کد خبر: ۵۹۵۹۴
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیرکل دامپزشکی استان تهران:
«دکتر سیدعلی سیدعلی بابایی» اظهار داشت: لفاف‌ها یا پوشش‌های مرغ‌های A+ به رنگ سبز، گرید A به رنگ آبی و گرید B به رنگ نارنجی هستند ...
 

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان تهران از تجهیز قریب به ۲۵ درصد کشتارگاه‌های فعال کشور در حوزه طیور به خط ۲ خبر می‌دهد و می‌گوید: «خط ۲ باعث می‌شود تا کشتارگاه‌ها بتوانند محصولات با کیفیت‌تر از لحاظ بهداشتی به دست مصرف‌کننده برسانند.»

 «دکتر سیدعلی سیدعلی بابایی» تصریح می‌کند: «از ۲۱ کشتارگاه فعال در استان تهران، ۳ کشتارگاه مجهز به خط ۲ شدند. ۳ کشتارگاه دیگر در حال نصب تجهیزات هستند و با توجه به حمایت‌هایی که استاندار محترم و معاون ایشان از این طرح داشتند، مقرر هست که طرح لازم را به استانداری بدهیم که سایر کشتارگاه‌ها هم با دریافت تسهیلات مجهز به خط ۲ شوند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، اقدامات اداره کل دامپزشکی استان تهران در زمینه اجرای طرح بهداشتی گوشت مرغ چه بوده است؟

سازمان دامپزشکی کشور برنامه اجرایی طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را از سال قبل و با همکاری کارشناسان سازمان تدوین و جهت اجرا برای استان‌ها ارسال کرد. در این طرح اهداف متعددی ذکر شده که مهمترین آن ارزیابی خطر و مدیریت آن به ویژه در کشتارگاه‌هاست. زنجیره تولید مرغ شامل مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، بسته‌بندی‌ها، سردخانه‌ها یا مراکز نگهداری و در نهایت مراکز عرضه است تا به دست مصرف‌کننده برسد. کشتارگاه‌ها جزء مهمترین حلقه‌های واسط در این زنجیره هستند، چراکه سازمان دامپزشکی قادر است ارزیابی خطر و مدیریت خطر را در آنجا داشته باشد.

ما به دنبال این هستیم تا با تقویت سیستم‌های ارزیابی، کنترل کیفی و بهداشتی و فرایند‌های تولید در بحث فراورده‌های خوراکی مرغ، تضمین سلامت و کیفیت فراورده‌های خوراکی مرغ را داشته باشیم. به این شکل مدیریت بیشتری نسبت به مخاطرات بهداشتی انجام خواهد شد.

یکی از نقاط کنترل بحران (CCP) در حلقه بعد از کشتارگاه‌ها که اگر به بحث بسته‌بندی وصل شود، برای ما مهم است، همین مخاطرات موجود در کشتارگاه‌هاست که اینها هم باید کنترل شده باشد. چون یکی از دغدغه‌های ما در حوزه بسته‌بندی‌ این است که مرغ باکیفیت وارد مجموعه بسته‌بندی شود تا از لحاظ بهداشتی سطح بالاتری داشته باشد. سازمان دامپزشکی با این اهداف برنامه اجرایی را برای استان‌های کشور ارسال کرده است.

حکیم مهر: در واقع همان طرح گریدبندی مرغ...

بله، ما به دنبال رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها به ۳ سطح B ، A و A + هستیم. محصول کشتارگاه‌های دارای خط یک، گرید B خواهد بود و اگر کشتارگاه خط ۲ داشته باشد، گریدهای A و A + را خواهد داشت.

حکیم مهر:‌ جدیدترین آمار مربوط به کشتارگاه‌های مجهز به خط ۲ چیست؟

حدود ۲۵ درصد کشتارگاه‌های فعال کشور در حوزه طیور مجهز به لاین ۲ هستند تا بتوانند محصولات با کیفیت‌تر از لحاظ بهداشتی به دست مصرف کننده برسانند. برای ما مهم خواهد بود که این مساله را فعال و آن را حمایت کنیم تا سایر کشتارگاه‌های استان هم به خط ۲ یا خط اتوماتیک مجهز شوند و محصولات گریدبندی شده به دست مصرف کننده برسانیم.

حکیم مهر: در استان تهران چطور؟

از ۲۱ کشتارگاه فعال در استان تهران، ۳ کشارگاه مجهز به خط ۲ شدند. ۳ کشتارگاه دیگر در حال نصب تجهیزات هستند و با توجه به حمایت‌هایی که استاندار محترم و معاون ایشان از این طرح داشتند، مقرر هست که طرح لازم را به استانداری بدهیم که سایر کشتارگاه‌ها هم با دریافت تسهیلات مجهز به خط ۲ شوند.

حکیم مهر: در اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی تخم‌مرغ، متولیان بر این نظر بودند که تا جایی نرمش نشان داده و بعد از آن به حوزه الزام وارد شوند. برنامه اداره کل برای الزام چیست؟

مصرف مرغ در کشور وبه ویژه در استان تهران از سطح بالایی برخوردار است و ما وارد کننده مرغ از ۱۴ استان دیگر هستیم. لذا قصد داریم که طرح به صورت علمی و اجرایی وارد پروسه‌های بعدی شود. شاید بحث الزام به صورت یکباره جوابگو نباشد. بحث اول ما این است که طرح را بشناسانیم تا در شهروندان و هم‌استانی‌ها و به‌ویژه مصرف‌کنندگانی که در استان تهران هستند و مصرف بسیار بالایی هم دارند، این فرهنگ را ایجاد کنیم که اگر می‌خواهند هزینه‌کردی برای خرید مرغ انجام دهند، این مرغ با گرید B و A و A+ برای آنها وجود دارد. لذا باید کمک کنیم که این طرح به شکل اصولی و علمی اجرایی شود. شاید بتوان گفت افزایش اطلاعات شهروندان کمک شایانی به ما می‌کند که این طرح را به صورت کامل اجرایی و در مراحل بعدی اجرایی‌تر کنیم و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

حکیم مهر: مرغ‌های گریدبندی شده از لحاظ قیمتی چه تفاوتی با مرغ‌های سنتی خواهند داشت؟

از لحاظ قیمتی تفاوتی که سازمان دامپزشکی قائل شده، افزایش ۵ درصدی و ۱۰ درصدی است. خط یک و خط ۲ لاشه‌هایی را بیرون می‌دهند که از لحاظ کیفی، تفاوت‌هایی با هم دارند. در فرایند خط یک، عوامل انسانی هم دخیل هستند و شاید بتوان گفت در این روش، اندرونه مرغ به شکل کامل تخلیه نمی‌شود و خونابه در نهایت در کنار لاشه استحصالی خواهد بود. این همان بخش از وزن کلی است که مردم نسبت به آن هزینه‌کرد دارند و دورریز می‌شود. در مقایسه، محصولات استحصال شده از خط ۲ خونابه ندارند و اندرونه هم نخواهند داشت. تفاوت این دو لاشه، در بحث‌ پرداختی نهایی زیاد نخواهد بود و در مجموع اگر شهروندان این موارد را در نظر بگیرند، خود به خود به سمت خرید گریدهای A و A + می‌روند که کیفیت بالاتری دارند و از لحاظ استانداردهای بهداشتی بالاتر هستند.

پس در مجموع اگر دورریزی فراورده‌های استحصالی گرید B را با لاشه‌های A و A + مقایسه کنیم، می‌بنییم که هزینه‌کردی که بابت A و A + می‌شود، برای مصرف شهروندان به صرفه‌تر خواهد بود. کمااینکه ضایعات و مباحث زیستمحیطی، پرت زمانی و آلودگی‌های ثانویه را نخواهند داشت.

حکیم مهر: تفاوت ظاهری آنها به چه شکل است؟

لفاف‌ها یا پوشش‌های A + به رنگ سبز، گرید A به رنگ آبی و گرید B به رنگ نارنجی هستند.

حکیم مهر: آیا در میزان ماندگاری هم در میان محصولات گریدبندی شده و سنتی، تفاوتی وجود دارد؟

مرغ‌های کامل منجمد ۱۲ ماه ماندگاری دارند که این عدد در گرید A ، ۱۵ ماه و در گرید A + به ۱۸ ماه رسیده است. این مدت زمان ماندگاری روی مباحث ذخایر استراتژیک و ذخیره‌سازی در کشور تاثیرگذار است و می‌تواند مورد توجه کسانی باشد که می‌خواهند مرغ را به شکل عمده خریداری و نگهداری کنند تا برای مصارف صنعتی یا مصارفی که خودشان ترجیح می‌دهند، مورد استفاده قرار دهند. ضمن اینکه در فرایند قطعه‌بندی هم همین‌طور است. مرغ‌های با گرید B اگر قطعه‌بندی شوند به مدت ۹ ماه قابلیت ماندگاری دارند که این عدد در گرید A  ، ۱۲ ماه و در گرید A+ ، ۱۵ ماه است. این مهم می‌تواند مورد توجه صنعت بسته‌بندی کشور باشد تا بتوانند از آن استفاده کنند.

حکیم مهر: تکلیف مرغ‌های سنتی که تا پیش از اجرای این طرح در بازار به فروش می‌رسیدند، اکنون چه می‌شود؟

تا زمانی که این طرح به صورت کامل پیاده نشود، همان گرید B یا گرید معمولی که در بازار وجود دارد، فعلا وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند. خود عزیزان باید محصولات گریدبندی را خرید کنند تا تفاوت‌ها را ببینند، همچنان که ما تفاوت‌ها را می‌گوییم و خودشان هم حتما تست خواهند کرد.

حکیم مهر:‌ آیا مرغ‌های گریدبندی شده، مزیت دیگری به غیر از آنچه اشاره کردید، دارند؟

در حال حاضر صحبت‌های زیادی روی بوی مرغ وجود دارد. با توجه به آنچه در لاین‌های کشتار مرغ وجود دارد، ما این تضمین را می‌دهیم که اگر از گریدهای A و A + استفاده شود، بوی نامطبوعی که در لاشه‌های مرغ وجود دارد و خیلی‌ها نگران این مساله هستند و برای خیلی‌ از افراد مقبولیت ندارد، رفع شود. علت اصلی این بو، همان خونابه‌ای است که در گرید B وجود دارد، به اضافه اینکه اندرونهها به صورت کامل تخلیه نمی‌شوند یا به شکل منقطع تخلیه می‌شوند و همان ریه‌هایی که در لاشه وجود خواهد داشت، باعث می‌شود که خونابه به خود جذب کند و داخل خود محوطه شکمی لاشه‌ها حفظ شود و اینها بعد از یک مدت زمان مشخص، بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند و این باعث نارضایتی شهروندان می‌شود.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
6
15
لطفا رفرنس و منابع این توضیحات را هم درج کنید
پاسخ ها
همکار
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
مطلب کامل هست
سرچ کنید پیدا میکنید انشاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
برنامه اجرایی طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در سایت سازمان دامپزشکی هم وجود دارد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
سرچ میکنم انشاءالله....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
17
7
ممنون از دکتر بابایی توضیحات علمی و خوبی بود
پاسخ ها
متخصص بازرسی گوشت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
تا زمانیکه به رفرنس معتبر استناد نشود، به قول شما خوب می تواند باشد ولی علمی اطلاق نمی شود
خ ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
با توجه به مخاطبین این سایت که رنج وسیعی از جامعه را شامل میشود، ایکاش خصوصیات این 3 درجه بندی را بصورت مقایسه ای شرح میدادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
7
16
لطفاً رفرانس مطلبی را که عنوان فرموده اید بوی ضخم گوشت مرغ مربوط به خونابه است را در اینجا قرار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
از نظر کارشناسی مطلب درستی عنوان شده اگر شما قبول ندارید لطفا به صورت علمی نقض بفرمایید ما هم استفاده میکنیم. ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
لطفا میکروبیولوژی مواد غذایی رو با هر نویسنده و ناشری مطالعه نمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
16
5
توضیحات عالی و کافی بودند.
وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
2
10
با تشکر از مدیر کل محبوب و شجاع استان تهران
دکتر جان بر اساس منابع علمی در جوامع پیشرو هر پارت تولید براساس شاخصه های بین المللی که به شرایط پرورش هم برمیگردد،گرید بندی می شود.نه اینکه یک کشتارگاه برای یک مدت طولانی هر تولیدی داشته باشد بدون در نظر گرفتن کیقیت ورودی(input) ، خروجی (output) آ پلاس بگیرد
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
10
4
فرمایش ایشان از نظر ماندن خونابه در داخل لاشه وبعدادادن بوی ضخم کاملا علمی وقابل قبول عام وکارشناس میباشد فکر نمیکنم برای هرتشخیص کارشناسی نیاز برفرنس باشد با تحزیه وتحلیل درست علمی خود بنتیجه خواهیم رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
جناب فرهمند خونابه موجب ایجاد بوی ضخم مرغ نیست .................
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
این نظر شماست، ولی فقط کافیست میکروبیولوژی لاشه را گوکل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
1
13
این طرح در صورت مقبولیت از طرف مشتری و داشتن بازار ،آن هم فقط در مورد مرغ کامل قابل اجراست.
مرغ پس از قطعه بندی و پاکسازی و شش گیری ، قابل تشخسص نیست که چه گریدی بوده.
کما اینکه درحال حاضر همه شرکنهای بسته بندی که مرغ قطعه بندی شده با گریدA عرضه میکنند ، همان مرغ گریدB را خریداری کرده اند و بصورت صوری گریدA بر روی لیبل درج میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
14
5
ممنون از مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران استفاده کردیم.
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
13
5
خسته نباشید خدمت دکتر بابایی عزیز که افتخار این مرز وبومی همیشه پاینده باشید
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
2
0
دوست عزیز خونابه در لاشه سبب سریع رشد میکرب موجود در لاشه میشود چون ‌محل مناسبی برای رشد میکرب است برای رسیدن به حقیقت امتحان عبتی بفرمایید و جایی که میکروب افزایش رشد دارد بوی زننده ای تولید میکند نیاز نیست از رفرنس کمک بگیریم و ما دکتر هستیم باید در مورد کار خود صاحب نظر باشیم با اینترنت همه میتواند به کمک گوگل در هر مورد و چیزی مراجعه شود پس دیکر کارشتاس نیاز نیست و از ابتکار او بی نیاز میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
جناب آقای دکتر فرهمند
نکته اول اینکه هیچ رفرانس اثبات شده ای مبنی بر بیشتر بودن خونابه در لاشه های تخلیه شده دستی نسبت به اتوماتیک وجود ندارد خودتان هم این را میدانید دوم اینکه ما صحبت از تفاوت کشتار میکنیم نه امتحان من و شما سوم اینکه شما به عنوان دامپزشک تفاوتتان با عامه مردم همین رفرانس ها و سخن علمی گفتن است
بالاخره متوجه نشدیم صاحب نظر بودن از طریق رفرانس ها صورت میگیرد یا از طریق آزمایشات خانگی من و شما لطفا سخن علمی را با سخن عوام مخلوط نفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
0
دوست محترم ناشناس من در مورد بوی ضخم گوشت مرغ نظر ایشان را تایید کردم در موردونحوه کشتار نظری تدادم‌اگر خونابه تخلیه شود بدلیلی که گفتم بوی ضخم نخواهد بود من در سی سال پیش هم دامپزسک صاحب نظر در پرورش ودر مان وپیشگیری طیور گوشتی بود هم خود صاحب یک مرغداری‌در یک شهرستان لذا با این موضوع‌ضخم بر خورد عیتی بدلیل گشتار آن زمان داشتم ضمنا اگر علمی معتبر در رشته ا ی صاحب نظر بود ونظر خود را ابراز کرد علمان دبگر آن رشته علمی اگر با تظر او‌مخلف بودن لازم است دلایل مثبته‌برای رد نظر او‌ارایه دهند نه برعکس درغیر ایتصورت مخا لفت با نظر عالم‌مربوطه عامیانه‌محسوب میشود وجوابی درپی نخواهد داشت این روش مخالفت در عرف علنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
.............. این نحوه پاسخگویی تحصیلکرده های پا به سن گذاشته ماست
اصولاً به نظر می‌رسد خودتان هم نمی‌دانید به دنبال چه هستید این عالم معتبر و اینها هم مربوط به عصر و زمان شما بود نسل جدید این ........... را برایشان ارزش قائل نیستند و عقیده بر این است که اگر جوابی داشتید ارائه می‌دادید نه اینکه اغراض مابعدالطبیعه بنویسید
بحث را تمام کنید و وقت همکاران را نگیرید
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
3
0
اصلاح و ادامه پاسخ در غیر این صورت با عرف جاری مخالفت با نظر عالم متبعر علمی عامیانه بحساب میآید و جواب ندارد دوست عزیز و محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
آقای فرهمند
ارائه ادله با مدعی است.
اگر غیر از این باشد هر کس ادعایی میکند و بقیه را میفرستد دنبال نخود سیاه.
دکتر بودن در رشته ای یعنی به حدی از بلوغ علمی برسی که بدون منبع معتبر سخنی و ادعایی نکنی.
آزمایش خانگی شما اعتبار علمی ندارد.تا بصورت علمی و تکرار پذیر در آزمایشگاه استاندارد آزمایش کنید و چند نفر متخصص داوری و تایید کنند.اون وقت شما میتونید بصورت مقاله ارائه بدهید و همه میپذیرند.
وسلام
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
1
دوست ناشناس دیگر وقت جواب دادن بشما بپایان رسید واسلام نامه تمام خدا نگهدارتان شاید با این روش موفق شوید انشاله
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
0
نشریه علمی اجتماعی حکیم مهر محترم با سلام و ارادت خواهشمند است لطف فرمایید نظراتیکه نام و آدرس تماس ندارد منشر نفرمایند چون افرادی بهر دلیل ناشناس در ارتباط با نظرات علمی و کاری و گزارش اداری متبوع خود را بعنوان مقام مافوق در مصاحبه با آن نشریه ارایه میدهند عده ای بی نشان آن گزارش را به چالش میکشند و اگر فردی علمی هم آنرا تایید نماید ابراز معلومات از روی کتاب فکری خود بیان میکند و این از نظر ارابه نظر علمی توسط فرد ناشناس بسیار ناپستد است قبلا از توچه تان تشکر دارم
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
0
ناشناس پر مدعا جدیدیها چون چیزی در چنته از علم موثر ندارند بک کتاب جیبی در جیب گذاشته با کلام خود با بزرگان چالش میکنند که بگویند ما هم چیزی میدانیم ولی پا به سن گذاشته های تحصیل کرده چون محتوای علمیشان ‌با تجربه بدست آورده صحیح کاری خود دور از مانور توخالی و بامحتوی انباشه فکری خود نه کتاب جیبی ادعای رفرنسی جوابگوی طبابت و نظرات علمی خود هستند غوره نشده ادعای مویزی نداشتن برگشتم‌ به عقب دیدم زیاده روی کردی و وقت دادم تا جوابتان را بدهم شاید از بیانات ناپخته خود خجالت بکشی پر مچویر پرمدعا
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
فرهيخته ارجمند و با تجربه گرامي
اصولا درست كردن اين ملغمه اي كه حاصل دست شما و امثال شماست و براي ما با ارث گذاشته ايد را كسي تمايلي به درست كردن ندارد همين ماحصلي كه گذاشته ايد هم ارزاني خودتان آيندگان به درستي قضاوت خواهند كرد كه نسل شما و ما چگونه بوديم نميدانم از كجا تصور ميكنيد كه بنده مربوط به نسل جديد هستم و حتي يك لحظه هم تصور نمي كنيد كه ممكن است به خوبي حتي سجاياي اخلاقي شما در زمان تحصيل را نيز از حفظ باشم پس خواهشمندم به سان زمان تحصيلمان در دانشكده به بيراهه نرويد

چيزي به نام محتوي علمي از شما نديديم بجز آزمايش ادعايي خانگيتان و براي بزرگ بودن بايد اسباب بزرگي فراهم باشد وگرنه با ............. صندلي نشينان و مصدر نشينان كسي نتوانسته كار علمي بنمايد و يادتان باشد اصولا اينجا جاي تضارب آراء است و به همين شكل كار ميكند و به سان خط فكري شما با سركوب تفكرات متفاوت ميانه اي ندارد بجاي اينهمه سرزنش من و تقبيح افكار و توهين هاي هميشگي يا يك خط رفرانس بدهيد كه بوي ضخم گوشت مرغ مربوط به خونابه است يا اينكه روش آزمايش خانگيتان را منتشر كنيد وگرنه با ناسزا گفتن به من به قدر و منزلت شما افزوده نخواهد شد
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
2
0
در مورد صندلی نشینان و صدر نشینان من خاطره ای ندارم لزوما شما که بیان مبفرماید حتما قیاس بنفس میفرماید من یک نظر شخصی دادم نه چیز دیگر شما که میخواهید با نظر آن آقای دکتر مسئول مخالف هستید نظر مستند خود را اعلام و بحث حاشیه ای را خاتمه دهید تا علمی بودن نظر شما را آن ‌آقای دکتر بیان کننده مشاهده نمایند
نظر شما
ادامه