کد خبر: ۵۹۷۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کانیبالیسم یا هم‌نوع خواری طیور یک بیماری شایع در صنعت طیور است و هیچ خطری برای انسان ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شاهرخ یارویسی» در پی ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در مورد ابتلای طیور یک واحد مرغداری به بیماری کانی‌بالیسم، گفت: در این بیماری که به بیماری خودخوری طیور معروف است، مرغ‌ها با نوک زدن همدیگر را زخمی کرده و این کار را تا حدی ادامه می دهند که برخی از طیور هم تلف می شوند. مرغ‌ها معمولا گوشت مرغ تلف شده را نمی‌خورند، اما اگر هم بخورند با توجه به همه چیزخوار بودن طیور هیچ مشکلی ندارد.

یارویسی با بیان اینکه کانیبالیسم بیماری جدیدی نبوده و بیماری معمول صنعت طیور است، گفت: علت ابتلای طیور به کانیبالیسم متعادل نبودن جیره از نظر کمی و کیفی و نیز محیط نامناسب، تراکم بالا و شرایط نگهداری غیراستاندارد است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: با اصلاح جیره غذایی و ایجاد شرایط استاندارد محیطی از نظر تراکم، نور و ... این بیماری ظرف مدت کوتاهی درمان می شود، هرچند انجام کارهای درمانی هم در واحدهای درگیر بیماری زیر نظر متخصصان انجام می‌شود.

یارویسی با بیان اینکه کانیبالیسم هیچ خطری برای انسان ندارد، اضافه کرد: بیماری کانیبالیسم خاص طیور بوده و با شیوع آن هم هیچ مشکلی برای  مصرف فرآورده‌های صنعت طیور برای انسان وجود ندارد.

وی گفت: موردی از ابتلا به کانیبالیسم در طیور استان کرمانشاه گزارش نشده، اما اگر موردی از بیماری در واحدهای مرغداری بروز کند، گزارش آن به دامپزشکی داده می شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
1
2
چه کسی گفته کانیبالیسم یک بیماری شایع هست ؟!!!!!!
کانیبالیسم بیماری مفلوکان هست که یا دان ندارند بدن به مرغ یا دانی که بهشان انداختن کیفیت نداشته
....................
بگو سویا نیست مرغا نابود شدن . مگه نبود سویا به دامپزشکی ربط داره که سعی میکنید صورت مسئله رو پاک کنید .............؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
دوست عزیز بهتر از از نظر علمی و بدون تعصب به قضیه نگاه کنید.اگر مرغ ها در اثر گرسنگی به همدیگر حمله می کردند الان مرغ های روستایی و پرندگان طبیعت همدیگر را دریده بودند.
اینکه در این کسور مشکل زیاد داریم و مشکل تامین نهاده دامی داریم هم غیر قابل انکار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
2
به هیچ عنوان شایع نیست .......این اظهار نظر ها جای تاسف دارد !!!
نظر شما
ادامه