کد خبر: ۵۹۴۷۵

به گفته رییس مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست، حیوان آزاری گونه‌های در معرض انقراض به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «علیرضا ساجدین» گفت: مردم می‌توانند گزارشات خود از حیوان آزاری را از دو طریق حضور در پاسگاه‌های محیط بانی و غیرحضوری و تماس با سامانه ۱۵۴۰ به سازمان محیط زیست ارائه کنند.

با حیوان آزاری به سگ و گربه‌ها هم برخورد می‌شود؟

ساجدین ادامه داد: متاسفانه میزان گزارشات حیوان آزاری ما در سطح کشور کم نیست بنابراین برخورد و پیگیری ما با اولویت بندی انجام می‌شود.

وی افزود: به اینصورت که ابتدا بر اساس قوانین و و ظایف سازمان، بررسی حیوان آزاری گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر را در اولویت قرار می‌دهیم و سپس به حیوان‌های شهری و خانگی مانند سگ و گربه می‌پردازیم. اما قطعا همه موارد پیگیری می‌شوند.

رییس مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: همچنین مواردی که باعث جریحه دار شدن اذهان عمومی می‌شوند نیز در اولویت قرار می‌گیرند. 

ساجدی گفت: متاسفانه عده‌ای با حیوان آزاری در اینستاگرام به دنبال افزایش فالور هستند که این افراد نیز شناسایی شده و برخورد قانونی با آن‌ها انجام می‌شود.

ساجدین بیان کرد: شهروندان به این مسئله توجه کنند که گزارش‌های حیوان آزاری باید مستند باشد، به این معنا که هنگام حیوان آزاری عکس یا فیلم تهیه کرده و در اختیار ما قرار دهند. همچنین با ثبت تصاویر شماره پلاک می‌توان افراد متخلف را تحت تعقیب قرار داد.

 
نظر شما
ادامه