کد خبر: ۵۹۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
«محمد وحیدی» هم چنین رئیس سازمان دامپزشکی کشور را یک چهره علمی و متخصص صاحب سبک و سخن توصیف کرد و بر همکاری با این مجموعه برای پیشبرد بهینه امور و ارتقای منابع موجود و پیگیری افزایش اعتبارات آن تاکید کرد....

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مشترکی با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی، لزوم تشریح حساسیت های کار دامپزشکی برای مراکز تصمیم گیر و تشکیلات برنامه و بودجه ای را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، نماینده 5 شهرستان این استان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه که در اداره کل دامپزشکی برگزار شد، با اذعان به سختی کار دامپزشکی و بیان این که این نیروها در صف مقدم کار و جزو نیروهای عملیاتی هستند، تصریح کرد: کار در شرایط سخت و در معرض انواع و اقسام بیماری ها بودن و برخی تبعات دیگر چنین مشاغلی، می طلبد که مراکز مسئول ازجمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی با درک حساسیت موضوع، مزایای بیشتری برای شاغلان این حوزه درنظر بگیرند.

«محمد وحیدی» در بخش دیگری از سخنانش، شرایط کنونی کشور را شرایطی سخت توصیف کرد و با اشاره به اوضاع حاکم بر حوزه تولید، کاهش نرخ دام زنده به رغم افزایش تا 3 برابری نرخ نهاده ها را از مشکلات فعلی برشمرد و ضرورت حمایت از تولید و تنظیم بازار محصولات را یادآور شد.

وی با افزودن این که خراسان شمالی در بخش دام سبک و عشایری ظرفیت های خوبی دارد، از رایزنی خود با وزیر و مدیران ارشد وزارت جهادکشاورزی برای توجه بیشتر به این مقوله خبر داد. وی هم چنین رئیس سازمان دامپزشکی کشور را یک چهره علمی و متخصص صاحب سبک و سخن توصیف کرد و بر همکاری با این مجموعه برای پیشبرد بهینه امور و ارتقای منابع موجود و پیگیری افزایش اعتبارات آن تاکید کرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه، دامپزشکی را نیروی پشتیبان صنعت و تولید خواند و گفت: با وجود کاهش بهره مندی دامپزشکی از صنعت، ولی خدمات ما ثابت مانده و در این شرایط سخت کشور، بیماری هایی مثل آنفلوانزای فوق حاد طیور را که در سال های گذشته خسارات زیادی به بار می آورد، با برنامه ریزی مدیریت سازمان بر اساس تجارب موفق جهانی، شاهدش نبودیم.

«دکتر سید بهمن نقیبی» در عین حال، به مشکلات ارزی دولت و کاهش اعتبارات سازمان دامپزشکی و دشواری های تامین واکسن و نهاده های دام و طیور اشاره داشت و حمایت هر چه بیشتر نهادهای تصمیم گیر و مسئول از دامپزشکی و نیروهای خدوم آن را خواستار شد. وی هم چنین از این نماینده مجلس برای حضور در سازمان دامپزشکی کشور دعوت به عمل آورد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به سختی های کار در این حرفه و مخاطرات آن برای اعضای مجموعه و خانواده بزرگ دامپزشکی، گزارشی اجمالی از وضعیت اعتبارات مصوب و تخصیصی این اداره کل در دو سال اخیر ارائه کرد.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» کاهش اعتبارات تخصیص یافته را مانعی جدی بر سر راه اجرای بهینه فعالیت های بهداشتی و پیشگیرانه در جمعیت هدف دانست و مساعدت مراکز مسئول و پیگیری نماینده مجلس را در این خصوص خواستار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
ایول ینی تا الان نمیدونستن؟!
نظر شما
ادامه