کد خبر: ۵۹۲۰۳

محققان یک شرکت دانش بنیان داروی گیاهی را برای کنترل بیماری در طیور عرضه کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر امیرعلی امیری» مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان کوکسیدیوز را یک بیماری مهم در صنعت طیور دانست که توسط انگلی به نام ایمریا ایجاد می‌شود و گفت: این انگل در دستگاه گوارش تکثیر می‌شود و سبب تخریب بافت روده و در نتیجه موجب سوء جذب، کم‌آبی و کاهش صرفه اقتصادی تولید طیور می‌شود.

وی با بیان اینکه گله‌های مرغ مادر برای مصون ماندن از این بیماری نیاز به واکسیناسیون دارند، ادامه داد: در طول سال بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون مرغ گوشتی در کشور تولید می‌شود و  برای مصون ماندن از این بیماری در این میزان از تولید باید به آنها داروی شیمیایی داد که این داروها از خارج از کشور وارد می‌شوند و قیمت نسبتاً بالایی دارند.

امیری خاطر نشان کرد: ما توانستیم یک داروی صد درصد گیاهی برای مقابله با این بیماری تولید کنیم. این دارو توانسته است از کمیته داروهای گیاهی سازمان دامپزشکی موافقت دریافت کند و در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی بعدی است.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، با تولید گیاهان دارویی در کشور، سالانه می‌توان از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کرد. همچنین جایگزینی داروهای گیاه پایه به جای داروهای شیمیایی می‌تواند آرامش خاطر بیشتری در مصرف کننده از حیث سلامت ایجاد کند.
 

 

 

نظر شما
ادامه