کد خبر: ۵۹۲۷۵

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: علی رغم انباشت مقادیر قابل توجهی دام روی دست دامدار، اما گوشت با نرخ بالای ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید سلطانی» از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: علی رغم انباشت مقادیر قابل توجهی دام روی دست دامدار، اما قیمت گوشت در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های متولی بالای ۱۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد، افزود: با استمرار این روند به تولید پایدار نمی‌رسیم چرا که چوبداران و دلالان با در دست گرفتن بازار اقدام به عرضه گوشت با نرخ‌های دلخواه در بازار می‌کنند.

اختلاف چندبرابری قیمت مصوب و آزاد نهاده های دامی

سلطانی ادامه داد: با وجود واردات نهاده دامی با ارز ۴۲۰۰ تومان، اما کنجاله و ذرت با نرخ‌های بالا به دست دامدار می‌رسد و تولیدکنندگان برای سیرکردن شکم دامشان چاره‌ای به غیر از خرید با قیمت بالا را ندارند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه اختلاف چندبرابری قیمت مصوب نهاده با بازار آزاد منطقی نیست، بیان کرد: با وجود واردات نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ذرت و کنجاله سویا نباید خوراک دام چندبرابر نرخ مصوب به دست تولیدکننده برسد که متاسفانه سود جویی دلالان و عوامل واسطه و بی اعتمادی به تشکل‌ها موجب شده واردکنندگان پس از واردات و نگه داری در انبار‌ها با قیمت‌های گزافی نهاده را در بازار سیاه عرضه کنند.

به گفته وی، با استمرار روند فعلی نهاده‌های دامی و کاهش قدرت تحمل دامدار پیش بینی می‌شود که صنعت دامپروری در ورطه نابودی قرار گیرد.

سلطانی در پایان درباره آخرین وضعیت تامین واکسن تصریح کرد: با حذف ارز دولتی و اختصاص ارز نیما به واردات و مشکلات انتقال ارز، تامین واکسن با مشکلاتی روبرو شده است.

 

نظر شما
ادامه