کد خبر: ۵۹۴۴۹

مديركل دامپزشكی استان یزد گفت: بزهای مورسیاسی وارداتی هیچ بیماری خاصی و یا مشکلی ندارند و طبق برنامه‌ریزی‌ باید دوره قرنطینه خود را طی کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزد آوا، «دکتر علی فاتحی نیا» در خصوص شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر بیمار بودن بزهای وارداتی مورسیایی به شهرستان اردکان گفت: این موضوع صحت ندارد و بزهای مورسیاسی وارداتی هیچ بیماری خاصی و یا مشکلی ندارند و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که با سازمان دامپزشکی شده باید دوره قرنطینه خود را طی کنند.

وی ادامه داد: هیچ بیماری حادی از این بزهای مورسیایی گزارش نشده و طولانی بودن قرنطینه این دام‌ها به دلیل وجود بیماری حاد یا مشکل نبوده است و در حال حاضر گله پاک است و هیچ مشکلی ندارد و با هماهنگی انجام شده طبیعتا پس از گذراندن دوره قرنطینه در اواخر همین هفته ترخیص می‌شوند.

مديركل دامپزشكی استان یزد عنوان کرد: این محموله وارداتی شامل نزدیک به دو هزار بز مورسیایی بوده و اقدامات بسیار خوبی از همان ابتدا انجام شده است که بخشی از آنها وظیفه دامپزشکی بوده است. تهیه خودروهای حمل توسط شرکت وارد کننده، ضدعفونی مرتب خودروهای حمل و ... تحت نظارت دامپزشکی بوده است و دام‌ها پس از تخلیه از هواپیما، بررسی اولیه شده و نهایتا بارگیری و به مقصدشان که اردکان بوده است برای نگهداری اولیه منتقل شده‌اند.

فاتحی نیا افزود: بزهای مورسیایی دام‌های بسیار خوبی هستند که در دوران قرنطینه تحت نظارت کارشناسان مجموعه دامپزشکی قرار داشتند و واحدی که به عنوان قرنطینه نیز معرفی شده است از جانب بخش خصوصی مسئول فنی داشته است و 24 ساعته تحت نظارت بوده است و در حال حاضر نیز دام‌ها در سلامت هستند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و تا اواخر این هفته این دام‌ها به صاحبان اصلی خودش تحویل داده می‌شود.

 

نظر شما
ادامه