کد خبر: ۵۹۶۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
حجت‌الاسلام «سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: عظمت کار دامپزشکی در کشور هنوز مشخص نشده است ...
 

حکیم مهر: نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: مردم به کار سازمان دامپزشکی کشور اعتماد دارند و ما در مجلس شورای اسلامی از اقدامات این سازمان حمایت می‌کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیصفر ماکنعلی» در دیدار با نایبرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، ضمن تقدیر از حضور حجتالاسلام «سید محمدرضا میرتاجالدینی» نماینده تبریز در سازمان دامپزشکی کشور، این حضور را فرصتی برای آشنائی وی با اقدامات سازمان دامپزشکی دانست و با بیان بخشی از خدمات سازمان دامپزشکی در کشور، به نقش دامپزشکی در تامین سلامت جامعه اشاره نمود .

سازمان دامپزشکی نقش مهمی در تامین سلامت مردم بر عهده دارد

ماکنعلی با بیان اینکه 2 گروه نقش مهمی در جامعه دارند، گفت: گروهی برای امنیت جامعه کار می‌کنند و گروهی برای سلامت مردم فعالیت می‌نمایند که سازمان دامپزشکی کشور جزو گروهی است که نقش مهمی در تامین سلامت مردم بر عهده دارند.

 وی به ارتباطات بینالمللی سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان یکی از اعضای مهم سازمان جهانی بهداشت دام است که دارای جایگاه ویژه ای در این سازمان است .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امضای پروتکل‌های بهداشتی با کشورهای مختلف جهان و کسب دبیر کلی منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور را از موفقیت‌های بینالمللی سازمان دامپزشکی در 2 سال اخیر برشمرد .

پنج محور برنامه‌های سازمان دامپزشکی در کنترل بیماری‌ها

در ادامه این دیدار ماکنعلی به کنترل بیماری‌ها بر اساس برنامه‌هایی اشاره کرد که در قالب 5 محور شامل رصد و پایش، تشخیص، اعمال اقدامات کنترلی، آموزش و ترویج، ارزیابی و نظارت اجرا می گردد و افزود: این سازمان در 2 سال اخیر موفقیت‌های خوبی در کنترل بیماری‌ها از جمله بیماری‌های آنفلوانزای فوقحاد پرندگان و لکه سفید میگو داشته است.

وی در ادامه افزود: تولید طیور و فرآوردههای آن با توجه کنترل بیماری‌های طیور در شرایط مطلوب قرار دارد و زمینه صادرات آن فراهم گردیده است.

ماکنعلی ایران را حائز رتبه 9 از نظر تولید فراورده های طیور در دنیا اعلام نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه به خدمات دامپزشکی برای عشایر اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به عشایر کشور، نقش مهمی در کنترل بیماری در دام های عشایر، افزایش تولید و رونق اقتصاد عشایر داشته است .

ضرورت توجه ویژه به موضوع اشتغال دانشآموختگان دامپزشکی

در این دیدار «حجتالاسلام میرتاجالدینی» ضمن بیان پرسشهایی در رابطه با خدمات دامپزشکی و با توجه به پاسخ‌های ارائه شده و توضیحات رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از خدمات دامپزشکی در کشور بهویژه در مناطق روستایی و عشایری و نقش مهم این سازمان در تامین سلامت مردم تشکر کرد و در ادامه به موضوع اشتغال دانشآموختگان دامپزشکی اشاره نمود و افزود: بایستی به این امر توجه ویژهای معطوف گردد و با توجه به تعداد دانشآموختگان این رشته تلاش شود تا فرصت های مناسب شغلی فراهم گردد.

میرتاجالدینی در این رابطه به فراهم آوردن شرایط لازم جهت حضور دانشآموختگان رشته دامپزشکی در واحدهای پرورشی، مراکز فراوری و خدمات آموزشی و ترویجی به اهمیت ارائه خدمات در جوامع روستایی و عشایری اشاره نمود .

عظمت کار دامپزشکی در کشور هنوز مشخص نشده است

میرتاجالدینی در ادامه با بیان اینکه عظمت کار دامپزشکی در کشور هنوز برای کشور مشخص نشده است، افزود: باید اهمیت و نقش مهم دامپزشکی برای جامعه نشان داده شود. کار دامپزشکی در تامین و تضمین سلامت و امنیت غذائی بسیار مهم است و مردم به سلامت مواد غذایی با منشاء دامی بواسطه اعتماد به مجموعه دامپزشکی اطمینان دارند و ما نیز در مجلس از اقدامات دامپزشکی حمایت می کنیم.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
4
اگه واقعا حمایت میکنید ماده ۱۹ رو برای مسولین فنی اجرایی کنید،تعرفه های بخش خصوصی و هر سال براساس نرخ تورم ابلاغ کنید نه دهه به دهه، از تاسیس قارچ گونه دانشکده های دامپزشکی در دانشگاه ازاد جلوگیری کنید و اکثر این دانشکده های دامپزشکی ازاد و تعطیل کنید!
اینکارارو کردید خودبخود این رشته همه جوره ساماندهی میشود!
مجید
|
Germany
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
4
هیچ کاری لازم نیست انجام دهید فقط جلوی مدرک فروشی و مافیای قدرت و ثروت را بگیرید . همان ۵۰۰ نفری را که نظام دامپزشکی به عنوان سهمیه پذیرش دانشگاهها اعلام کرده اعمال کنید همه چیز خود به خود درست میشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
1
از حق نباید گذشت، این گونه دیدارها برای شناسایی صحیح حرفه دامپزشکی در میان قاطبه مردم و هم مجلس هوشمندانه و موثر است. باشد که با همین قدم به قدم جلو رفتن حق پایمال شده دامپزشکی در عرصه بهداشت و سلامت بازستانده شود. هر چند به خاطر وضعیت بسیار بد حقوق و درآمد دامپزشکان دولتی و اکثر خصوصی ها که از دربان برخی ادارات کمتر است، دلمان از دست سازمان خون است، ولی هر زحمت و کار خوبی در جای خودش جای تقدیر و خدا قوت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
اگر واقعی باشه قابل تقدیره،ولی بیشتر به این خاطره که بگن ما رفتیم دنبالش ولی نشد اگر میخواستند کاری انجام دهند همان دفاع از داشته های ناچیزمان کافی بود زمان ثابت خواهد که این ادعا درست است یا خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
5
خودشون به کارمندایی که برای سازمان دامپزشکی گرفتند ارج و قرب نمیذارن اول خودتون احترام به تحصیلکرده ها را یاد بگیریم بعد جلسه بگذارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
دامدار و مرغدار بیچاره شدن با این وضع قیمتها اینا به چی فکر میکنن نماینده مجلس فرستادیم مجلس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
4
امید است کار به سوی خیر برود
کارمندان زیر خط فقر زندگی می کنند
با مدرک دکترای دامپزشکی و خطرات کاری و ایجاد امنیت غذایی و...... زیر خط فقر بودن شرم اور است
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
درود و سپاس و آرزوی سلامتی و سعادت برای همه تلاشگران عرصه دامپزشکی ...
نظر شما
ادامه