کد خبر: ۵۹۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
جناب وزیر! در حال حاضر متوسط حقوق یک مسئول فنی دامپزشکی بین 300 تا 400 هزار تومان بوده و بعلت نداشتن هیچ نوع امنیت شغلی، در صورت کوچکترین اعتراضی مورد تهدید و اخراج کارفرما قرار می گیرند و از نظر مالی و شغلی وابستگی کامل به کارفرما دارند، بنابراین قدرت هیچ نوع اظهار نظر کارشناسی در راستای کار خود ندارند و اگر هم کارشناسی انجام شود در مدت زمان کوتاهی به بهانه های واهی اخراج می‎شوند...

حکیم مهر - رئیس انجمن مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی مازندران در نامه به وزیر جهاد کشاورزی به بیان مشکلات دامپزشکان مسئول فنی پرداخت.

وی در این نامه با اشاره به وعده رئیس سازمان نظام دامپزشکی مبنی بر شروع قطع رابطه مالی کارفرما و مسئول فنی از 8/8/88 مدعی شده از ابتدای تصویب تعرفه ها تاکنون دهها جلسه و سخنرانی و غیره انجام شده ولی نتیجه عملی در پی نداشته است!

متن کامل نامه دکتر صفاتیان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بدین شرح است :

بسمه تعالی

وزیر محترم جهاد کشاورزی جناب آقای خلیلیان

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید اخیراً بحث باقیمانده های آنتی بیوتیکی در گوشت دام و طیور و تأثیر منفی آن بر سلامت جامعه خصوصاً توسط وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و مورد توجه قرار گرفته است. لذا انجمن صنفی مسئولین فنی و بهداشتی مازندران لازم دانسته مطالبی را خدمتتان ارائه دهد.

مسئولین فنی دامپزشکی، ناظرین بهداشتی از ابتدای تولید فرآورده‎های دامی، هر محصول مرتبط با دام مثل واکسن، دارو و غیره تا آخرین مرحله عرضه و رسیدن محصولات سالم به دست مصرف کننده می‎باشند.

گستردگی در زمینه های مختلف کاری مانند نظارت بهداشتی قبل و بعد از کشتار و ردیابی باقیمانده‎های دارویی و هورمونی در محصولات خام دامی، بررسی و کنترل کلیه واکسن ها و داروهای تولیدی و کنترل کلیه مبادی ورودی کشور برای کنترل دامهای زنده و تمام محصولات مرتبط با دام از نظر وجود عوامل بیماریزا و سرطانزا و غیره به حدی زیاد است که هر مرحله ای به نوبه خود در زمینه بهداشت و سلامت جامعه بسیار مهم بوده و پایه سلامت جامعه را تشکیل می‎دهد.

اما این قشر تحصیل کرده و زحمتکش سالها است مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته و از هیچگونه حق و حقوق کافی برای گذران زندگی برخوردار نمی‎باشند.

جناب وزیر! در حال حاضر متوسط حقوق یک مسئول فنی دامپزشکی بین 300 تا 400 هزار تومان بوده و بعلت نداشتن هیچ نوع امنیت شغلی، در صورت کوچکترین اعتراضی مورد تهدید و اخراج کارفرما قرار می گیرند و از نظر مالی و شغلی وابستگی کامل به کارفرما دارند، بنابراین قدرت هیچ نوع اظهار نظر کارشناسی در راستای کار خود ندارند و اگر هم کارشناسی انجام شود در مدت زمان کوتاهی به بهانه های واهی اخراج می‎شوند و در نتیجه همان حقوق اندک را هم از دست می‎دهند و این مسائل همراه با نوعی بی احترامی بوده و باعث مشکلات فکری و روحی فراوانی برای همکاران شده است.

جناب وزیر! در سال 1377 {1387} با تلاش نظام دامپزشکی و تصویب هیأت محترم وزیران تعرفه‎های دامپزشکی مشخص و حداقل دستمزدها تعیین گردید که در زمان خود نسبتاً قابل قبول و موجب خوشحالی مسئولان فنی گردید ولی هیچگونه ضمانت اجرایی نداشت و آن زمان گفته شده که نظام دامپزشکی مشغول کار کارشناسی در مورد ضمانت اجرایی است و قرار شد در تاریخ 8/8/88 آرزوی دیرینه جامعه دامپزشکی محقق شده و ارتباط مالی کارفرما و مسئول فنی قطع شود تا از یک طرف مسئول فنی با آرامش و امنیت شغلی نظر کارشناسی ارائه دهد و هم از نظر معیشتی به وضعیت نسبتاً مطلوبی (نسبت به حقوق دریافتی) دست یابد. از ابتدای تصویب تعرفه‎ها تاکنون دهها جلسه و سخنرانی و غیره انجام شده ولی دریغ از نتیجه عملی!

اگر تأمین معیشت و زندگی این قشر تحصیلکرده و محروم اهمیتی ندارد، آیا بهداشت و سلامت مردم یک کشور هم به همان اندازه بی‎اهمیت است؟!

از شما وزیر محترم استدعا داریم درباره احیاء حقوق این قشر زحمتکش و تأمین سلامت جامعه تصمیمی اتخاذ فرمایید که این مشکل هرچه سریعتر با عنایت خداوند حل گردد.

من الله التوفیق

دکتر حجت صفاتیان / رئیس انجمن مسئولین فنی بهداشتی مازندران

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Amir
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم ضمن تشکر از بازدید و وقتی که در تایپ نظرتان صرف فرمودید لطفاً مسائل شخصی و نیز مسائلی که جنبه حقوقی دارد را در مراجع ذیصلاح پیگیری نمایید. بدیهی است اگر تخلفاتی از سوی هر شخص یا مجموعه ای از اشخاص که نام برده اید رخ داده مرجع رسیدگی به آن سازمان نظام دامپزشکی است و توصیه می‎شود حتماً با این سازمان درمیان بگذارید و از طرح آن در منظر عموم پرهیز فرمایید. با تشکر - حکیم مهر

اما .....................................
می شود بگویید شما چطور مسئول فنی - بهداشتی کشتارگاه تا مهر ماه سال 1389 بودید اما هیچگاه پروانه برای شما صادر نشد
چگونه هم اکنون مسئول فنی - بهداشتی 100 استخر پرورش ماهی هستید و بالغ بر 2000000( دو میلیون تومان) در ماه حقوق می گیرید در حالیکه طبق قانون اجازه چنین کاری را ندارید
جناب دکتر ..... ، دامپزشک محترم شبکه استان ........ ، شما چگونه هم در شبکه استخدام هستید و هم فارم مادر آقای ........ را مهر می کنید؟
و ؟
و ؟
و>
و هزار و دیگر؟
جناب آقای دکتر .......( دکتر .....)؟
و. همکار بنده ، شما هم در شبکه استانی ..... در قسمت نظلرت هستید و هم در فارم مادر ...... به عنوان مسئل فنی - بهداشتی کار می کنید؟
بدون حتی یک دقیقه حضور
آنگاه مرا به جرم عدم حضور در فارم ، در جلسه حضوری توبیخ می کنی؟
جناب دکتر ؟
باز هم بگویم.
جناب دکتر آقا ..... در شبکه شهرستان .....
که علاوه بر شبکه چهار واحد مادر آقای ..... را هم مهر می کنی؟
........... شما
که هیچکس به جز شما ............... ما دامپزشکان نگردید.
کاش به حرف همسرم گوش می کردم و به درسم ادامه نمی دادم تا شما همکاران مایه ........... نشوید
Amir
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
0
0
سلام خدمت جناب دکتر لطفی و تشکر بابت راه اندازی این سایت.
البته امیدوارم که جناب دکتر کمی در فیلتر کردن مطالب و حذف مطالبی که ما می فرستیم کمی خساست به خرج داده و آن مطالبی را که خوشایند مسئولان است و یا مثل نامه دکتر صفاتیان بی نیش است و بیشتر به رفع مسئولیت می ماند تا حرف استدلالی ، دائما بر روی سایت قرار ندهند.
جالب است که gmail های من هم بعد از هر بار ارسال مطالب جدید حک شده و مجبور به راه اندازی gmail جدیدی هستم.
اما منخلص کلام :برای مطلب من تییتر بزنید نامه رشادتمندانه یک دامپزشک
1- امید است که دیگر به این صورت تیتر نزنید:
نامه دردمندانه یکی از دامپزشکان
یکی نداند فکر میکند مثل یتیمی شده ایم که هر کس و ناکسی بر سر ما می کوبد.
نه همکاران گرامی
آن کس که بر سر ما دامپزشکان ما مازندران می کوبد کسی نیست جز خود ما و جالب آن است که خودمان دو دستی بر سر ما می کوبد.
وقتی آقای دکتر ...... و خانم دکتر ....... که رزیدنت ( دانشجوی دوره تخصص هستند) و در در چند جا تدریس میکنند و حتی به صورت قطعی هیات علمی دانشگاه های کشور هستند باز هم مدرک خود را به عنوان مسئول فنی – بهداشتی در قبال دریافت ماهیانه فقط /000/150 ( صد و پنجاه ) هزار تومان می گذارد که پول بنزین ماشینش برای رفتن به دانشگاه تامین شود( به گفته خودش )
ما چه می توانیم بکنیم؟
وقتی به او می گویم چرا 150 تومان و می گوید اگر بیشتر بگیرم ، حلال نیست چون حضور ندارم و با کلمات بازی می کند به او چه بگویم؟
حرام آن است که او جای همکار خود را گرفته است.
وقتی تیم مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستان ....... به ویزیت ، واکسیناسیون ، فروش دارو و غیره اقدام می نماید چه انتظاری می توان داشت.
تا حرف می زنید می گوید زندگی خرج دارد
به خدا این همسر و بچه را من هم دارم
آن هم نه یک بچه ، که 2 بچه
چرا طمع و ......... خود را به پای فرزندان معصوممان می ریزیم ؟
همکار گرامی لا اقل تخلف می کنی ، تمیز تخلف کن
ببخشید ها
ولی ...............
حقوق یک کار گر ساده ماهی 330000( سیصدو سی هزار تومان) است.
یعنی درس 6 ساله تو به اندازه یک کارگر ارزش ندارد؟
............................
نه بیمه ای ، نه سنوات ، نه پاداش
یعنی مدرک جنابعالی در یک سال ارزش معادل /000/008/1 را دارد.
با توجه به اینکه مدرکت در جوجه کشی است و الان جوجه 1200 تومان است یعنی حقوق سالیانه تو ، معادل 1500 عدد جوجه است که با یک تقسیم ساده می شود روزی 4 عدد جوجه یک روزه .
...........................................
وقتی خودمان می خواهیم ...... باشیم .... کاری نمی تواند بکند.
دکتر شاهو قهرمانی.رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
0
با سلام و احترام / ضمن تشکر از بازدید حضرتعالی / علت عدم درج عکسهای ارسالی جنابعالی از کشتارگاهی که مدنظرتان بود را طی یک ایمیل به استحضارتان رسانده ام. با تشکر / محمد لطفی زاه - مدیرمسئول حکیم مهر

سلام دکتر لطفی زاده
حالا دیدی درد بسیار است!؟!؟!؟
یعنی دردمند بسیار است؟!؟!؟!
یعنی دامپزشک دردمند بسیار است؟!؟!!؟
یعنی دامپزشک مسوول فنی دردمند بسیار است؟!؟!!؟
همه میخوان با اسم بردن از موارد مفسدات یه جوری دردشون رو به یکی گفته باشن!
راستی قرار بود عکسامو به اسو خودم بداری رو سایت!!؟؟
دکتر بهنام راد
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
0
0
خدا پدر مادرتونو بی امرزه اقای دکتر صفاتیان که درد دل من مسئول فنی رو بیان نمودید
اینجانب دکتر دامپزشک مسئول فنی در کشتارگاه طیور که مدت سه ماه حقوق که نگرفته و نمیگیرم هیچ......تازه رییس شبکه دامپزشکیمون هم توسط کارفرمامون به باد مسخحره و تمسخر واقع میشه این در حالی است که خود ریس شبکه هم در اون لحظه حضور داره و همه توهین هارو میشنوه و هیچی نمیگه!!!
حتی سال گذشته وقتی داشتم دستورات دامپزشکی رو به همراه رییسمون به مدیر عاملمون گوشزد مینمودم توسط عوامل اجیر شده توسط مدیر عامل هم من هم ریسمون مورد اهانت و تخریب خودرو دامپزشکی حتی قرار گرفت ولی دریسغ از حمایت مسئولین از من و حتی خود رییس دامپزشکی شهرستان!!!
من متاسفم واسه دکتر متخصصی که مونده برای 400 یا 150 هزار تومان ارزش خودشو به قیمت 400 یا حتی 600 هزار تومان میفروشه !!
اون اقایی که میگه از خود ما دامپزشکانه راست میگه چون اگه خودش یک ...... و دامپزشک واقعی بودو مثل من بیچاره برای خودش ارزش قائل بودو تحصیلات واسش مهم بود هر گز نمیومد به جای اینکه طرف همکارشو بگیره که دامپزشکه بیاد ......بگه من اعتقاد دارم از ماست که بر ماست......
ما دامپزشکان هستیم که باید از خودمون اتحاد نشون بدیم و متحد باشیم. که متاسفانه نیست که نیست همه به فکر جیب خودشونند و حالا اگر هم یک نفر مثل این اقای دکتر صفاتیان درد دل مارو منعکس میخواد کنه همه میرند زیر اب بنده خدارو هم میزنند به جای اینکه با هم متحدذ بشندو بهش حق بدند......چرا؟ چون منافع شخصیشون در خطره!!!
........ اون همکاری که فکر میکنه با حقوق 150 یا 400 هزار تو.امن گرفتند داره کار میکنه و اسم خودشم گذاشته دکتر!!!و باعث شده باقی دامپزشکان هم تحقیر بشند جلوی کارفرمایان!!
به جای اینکه برای هم خط نشون بکشید بهتر نیست بیایم متحد شیم تا همدل و همجهت مشکلمونو مثل همه ارگانها حل کنیم؟
دکتر دامپزشک مسئول فنی با دریافتی حقوق 1100000 اما هر 3 ماه یکبار !!!
نظر شما
ادامه