کد خبر: ۵۹۴۲۶
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: لاشه پیدا شده در حاشیه پل قلات این شهرستان، مربوط به حیوانی به نام «شنگ» بوده که سال هاست در منطقه دیده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «طاها ایزان» افزود: طی روزهای گذشته تصاویری از لاشه یک حیوان در کنار پل قلات پیرانشهر در فضای مجازی پیرانشهر منتشر شده بود که پس از بررسی لاشه توسط نیروهای محیط زیست پیرانشهر، مشخص شد به حیوانی به نام «شنگ» تعلق دارد.

وی اضافه کرد: این حیوان در گذشته در اطراف رودخانه های پیرانشهر به وفور یافت می شد ولی به دلیل از بین رفتن زیستگاه و شکار بی رویه، سال ها بود که در پیرانشهر دیده نشده بود.

رییس اداره محیط زیست پیرانشهر بیان کرد: این حیوان زیبا که در اطراف رودخانه ها و نهرها با پوشش گیاهی مناسب زندگی می کند، از جانوران آبزی و پستانداران کوچک تغذیه می کند و پیشتر در نقاط مختلف کشور یافت می شد که متاسفانه در بسیاری از نقاط به طور کلی منقرض شده است.

وی اظهار کرد: بیم آن می رفت  که این حیوان در پیرانشهر نیز منقرض شده باشد که با پیدا شدن لاشه یک قلاده از آن، امیدواری ها برای وجود تعداد بیشتری از آن در شهرستان افزایش یافت.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی با داشتن پوشش گیاهی مناسب، بارندگی فراوان در طول سال یکی از اکوسیستم های مهم در سطح استان به شمار می رود و زیستگاه بسیاری از گونه های زیبای حیات وحش است.

 

نظر شما
ادامه