کد خبر: ۵۹۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس از حضور دکتر دامپزشک به عنوان ناظر بهداشتی در بازار ماهی فروشان شهر بندرعباس به منظور ارتقاء بهداشت و حفظ سلامت شهروندان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس، «دکتر فخرآبادی» رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس از استقرار یک نفر دکتر دامپزشک، تحت عنوان ناظر بهداشتی دامپزشکی با هدف نظارت کامل و بهینه‌ی بهداشتی بر ورود و عرضه آبزیان و در نهایت تضمین سلامت این فرآورده ها در بازار ماهی فروشان شهر بندرعباس خبر داد.

وی گفت: تلاش چندین ساله دامپزشکی به منظور ساماندهی عرضه بهداشتی آبزیان شهر بندرعباس در خصوص بکارگیری ناظر بهداشتی دامپزشکی در بازار ماهی فروشان، با پیگیری های مستمر و همکاری دستگاه های ذیربط و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ثمر رسید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس افزود: نظارت بر محموله های ورودی، نظافت روزانه و مستمر بازار، رعایت مقررات و مسایل بهداشتی نگهداری، حمل و عرضه آبزیان و رعایت بهداشت فردی توسط شاغلین در بازار را از وظایف مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی ذکر کرد.

ایشان تصریح کرد: علاوه بر ناظر بهداشتی، ناظر شرعی نیز جهت ممانعت از عرضه آبزیان حرام و تضمین حلیت آبزیان در بازار ماهی فروشان بندرعباس مستقر می باشد.

دکتر فخرآبادی خاطر نشان کرد: آبزیان به عنوان یکی از منابع مهم پروتئینی در زنجیره غذایی انسان محسوب می گردد که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی بوده که با توجه به فسادپذیری بالای محصولات دریایی نقش و اهمیت نظارت بهداشتی دامپزشکی در حفظ کیفیت مواد خام دامی قابل عرضه و سلامت شهروندان و امنیت غذایی جامعه را نشان می دهد.

وی در پایان با توجه به شیوع بیماری کرونا ( کووید 19) در کشور و استان، از شهروندان محترم درخواست نمود:  آبزیان مورد نیاز خود را صرفا از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری نمایند و از خرید این محصولات از دستفروشان و مراکز غیر بهداشتی جداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس اطلاع رسانی نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
4
0
والله ماهی گیر مسول فنی نمیاد بخوره
نظر شما
ادامه