کد خبر: ۵۹۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دادستان بهبهان گفت: دستور لازم به اداره دامپزشکی برای طرح شکایت و پیگیری قضایی رها‌سازی لاشه دام صادر و بزودی در دستور کار دادستانی قرار می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، ماجرای رهاسازی لاشه دام در طبیعت یا دفن غیراصولی آن هر از چند گاهی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی در جامعه می‌شود.

چنین مواردی که با سابقه نیز هست باید به صورت ویژه در جلسات شورای سلامت مطرح و اقدام لازم قانونی اعم از ریشه‌یابی، تذکر به خاطیان و برخورد قهری با آن انجام شود تا علاوه بر سلامت فیزیکی، سلامت روحی جامعه مورد خدشه قرار نگیرد.

در این شرایط فعلی که با شیوع ویروس کرونا در جامعه روبه‌رو هستیم، دقت نکردن در این موارد بهداشتی ممکن است سلامت و بهداشت عمومی را مورد تهدید جدی قرار دهد.

بیماری تب 3 روزه عامل تلفات دام در بهبهان است

«مهران اکبری» مدیر دامپزشکی بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیماری تب سه روزه هر ساله با افزایش دما و رطوبت شیوع کرده و موجب تلف شدن تعدادی از دام‌ها می‌شود.

وی افزود: واکسن این بیماری از اسفند 98 ساخته شده و  دامداران باید نسبت به واکسینه کردن دام‌ خود اقدام، و از شیوع این بیماری جلوگیری کنند که متاسفانه بعضی سهل‌انگاری می‌کنند.

واکسن این بیماری ویروسی در کشور موجود است

مدیر دامپزشکی بهبهان با اشاره به اینکه  این بیماری به صورت کانونی اتفاق می‌افتد و در کل کشور وجود دارد بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز شاهد شیوع این بیماری و تلف شدن تعدادی دام در استان و کشور بودیم.

وی در توضیح انتقال این بیماری عنوان کرد: بیماری موسوم به تب سه روزه دام یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل دارد .

مدیر دامپزشکی بهبهان عنوان کرد: با توجه به دستور دادستان موضوع نیز در دستور کار مراجع قضایی قرار گرفته و امیدواریم این موضوع ریشهای حل شود البته در نخستین اقدام دام‌های مورد نظر به صورت بهداشتی دفن شدهاند.

موضوع در مراجع قضایی پیگیری می‌شود

دادستان شهرستان بهبهان در تشریح موضوع ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع با رئیس اداره متبوع صحبت و از وی خواسته شد فورا طرح شکایتی در مراجع قضایی برای پیگیری انجام دهد.

این مقام قضایی در باره دفاع از حقوق عامه دراین مسئله رهاسازی لاشه حیوانات تصریح کرد: پس از طرح شکایت این مسئله پیگیری و نتیجه آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش تسنیم، بهبهان یکی از قطب های دامپروری ایران است و چندین مجتمع بزرگ دامپروری در این شهر وجود دارد و بخش عمده لبنیات مورد نیاز استان در این شهرستان تولید می‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
1
هر دز واکسن 170 هزار تومان . علی برکت الله.
باید دادستان این دامداران را درس عبرتی کنه برای مابقی دامداران که دیگه هوس دامداری نکنند. وقتی تمام عناصر ضد تولید دست بدست هم میدن که پدر تولید کننده رو در بیارن . این جماعت با پررویی تمام هنوز مقاومت میکنند. جمع کنید برید حاشیه شهرهای بزرگ تا دوستان به واردات مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته رونق بیشتری بدن.
نظر شما
ادامه