کد خبر: ۵۹۳۷۴

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان به اهمیت نقش دامپزشکی و خدمات ارائه شده مؤثر در سلامت هم استانی های عزیز در دیدار با نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان و «دکتر سید امیرمختار بهاری» رییس نظام دامپزشکی استان هرمزگان با حضور در دفتر «دکتر احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان ارائه داشت و به مشکلات این مجموعه در استان اشاره کرد.

دکتر جانباز، ضمن اشاره به اهمیت فعالیت‏ها و خدمات دامپزشکی استان در تأمین و حفظ  بهداشت دام که در نهایت به تأمین سلامت شهروندان و اقتصاد ملی منجر خواهد شد، خواستار توجه خاص مسئولان به رفع مشکلات دامپزشکی هرمزگان شد.

وی در ادامه به خالی بودن بیش از 50 درصد از چارت سازمانی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: نیروهای موجود با توان مضاعف و همت والای خود توانسته اند رسالت های دامپزشکی را به شایستگی پیش ببرند ولی کمبود اعتبارات کیفیت و کمیت ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار خواهد داشت و از ارائه بهینه خدمات می کاهد.

مدیرکل دامپزشکی استان، در این دیدار با بیان اینکه سهم دامپزشکی از اعتبارات کم است، گفت: دامپزشکی استان هرمزگان با بحران مالی مواجه بوده و در راه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و مقابله با بحران ها، کمبود نیرو و امکانات و اعتبارات مشکلات پیش رو را دو چندان کرده است.

دکتر بهاری در این دیدار به بیان عملکرد نظام دامپزشکی در استان هرمزگان و افزایش اشتغال زایی و بکارگیری نیروهای متخصص در مشاغل مرتبط در سطح استان اشاره نمود و افزود: داشتن یک ساختمان مستقل و در شأن نیروهای تحصیل کرده دامپزشکی را به منظور استقلال نظام دامپزشکی استان بسیار ضروری دانست.

رییس نظام دامپزشکی استان هرمزگان، حمایت بیشتر نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی را در راه رسیدن به اهداف سازمان نظام دامپزشکی کشور در استان خواستار شد.   

دکتر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، خواستار ارائه گزارش مکتوب مشکلات دامپزشکی استان جهت طرح موضوع با مسئولین استانی و کشوری شد.

وی افزود: فعالیتهای خطیر و سنگینی که برعهده دامپزشکی می باشد از اهمیت خاصی برخوردار است که سهم والایی در حوزه سلامت و اقتصاد کشور دارد.

ایشان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات دامپزشکی در استان بازخورد ملی دارد و اینجانب تاحد توان حمایت و مساعدت خود را از این مجموعه سختکوش خواهم نمود و در آستانه روز کارمند برای همه کارمندان دامپزشکی استان، آرزوی توفیق الهی و سلامتی همراه با موفقیت در راه خدمتگزاری به هم استانی های گرامی را از درگاه حضرت حق مسئلت می نمایم.
 

 
نظر شما
ادامه