کد خبر: ۵۹۳۴۲

اولین مرکز پرورش و اصلاح نژاد اسب کُرد با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی در روستای آیچی سقز راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مرکز پرورش و اصلاح نژاد اسب کُرد با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی برای چهار نفر با حضور مسوولان استانی، شهرستانی و علاقمندان به رشته سوارکاری در روستای آیچی سقز راه‌اندازی شد.

«بهاالدین قاسمی نژاد» کارشناس امور دام جهاد کشاورزی سقز در آیین افتتاح این طرح گفت: سرمایه گذار این واحد از نظر فنی و مالی توانایی فعالیت در این حوزه را دارد همچنین زمینه برای جذب توریسم و علاقمندان به رشته اسب سواری در این واحد فراهم است.

او افزود: جدا از این مرکز پرورش اسب کُرد، یک واحد ۵ راسی نیمه صنعتی هم در روستای مزره این شهرستان راه اندازی شده و یک واحد دیگر نیز در آینده نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

کارشناس امور دام جهاد کشاورزی سقز با بیان اینکه ۱۰۰ راس اسب نژاد کُرد در شهرستان سقز شناسایی و ثبت شده است، افزود: این نژاد برای بازی چوگان مناسب است و خلوص این اسب‌ها ۶۰ تا ۸۰ درصد است.

قاسمی نژاد، اقدام سرمایه گذار را برای حفظ ذخایر ژنتیکی مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: ارزش برخی از اسب‌های نژاد کُرد به حدی است که قابل قیمت گذاری نیست.

 

نظر شما
ادامه