کد خبر: ۵۹۲۸۱

«دکتر سامد برومندفر» از یک واحد بسته بندی ماهی و مرکز فرآوری ماهیان خاویاری در بابلسر بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در روز پنجشنبه 30 مردادماه با حضور در مازندران از 2 واحد کارگاه فرآوری آبزیان در بابلسر بازدید کردند.

در این بازدید که «دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران وی و یکی از کارشناسان این دفتر را همراهی می کرد از یک مرکز فرآوری که دارای مجوز صادرات و از پتانسیل خوبی برای صادرات آبزیان برخوردار است بازدید نموده و در ادامه از مرکز فرآوری خاویار وابسته به مدیریت امور خاویاری شیلات استان نیز دیدن کردند.

رضوانی در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مازندران در زمینه پرورش و فعالیت در صادرات محصولات آبزی به تولید خاویار پرورشی در استان اشاره کرد و افزود در در 4 ماهه اول سال جاری 172 کیلوگرم خاویار پرورشی از مزارع دارای مجوز استان با نظارت دامپزشکی به کشورهای آلمان ، انگلیس ، امارات ، سوئیس ، بلژیک، ژاپن و هنگ کنگ صادر گردیده است.

وی صدور مجوز های لازم برای صادرات 361500 کیلوگرم ماهی خوراکی تازه به عراق و 39591 کیلوگرم ماهی منجمد به روسیه را نیز از استان در 4 ماهه اول سال 1399 نشان از حمایت بخش دولتی برای صادرات ، سودآوری برای تولیدکنندگان و ارزآوری برای دولت برشمرد و افزود دامپزشکی مازندران در سال جهش تولید از هیچ حمایتی برای تحقق شعار سال کوتاهی نخواهد کرد.

دکتر برومندفر مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به صادرات فرآورده های آبزی از مازندران اظهار داشت، یکی از اهداف مهم سازمان دامپزشکی کشور، حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن است که بحمدالله این مهم در استان مازندران به چشم می خورد.

 

نظر شما
ادامه