کد خبر: ۵۹۰۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ابهر، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و اردبیل

 

حذف 24 راس گاو مبتلا به بیماری سل در یکی از دامداریهای ابهر


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر با اشاره به تشخیص تعداد 24 راس گاو شیری مبتلا به بیماری سل در اردیبهشت ماه سال جاری در یکی از دامداریهای شهرستان، گفت: با هماهنگی اداره کل همه دامهای فوق در کشتارگاه صنعتی کشتار گردیدند.
دکتر کلانتری افزود: دامداری مذکور در سال گذشته نیز دارای دام بیمار بوده که آنها نیز با تلاش کارشناسان این شبکه تست و کشتارشدند.


وی با بیان اهمیت تحت پوشش بودن کلیه دامداریهای تولیدکننده شیر شهرستان در عملیاتهای تست و واکسیناسیون، تعدادتست سل صورت گرفته درسال 1389 شهرستان ابهر را  4774 مورد ذکر کرد و موارد سل تشخیص داده شده و کشتارشده را 26 راس عنوان کرد.

-------------------------------

 

گروه کوهنوردی دامپزشکی خراسان جنوبی به قله شاسکوه قاین صعود کرد


به منظور گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ارج نهادن به مقام زن، گروه کوهنوردی دامپزشکی خراسان جنوبی به قله 2800 متری شاسکوه قاین صعودکرد.
این گروه 20 نفره از کارکنان دامپزشکی استان، عصر ششم خرداد موفق به فتح قله شاسکوه گردیدند.


گفتنی است این گروه در اردیبهشت ماه گذشته و همزمان با هفته معلم موفق شده بود به قله 4050 متری تفتان صعود نماید.

 

-------------------------------

 

به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر؛ صعود بسیجیان اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی به قله سهند


کوهنوردان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج ولایت اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر به قله 3695 متری سهند صعود کردند.


هدف از این صعود گرامیداشت و ارج نهادن به هشت سال  جانفشانی ها ،ایثارگری و پایمردی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است.

 

-------------------------------

 

پرداخت غرامت به صاحبان لاشه های ضبطی در کشتارگاههای دام و طیور اردبیل
 
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: درسال گذشته مبلغ یک میلیارد و 144 میلیون و 286 هزار و پانصد ریال غرامت به دامداران و مرغداران استان پرداخت گردید.
دکتر علوی افزود: این میزان غرامت بابت معدوم سازی 614 لاشه دام و 58 هزار قطعه طیور و به استناد بند الف جزء 2 قانون بودجه سال 1389 و در راستای حمایت از صنعت دامپروری و مرغداری استان و بالابردن سطح بهداشت عمومی جامعه و تأمین بخشی از خسارت وارده به صاحبان لاشه های ضبطی دام و طیور در کشتارگاههای دام و طیور استان پرداخت گردید.
وی با بیان اینکه قانون پرداخت غرامت به لاشه های دام و طیور ضبط شده در کشتارگاهها جهت تأمین بخشی از خسارت وارده در سال 82 و به پیشنهاد سازمان دامپزشکی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، خاطر نشان کرد: جلوگیری از متضرر شدن صاحبان لاشه های دامی معدومی در کشتارگاهها، ترغیب و تشویق دامداران و مرغداران جهت ارجاع دامهای بیمار به کشتارگاه، جلوگیری از کشتار اینگونه دامها در خارج از کشتارگاه و عدم انتقال لاشه دامهای مریض به بازار مصرف از مهمترین دستاوردهای این قانون است.

 

نظر شما
ادامه