کد خبر: ۵۹۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه اظهار داشت: تلاش و همت سربازان خدوم دامپزشکی درخط مقدم مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام برگ زرینی در دفتر افتخارات سلامت و امنیت غذایی جامعه می باشد ولي با این حال در جامعه اجر و قرب دامپزشکي محرز نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه، «دکتر محمد سلیمانی پور» رئیس شبکه در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از دامپزشکان بخش خصوصی این شهرستان که به علت کمر درد شدید، درد مفاصل و وخامت درد قادر به راه رفتن نبود جهت درمان دیسک کمر به مدت يك ماه تحت معالجه قرار گرفت که پس از انجام آزمایشات اختصاصی مشخص شد وی به بیماری تب مالت مبتلا شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیماری تب مالت بیماری هزار چهره است گفت: این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می باشد که باکتری به راحتی با مصرف فرآورده خام دامی آلوده و یا تماس با ترشحات دام آلوده، به انسان منتقل می گردد و در انسان علائمی نظیر تب، لرز، تعریق، ضعف، خستگی عضلات، درد شدید و ... و در دام  سقط جنین و نازایی ایجاد می نماید.

دکتر سلیمانی پور با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان می باشد تصریح کرد: سربازان خدوم دامپزشکی درخط مقدم مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام با انجام واکسیناسیون دام بصورت منظم، خونگیری و آزمایشات اختصاصی بیماری، دامهای آلوده را شناسایی و با رعایت یکسری شرایط به کشتارگاه اعزام می نمایند تا علاوه بر جلوگیری از ضرر اقتصادی برای دامدار احتمال مبتلا شدن انسان را به حداقل ممکن برسانند.

وي ضمن حضور در اورژانس بيمارستان و عيادت از دکتر حمید ایرانپور افزود: دوره درمان بيماري بر اساس نظر پزشك معالج  تزريق عضلاني و خوراكي آنتي بيوتيك به مدت 28 روز متوالي مي باشد كه به منظور پيشگيري از عوارض ناشي از تزريق دارو بخصوص مسموميت كليوي به صورت هفته اي لازم است آزمايشهاي ميزان كراتين، اوره و... در ادرار انجام و تحت نظر باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه ضمن آرزوی تندرستی برای فعالان عرصه سلامت خاطرنشان کرد: اقدامات دامپزشکی برگ زرینی در دفتر افتخارات سلامت و امنیت غذایی جامعه می باشد که با این حال در جامعه اجر و قرب دامپزشکي محرز نشده و جایگاه این سازمان به درستی تبیین نشده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
همیشه فیلدی ترین ها بیشترین آسیب رو میبینند و پشت میز نشین ها هنوز باید با کلاس باشند و کلی جلسه بذارند تا فکری بحال فیلدی ها بردارند.
دکتر خداقوت...خسته نشو...خوب میشی
ناصر غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
رفیق صمیمی، دکتر ایرانپور عزیز، مرد سخت کوش روزگاران سخت،
امیدوارم هرچه زودتر دوباره موفق تر از گذشته و در سلامتی کامل ببینمت.
دل قوی دار سحر نزدیک است...
نظر شما
ادامه