کد خبر: ۵۹۴۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

به نظر می‌رسد سگ اولین حیوانی است که به دست انسان‌ها رام شدند و لقب «بهترین دوست انسان» را از آن خود کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر فوری، بیست‌و ششم آگوست، برابر با چهارم شهریور، در سال 2004، روز جهانی سگ ها نامگذاری شد تا در این روز بیشتر قدردان دوستی آن‌ها و کارهایی که برای ما انجام می‌دهند باشیم و بیشتر به سگ‌ها توجه کنیم.

فرقی نمی‌کند سگی نژاد خالص داشته باشد یا از نژادی ناشناس باشد، کوچک باشد یا بزرگ، در خانه زندگی کند یا پناهگاه یا در دشت‌ها رها باشد، همۀ آن‌ها مهربانند و حق دارند که بدون آزار و اذیت زندگی کنند.

به نظر می‌رسد سگ‌ها اولین حیواناتی هستند که به دست انسان‌ها رام شدند و لقب «بهترین دوست انسان» را از آن خود کردند.

آن‌ها از آن روز تا حالا کارهای مختلفی برای بشر انجام داده‌اند، از نگهبانی، شکار و چوپانی گرفته تا کمک به کسانی که بیمار یا ناتوانند. امروزه آن‌ها در جستجو و نجات زلزله‌زدگان، تشخیص سرطان، ردیابی مواد مخدر و مواد منفجره و دستگیری خلافکاران به انسان‌ها کمک می‌کنند و حتی جان خود را به خطر می‌اندازند.

این روز را به افراد بیشتری یادآوری کنید تا همه کنار هم مراقب سگ‌ها باشیم تا کمتر شاهد آزار و اذیت این حیوان و بهره‌کشی و سوءاستفاده از آنها باشیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Italy
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
0
0
خدایا ما 365 روز در سال داریم.یعنی اونقدر ما شاخصهای شغلی و فرهنگی و اجتماعی و دینی مذهبی در سایر ادیان و شخصیتهای برجسته نداریم که رتز جهانی سگ داشته باشیم!!!
مسئولین یه روز رو هم به نام اسب(به خاطر نجابتش) بذارن که از دنیا عقب نمونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
خدایا ینی ما تو این سایت دامپزشک بدرد بخور نداریم که اینا میان نظر میدن ؟
نظر شما
ادامه