کد خبر: ۵۹۴۶۶

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان از صدور اولین مجوز تکثیر و پرورش مولدین میگو عاری از بیماری (spf) در سطح استان در بندرلنگه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حمیدرضا نصیری» با اشاره به صدور اولین مجوز spf در شهرستان بندرلنگه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: در شهرستان بندرلنگه تولید مولدین عاری از بیماری‌های خاص پرورش میگو با ظرفیت پرورش ۲۰۰ هزار قطعه و ظرفیت تکثیر ۲ میلیون قطعه انجام شده است.

وی افزود: از اهم فعالیت‌های واگذار شده به این سازمان می‌توان صدور مجوزهای دام، طیور، پرورش میگو، ماهی در قفس، ماهی‌های زینتی، گرمابی، دریایی و…، گلخانه، فروشگاه سموم، کلینیک، ضدعفونی، انسکتاریوم و آبیاری تحت فشار، دامداری کوچک روستایی و پروانه اشتغال فروشگاه اشاره کرد.

نصیری عنوان کرد: اولویت اصلی سازمان در دوره پنجم استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای افزایش تولید در واحد سطح است.

وی، مجوزهای صادره توسط این سازمان را بالغ بر ۷ هزار مورد عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۲ مورد مجوز دام، هزار و ۳۴۴ مورد مجوز طیور، ۹۷۷ مورد مجوز گلخانه، هزار و ۱۱۴ مورد مجوز شیلات و ۱۳۶ مورد مجوز گیاه‌پزشکی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان صادر شده است.

نصیری به سال واگذاری برخی امور به این سازمان اشاره کرد و افزود: صدور مجوز فعالیت‌های دام و طیور از سال ۹۱، پرورش میگو و ماهی در قفس از سال ۹۴، گلخانه از سال ۹۳، فروشگاه سموم و کلینیک و ضدعفونی و انسکتاریوم از سال ۸۸ و آبیاری تحت فشار از سال ۹۴ به این سازمان واگذار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان اظهار داشت: در حوزه گلخانه ۱۲۴۰ هکتار سطح زیر کشت دارای مجوز تأسیس و ۴۸۵ هکتار سطح زیر کشت دارای پروانه بهره برداری در سطح استان است.

نصیری با بیان اینکه در سال ۹۸ معادل سه برابر تاریخ استان مجوز گلخانه صادر شده است، افزود: با حذف استعلامات در سه ماهه اول سال ۹۸، نطام مهندسی هرمزگان، مقام اول صدور پروانه گلخانه از نظر سطح زیرکشت و کاهش زمان صدور مجوز را در کشور به خود اختصاص داد.

وی همچنین تصریح کرد: این سازمان مقام دوم صدور پروانه دام از نظر میزان ظرفیت در سه ماهه اول سال ۹۸ در کشور را نیز داراست.

نصیری اظهار داشت: برای رفاه حال سرمایه گذاران در ایام شیوع ویروس کرونا ارسال پرونده به صورت فیزیکی حذف شده و همه مراحل از ثبت درخواست تا صدور مجوز به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌ها انجام می شود.

 

نظر شما
ادامه