کد خبر: ۵۹۱۲۲

برخی از گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری با تشکیل کارگروه تخصصی دامپزشکی، به سراغ دام و طیور عشایر می‌روند و مشکلات دام و طیور آن‌ها را برطرف می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «یحیی خواجعلی» با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با جهادگران مبنی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مسئله محور در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: در‌ همین‌ راستا کارگروه تخصصی دامپزشکی با هدف رفع مشکلات دام‌ها به ویژه برای جمعیت عشایر و واکسیناسیون و درمان دام و طیور عشایر استان تشکیل شد.

مسئول گروه های جهادی منتظران موعود (عج) و جوانان رهرو امام با تاکید بر ظرفیت‌های مناسب برای توسعه دامداری و تولید فرآوده‌های دامی در میان عشایر، تصریح کرد: این‌کارگروه در اولین قدم، با تشکیل هسته تخصصی دامپزشکی بعد از بررسی دام‌های منطقه عشایری چغاخور به مدت یک هفته درحال درمان دام‌های منطقه و خدمت‌رسانی به عشایر هستند.

خواجعلی افزود: در این اردو جهادی بیش از هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین و 800 قطعه طیور انگل‌زدایی و سگ‌های منطقه واکسینه و مورد معاینه و درمان قرار گرفت.

وی با اشاره به مصرف 100 میلیون ریال دارو در این طرح تصریح‌کرد: آموزش چهره به چهره به دامداران در قالب‌ طرح" چگونه دامی سالم داشته باشیم" و افزایش بازدهی و راندمان تولید صورت گرفت.

مسئول گروه های جهادی منتظران موعود (عج) و جوانان رهرو امام‌‌ با تاکید بر خدمات‌رسانی به عشایر به عنوان قطب تولید گوشت و محصولات لبنی خاطرنشان کرد:برای خدمات در روزهای آینده منطقه دره سیاه روستای سیبک شناسایی شده است که با وجود بیماری‌های واگیردار، رسیدگی‌ به این‌ منطقه ضروری است که نیاز به همکاری و پشتیبانی مالی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با کمبود منابع مالی برای تامین دارو برای خدمات‌رسانی مواجه هستیم، افزود: انتظار می‌رود مجموعه دامپزشکی استان و امور عشایر، نماینده بروجن‌ در مجلس و مجموعه‌های خیریه برای تامین مالی‌ گروه‌های جهادی با هدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به عشایر ما را یاری کنند.

خواجعلی حلقه مفقوده توسعه فعالیت‌های گروه‌های جهادی را همکاری و همسویی و حمایت ارگان‌های دولتی جهت رفع مشکلات مناطق کم‌برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: با حمایت ارگان‌های دولتی از گروه‌های جهادی، فعالیت گروه‌های جهادی مفیدتر خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه