کد خبر: ۵۹۳۴۸
 

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی جزو استان‌های با شیوع بالای موارد حیوان گزیدگی است که با انجام مراقبت‌های بهداشتی بعد از حیوان گزیدگی، مورد مثبت هاری انسانی طی سالیان متمادی نداشته ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، «فیض الله برزگر» درخصوص بیماری هاری گفت: هاری یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی است که از طریق  گازگرفتگی  حیوانات گوشتخوار مثل سگ، گربه، گرگ، روباه و نشخوارکنندگان مثل گاو، گوسفند، اسب، الاغ و ... به انسان منتقل می‌شود.

او عنوان کرد: خراسان شمالی جزو استان‌های با شیوع بالای موارد حیوان گزیدگی است که خوشبختانه با انجام مراقبت‌های بهداشتی فعال و پیگیر در این زمینه و مراجعه به موقع و فعال مردم برای دریافت و انجام اقدامات بهداشتی و تزریق به موقع واکسن و سرم بعد از حیوان گزیدگی، مورد مثبت هاری انسانی در طی سالیان متمادی نداشته ایم.

برزگر با اشاره به اینکه در سطح خراسان شمالی موارد مثبت هاری حیوانی گزارش شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده آلوده بودن استان به این ویروس است و لازم است مردم به توصیه‌های بهداشتی کارشناسان حوزه دامپزشکی و بهداشت عمل کنند تا بتوانیم جامعه سالم و عاری از این بیماری داشته باشیم .
 
نظر شما
ادامه