«دکتر موحدی» طی این بازدید گزارشی از تعداد و رتبه های کشتارگاه های طیور استان، نحوه نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر کشتار مرغ ارائه و تصریح کرد: به طور متوسط سالیانه نزدیک به 70 میلیون قطعه طیور در سطح کشتارگاه های استان کشتار می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان به اجرای طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در سراسر کشور از سال گذشته اشاره و افزود: در این طرح کشتارگاه های طیور که به خط دو کشتار یا اتوماتیک مجهز باشند در رتبه  قرار گرفته اند و کشتارگاه هایی که علاوه بر خط دو کشتار، مجهز به چیلر هوایی نیز باشند، رتبه A+ را کسب نموده اند.

وی کیفیت مطلوب و بهداشتی، عمر بالای ماندگاری، کاهش بوی نامطلوب لاشه مرغ و صرفه اقتصادی برای مصرف کننده به دلیل تخلیه کامل احشاء غیرخوراکی را از مزایای مرغ استحصالی از خط 2 کشتار عنوان نمود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان در ادامه با بازدید از بخش های مختلف یک واحد بسته بندی پا و پنچه مرغ واقع در شهرک صنعتی کوهپایه و یک واحد بسته بندی جگر، دل و سنگدان مرغ در شهرک صنعتی جی اصفهان از نزدیک با نظارت های بهداشتی دامپزشکی در زمینه فرآوری آلایش خوراکی طیور آشنا شد.

دکتر موحدی طی این بازدید ها ضمن بیان روند فرآوری آلایش خوراکی طیور، به صادرات این نوع محصولات اشاره و افزود: طی سال گذشته نزدیک به 3 میلیون و 860  هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور های نظیر ویتنام، هنگ کنگ، کامبوج، تایلند و  بیش از 1 میلیون و 660 کیلوگرم جگر، دل و سنگدان مرغ به کشورهای عراق و افغانستان از استان اصفهان صادر شده است.

فلاطون زاده در پایان این بازدیدهای میدانی به اهمیت، تعدد و گستردگی وظایف دامپزشکی در سطح جامعه اشاره و اظهار داشت: نیروهای دامپزشکی با جان و دل در زمینه ارتقاء بهداشت و حفظ سلامت مردم تلاش می نمایند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان با اشاره به بازدید چند ماه گذشته از عملیات فنی واکسیناسیون دام ها در مقابله بیماری های مشترک و بیماری های دامی، نتیجه این بازدیدها با هدف آشنایی بیشتر با وظایف دامپزشکی در سطح جامعه را بسیار مثبت ارزیابی نمود.

 

نظر شما
ادامه