کد خبر: ۵۹۶۶۹

یک واحد سردخانه غیر مجاز نگهداری فراورده های خام دامی در شهرستان شهریار شناسایی شد و فراورده های فاسد موجود در آن معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شهریار، «دکتر محمد وحید تاویلی» (رئیس اداره) در این خصوص عنوان نمود: بر اساس گزارش های مردمی واصله و بررسی نامحسوس توسط کارشناسان این اداره مشخص شد عده ای سود جو اقدام به احداث یک باب سردخانه غیر مجاز داخل یک گاراژ واقع در صباشهر نموده اند که پس از اخذ حکم قضایی و با همراهی قابل تقدیر اداره اماکن عمومی شهرستان، کارشناسان این اداره در معیت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان وارد محل سردخانه شدند که مشاهده شد مقادیری آلایش خوراکی و غیر خوراکی دامی در شرایط کاملا نامساعد و غیر بهداشتی نگهداری می شود.

دکتر تاویلی در ادامه افزود: طی بازرسی های به عمل آمده مقدار یکهزار و پانصد و شصت کیلوگرم انواع آلایش شامل: جگر، کله و پاچه، روده و ... در محل کشف و به دلیل شرایط کاملا غیر بهداشتی و ارگانولپتیکی نامناسب به واحد تبدیل ضایعات مجاز منتقل و معدوم گردید، همچنین متخلفین جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مرجع محترم قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهریار در پایان اظهار داشت: یقینا ورود فراورده های آلوده معدوم شده به چرخه مصرف،موجب بیماری بسیاری از هموطنان میشد که با این اقدام هوشیارانه دامپزشکی و حذف فراورده های فاقد شرایط بهداشتی از سفره هموطنان، بهداشت عمومی شهرستان ارتقا یافته و امنیت غذایی نیز تضمین می گردد.

 

 

نظر شما
ادامه