کد خبر: ۵۹۵۴۴

فرماندار راز و جرگلان در دیدار مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی که برای معارفه سرپرست جدید شبکه دامپزشکی به این شهرستان سفر کرده بود، گفت: کار شما فوق حساس است، ولی مظلوم هستید و دامپزشکی در ذهنیت خیلی از مسئولان به خوبی جانیفتاده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، «روح الله حسین پور» با اشاره به وابستگی بسیار زیاد اغلب خانوارهای شهرستان راز و جرگلان به دام و دامپروری، وجود حدود 200 هزار رأس دام سبک و نزدیک به 20 هزار رأس دام سنگین را از قابلیت های این خطه برشمرد و افزود: نه فقط اقتصاد بلکه سبک زندگی مردم استان و شهرستان تا حدود زیادی به پرورش دام و کشاورزی وابسته است و این امر حساسیت بسیار زیاد اداراتی مثل دامپزشکی و جهادکشاورزی را نشان می دهد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های دامپزشکی استان و شهرستان، کوشش های «دکتر احمدی» و همکاران مجموعه را مجاهدانه توصیف کرد و حمایت خود را از دامپزشکی به ویژه در بحث تامین امنیت و سلامت غذایی خانوارها و مواردی مثل راه اندازی پیش سرد کشتارگاه دام شهرداری اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست به ابعاد مختلف کاری دامپزشکی و بالابودن انتظارات از آن در جامعه اشاره کرد که با دیدگاه های غیرکارشناسی برخی افراد، ایفای وظایف این دستگاه را دشوار می کند و گفت: دامپزشکی با این گستره کاری زیاد و پهنه عملیاتی، یک دستگاه اجرایی نظارتی محسوب می شود.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» با تجلیل از نگاه کارشناسی فرماندار راز و جرگلان و همراهی مدیر جهادکشاورزی شهرستان با دامپزشکی افزود: پاسخگویی به این حجم کار با محدودیت های منابع موجود به تنهایی از عهده دامپزشکی بر نمی آید و همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها ازجمله فرمانداری و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها را می طلبد و تامین اعتبارات از سوی دستگاه های مسئول با برنامه ریزی ما می تواند به تحول آفرینی در این بخش کمک های شایانی بکند.

وی وجود جمعیت بالای دام سنگین و پرورش اسب ترکمن، پراکندگی حوزه جغرافیایی راز و جرگلان و تعدد مراکز عرضه فرآورده های خام دامی را از ویژگی های این شهرستان برشمرد و آن را مستلزم همکاری همه جانبه مردم و مسئولان برای پیشبرد امور کاری دامپزشکی خواند و با اذعان به محرومیت این منطقه مرزی، حمایت از بخش خصوصی و تولید را سرلوحه اصول کاری اداره کل دامپزشکی استان دانست. وی برنامه ریزی علمی و تعامل با فرمانداری و جهادکشاورزی برای ارتقای توان عملیاتی و پاسخگویی به  مطالبات مردم را ازجمله انتظارات خود از سرپرست شبکه دامپزشکی رازوجرگلان برشمرد.

«خادمی» مدیر جهادکشاورزی هم این شهرستان را به ظاهر کوچک ولی دارای مسائل پیچیده و کارهای ناشده بسیار توصیف کرد و برای مدیران دامپزشکی استان و شهرستان آرزوی توفیق کرد.

در این نشست از تلاش های «دکتر انوش فیروزه» در مدت 2 سال تصدی مسئولیت شبکه دامپزشکی راز و جرگلان، قدردانی و «دکتر شاهین قهرمانی» به عنوان سرپرست این شبکه معرفی شد.

دکتر احمدی هم چنین در جمع همکاران شبکه دامپزشکی راز و جرگلان، تغییر را جزو ذات کار و مایه پویایی آن ذکر کرد و خطاب به سرپرست جدید شبکه دامپزشکی راز و جرگلان، سعه صدر و تکریم ارباب رجوع و همکاران را ضرروی خواند و از تمام کارکنان شبکه نیز تداوم صداقت کاری و توجه به اخلاق حرفه ای و خدمت بی منت به مردم را خواستار شد.

 

 

نظر شما
ادامه