کد خبر: ۵۹۱۶۷

مسئول امور دام اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از افتتاح نخستین واحد صنعتی پرورش اسب این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «خداداد مردانی» اظهار کرد: واحد صنعتی ۳۰ رأسی پرورش اسب سوارکاری شهرستان در روستای جنت آباد با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح مربوط به یکی از بانوان اسدآبادی بوده و از یک میلیارد اعتبار هزینه شده برای طرح ۲۰۰ میلیون تومان آورده متقاضی و ۸۰۰ میلیون تومان با استفاده از تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: نژاد اسب های پرورشی این واحد صنعتی برای سوارکاری از نژاد کُرد و نژاد عرب ایرانی و دارای شناسنامه هستند.

مردانی خاطرنشان کرد: سوارکاری، جشنواره ها، همایش ها و مسابقات از جمله مواردی است که از وجود اسب ها استفاده شده و برای صاحبان واحدهای پرورش اسب دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در حال حاضر علاوه بر این واحد صنعتی پرورش اسب دارای سه واحد پرورش اسب با مجوز و پروانه کوچک روستایی است، خاطرنشان کرد: ۲۰ واحد سنتی پرورش اسب نیز در سطح روستاهای اسدآباد دارای فعالیت بوده که این واحدهای پرورش اسب فاقد پروانه و دارای ظرفیت بسیار کمتر هستند.

 

نظر شما
ادامه