کد خبر: ۵۹۰۵۲
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
در راستای فضاسازی‌های اخیر علیه دامپزشکان:
علی‌رغم تکذیبیه‌های مکرر تشکل‌های صنفی دامپزشکی، «فرزاد علیزاده» در این یادداشت دامپزشکان را به پول‌پرستی و انجام عمل‌های زیبایی بر روی حیوانات متهم نموده است ...
 
حکیم مهر: «فرزاد علیزاده» فعال حقوق حیوانات در یادداشتی با عنوان «عمل‌های زیبایی حیوانات نقض آشکار حقوق حیوانات» در خبرآنلاین، دامپزشکان را به قتل‌عام سگ‌های شهری با تزریق اسید و گازوئیل متهم کرد!
علی‌رغم تکذیبیه‌های مکرر تشکل‌های صنفی دامپزشکی، وی در این یادداشت دامپزشکان را به پول‌پرستی و انجام عمل‌های زیبایی بر روی حیوانات متهم نموده است.

به گزارش حکیم مهر، متن یادداشت وی به شرح زیر است:

طی چندین هزاره، بشر بر طبیعت و برخی حیوانات چیرگی یافت و با اهلی کردن حیوانات، زندگی مسالمت‌آمیزی را با آن‌ها شروع کرد. اهلی کردن حیوانات در ابتدا بر اساس ضرورت و اقتضائات دوران کشاورزی و شروع حمل و نقل و مبادلات کالایی صورت گرفت. اما رفته رفته، با پیدایش شهرها و زندگی شهرنشینی و ظهور طبقه‌ی اشراف (دوران فئودالیسم)، انگیزه‌ی نگهداری حیوانات اهلی خانگی از جنبه‌ی اقتصادی و نقش حیوان در فرآیند تولیدات کشاورزی و گله‌داری (گاو، اسب، قاطر، سگ و پرندگان و ...) فراتر رفت و به اصطلاح با انگیزه‌ی زیست پر از تجملات اشرافیت (آن‌چه امروز زندگی لاکچری می‌نامیم) ادامه یافت. از این نقطه‌ی تاریخی بود که برخی حیوانات به‌ویژه سگ، گربه و پرندگان به داخل قصرها و کاخ‌های مجلل اشراف راه یافتند. این میراث نامبارک امروزه طیفی از حیوانات زبان بسته را شامل می‌شود و تصور همه بر این است که به حیوان خانگی لطف شده و در کمال خوش اقبالی، یک زندگی مسالمت آمیز را در کنار صاحبش دارد. هرچند انسان‌ها با بهره‌کشی از حیوانات، در واقع حقوق اولیه‌ی آن‌ها، که همان حق زندگی آزاد است را نادیده می‌گیرند و همین امر مفهوم "زندگی مسالمت آمیز" را کاملاً نقض می‌کند.

البته، نگهداری از حیوانات آسیب دیده‌ای که قابلیت زندگی در محیط‌زیست طبیعی خویش را از دست داده‌اند و توسط انسان‌های شریف نگهداری و تیمار می‌شوند، از این قاعده مستثنی است.

در ایران نیز مانند سایر کشورها، سال‌هاست که با پدیده‌ی نوظهوری تحت عنوان حیوانات آپارتمانی! مواجه هستیم. حیوانات آپارتمانی، عموماً به حیواناتی اطلاق می‌شود که قربانی دست‌اندازی، بهره‌کشی و صنعت بیرحمانه‌ای هستند که آن‌ها را بازیچه و اسباب سرگرمی و تفنن بشر می‌داند و بدون در نظر گرفتن حقوق اولیه، انواع و اقسام نژادها را تولید! می‌کند؛ چنین دخل و تصرفی در تمام جنبه‌های زیستی زندگی حیوانات، مفهوم انسانیت بشر را نیز زیر سؤال می‌برد.

این دست‌اندازی در زندگی حیوانات آپارتمانی، کار را به جایی رسانده است که افرادی به ظاهر حیوان دوست! برای زیبایی حیوان یا خوشایند خود، اقدام به انواع جراحی‌ها بر روی حیوانات خانگی می‌کنند: کشیدن ناخن‌های گربه به‌منظور جلوگیری از چنگ انداختن بر مبلمان و ...، یکی از این اعمال غیرانسانی است. متأسفانه بعد از این عمل، گربه به سختی راه می‌رود و ظاهراً راه رفتن برای حیوان بیچاره دردناک می‌شود.

 چندی پیش، درباره عمل‌های جراحی زیبایی بر روی حیوانات گزارش‌هایی منتشر شد و واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. یکی از این گزارشات که پیش‌تر به‌صورت میدانی تهیه شده بود، موارد طرح شده در خصوص اعمال جراحی زیبایی بر روی حیوانات خانگی  را تأیید می‌کرد.

 از اجرای عمل‌های زیبایی نظیر کوتاه کردن گوش، دم، تزریق بوتاکس یا خالکوبی گرفته تا برداشتن تارهای صوتی سگ به‌منظور حذف صدای پارس کردن حیوان. این عمل دردناکِ دستکاری و جراحی حنجره سگ در نهایت منجر به سرطان حنجره و مرگ دردناک حیوان می‌شود.

لازم است اشاره کنم که در کشورهای پیشرفته که قوانین رفاه و حقوق حیونات به رسمیت شناخته شده است، برای انجام هر یک از این اعمال، پروانه‌ی دامپزشکی شخص خاطی برای همیشه سلب و با مشکلات قانونی روبرو خواهد شد.

سالیان سال است که چوپان‌ها و گله‌دارها با روش‌های بی‌رحمانه اقدام به توله‌کشی و پرورش سگ‌های گله می‌کنند. بریدن دم و خوراندن آن به حیوان (برای وحشی شدن) و بریدن گوش‌ها برای جلوگیری از مزاحمت هنگام دعوا با گرگ در میان آن‌ها امری متداول است که در نبود نظارت دستگاه متولی انجام می‌شود. متأسفانه سازمان دامپزشکی به‌عنوان مرجع متولی، همچون موارد دیگر کمترین نظارتی بر این کار ندارد.

پس از انتشار اخبار اعمال زیبائی و ایجاد حواشی بر آن، هر چندکه «جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک» با انتشار نامه‌ای موضوع را کتمان نکرده و آن را از سوی عده‌ای از دامپزشکان محتمل دانست، اما یکی از رسانه‌های دامپزشکی کل ماجرا را غیرواقعی خواند و آن را شایعه‌پراکنی رسانه‌های مغرض و دامپزشکان را صنف مظلوم دامپزشکی قلمداد کرد.

 این در حالی است که گاه و بیگاه، گزارشات و اخباری منتشر می‌شود که نشان می‌دهد دامپزشکانی، تحت پروژه‌های مدیریت حیوانات شهری در شهرداری‌ها، به‌دلیل گران بودن داروهای دامپزشکی، سگ‌های شهری را با تزریق اسید، گازوئیل و... قتل عام می‌کنند و متأسفانه هیچ برخوردی هم از جانب سازمان نظام دامپزشکی با این افراد نمی‌شود.

البته آن را نمی‌توان به دامپزشکان شریفی که داوطلبانه و با کمترین هزینه یا به‌صورت رایگان، حیوانات شهری را درمان یا عقیم سازی می‌کنند تعمیم داد. حساب این انسان‌های شریف از دامپزشکان پول پرستی که در کلینیک‌های لاکچری خود با انجام این عمل‌های به‌ظاهر زیبائی! درآمدهای میلیونی دریافت می‌کنند و سلامت حیوان را به‌خطر می‌اندازند جداست. 

به‌نظر می‌رسد سرپرستان این حیوانات نیز که حیوانات خانگی‌شان را مجبور به انجام این اعمال می‌کنند، مشکلات روحی و روانی داشته و لازم است سلامت روان آن‌ها توسط روانپزشک بررسی شود.

با توجه به یافته‌های پژوهشی و علمی متعدد که اثبات می‌کند، حیوانات دارای «فهم» و «گیرنده‌های احساسی» هستند، این تفکر که سایر حیوانات «پست‌تر» هستند و چون گونه‌ ضعیف‌تری هستند و ما حق داریم از آن‌ها بهره‌کشی کنیم، یک تفکر غلط و غیر اخلاقی است.

منشور جهانی حقوق حیوانات به صراحت بیان می‌کند همه حیوانات در زندگی حقی برابر در یک چارچوب بیولوژیکی متعادل دارند و هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی‌رحمانه قرار گیرد. هر فعل غیرضروری، منجر به مرگ حیوانات می‌شود و هر گونه تصمیم، منجر به چنین عملی به مثابه جنایت علیه حیات است. متأسفانه، عدم وجود نظارت توسط سازمان‌های نظارتی بر موضوع حیوانات شهری و خانگی صنعت بهره‌کشی از حیوانات را تبدیل به یک صنعت بی‌رحم و غیرانسانی کرده است که روزبه‌روز اخبار ناخوشایندی از آن منتشر می‌شود.

بجاست با تدوین قوانین و مقررات بازدارنده، جلوی این رفتار بی‌رحمانه گرفته شود و رسانه‌های جمعی، به‌ویژه رسانه‌های نهادهای جامعه مدنیِ حامیان حیوانات و دوستداران طبیعت، با تولید محتوا در اینباره آگاهی جمعی جامعه را در مورد حقوق حیوانات بالا ببرند و با فرهنگ‌سازی در این زمینه، حساسیتِ جامعه را نسبت به حقوق حیوانات، به‌خصوص حیوانات اهلی و خانگی ترغیب کنند.

 

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
6
سوراخ شدن لايه ازن گسل تهران بالا رفتن قيمت مسكن ارز و... همه مشكلات بدليل دامپزشكان است
دامپزشک
|
Germany
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
3
باز یکی دیگه از ....... درومد تا خودش سر زبان ها بندازه
اونایی که روی حیواناتشون عمل زیبایی انجام میدن مشکل روانی دارن؟! مرد حسابی خب یکسری متعصب هم میگن هرکی حیوان خانگی نگه میداره مشکل روانی داره.
تفکر اشتباه چه ربطی به مشکل روانی داره
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
2
سازمان نظام دامپزشکی کشور لازم است از انفعال چندین ساله خارج شده و نسبت به دفاع از حقوق دامپزشکان با شکایت از این گونه افراد دفاع کند البته انفعال سازمان نظام دامپزشکی به نظر نهادینه شده است
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
2
وقتی میگویم که از ماست که برماست ما کارمان و رفتار مان را با پزشکان مقایسه ‌نکنیم ‌اینست‌ یک دامپزشک رزیدنت که خودش درگیر کار کلینکی نیست ‌بصرف مشاهدات شخصی یا شنیده خود کاری کرده که هر فردی بدون مدرک صرفا‌ بعنوان حامی حیوانات در مورد کار دامپزشکی قلم فرسایی کند
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
1
اقای علیزاده عزیر شما که حامی حیوانات هستید نباید هر عمل شنیع روی سگ را ارتباط به دامپزشکان بدهید در مورد انسان هرکس سرنگ بدست است در مورد سگ هم گارگر جمع آوری سگهای ولگرد تزریق مبکنتد یک دامپزشک زمانی مجاز بکار هست در هر مکان که پروانه کار از نظام دامپزشکی داشته باشد مانند پزشکان ‌حتما بررسی بفرمایید در مورد بریدن گوش سگ بکارخانجات و باغات اطراف تهران کرج‌ شهریار زحمت بکشید سر بزنید خواهید دید نگهبان افغانی که با سگ شب نگهبانی میدهد براحتی دو گوش سگ را با قساوت تمام‌ میبرد و رهایش میکند تا بقول خودش هار و بگیر شود انقدر بدامپزشکان شریف تهمت نزتید قبل از اینکه شما حامی حیوانات شوید آنها بخاطر شغلشان دلسوز حیوان بدون مانور‌ دلسوزانه هستتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
3
احتمالا مشکل شخصی با دامپزشکان دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
1
4
دوست خوبم شما مدافع حقوق حیواناتید.احتمالا گیاه خوار هم هستید.تابحال یک حشره آفت رو زیر لوپ یا میکروسکوپ دیدین ؟ در منتهای کمال آفرینش خداوند هست.حق داره آزاد باشه .حق داره محصور نباشه و تمام این شعار هایی که دوستانی مثل شما میدن .یک قطره آفت کش روی بدنش بریزید و زیر لوپ مشاهده کنید چطور زجر میکشه و میمیره.یک فیلم 30 ثانیه ای ازش بگیرید و تو فضای مجازی یکم آب و تابش بدین .تبریک میگم شما (مدافع حقوق حشرات) شدین .انجمن تشکیل میشه و میگین سوسکها حق دارن تو فاضلابهای ما زندگی کنن.براشون نون خشک و قند بزارین و فیلم تهیه کنید از تغذیه سوسکهای سرگردان با مخلوط نون خشک و آب قند غلیظ شده.چالش دور انداختن مگس کش پلاستیکی از منازل رو استارت بزنید.عکس چهارتا کارشناس که دارن روی محلول افت کش کار میکنن رو بزارید و بنویسید اینها جنایتکارن.فیلم سمپاشی مزارع رو پخش کنید و بنویسید با حشرات بیگناه اینگونه رفتار نکنید . جالب میشه
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
3
4
شرافتا بس کنید
خسته شدم از بس این پیامهارو از اشخاص خاص دیدیم و واکنش دامپزشکان رو میبینم ، خداییش کار دیگه ای ندارید ؟؟
یا دعوای مهندسهای علوم دامی با دامپزشکاس یا کاردان ها یا فلان ایکس فلان حرف رو زده ، خداییش کم پشت پزشکان حرف هست ؟؟؟ چند درصد واکنش نشون میدن ،،؟؟؟؟؟
بخدا این راهش نیست ، انقدر بیکاری زده به همکاران که منتظرن مرغ همسایه بگه فلان خروس که هیکلی شده هورمون زده ، شروع میکنن به نظر دادن ، خداییش بیخیال
اوقات بیکاری مطالعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شما خودت انقدر بیکاری که نشستی تمام بحث هارو دنبال کردی...و انقدر منفعل هستی که حتی از خودت هم دفاع نمیکنی.نمیخوایم از همکارهات دفاع کنی ولی دیگه لطفا توصیه به مطالعه نکن شما و ادای انسانهای فرهیخته رو در نیار...از اون قسم (شرافتا) گفتنت معلومه کی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
فرد ناشناس ، بنده در بدنه وزارت بهداشت هستم ، دقیقا منظورم با امثال شماست ، بنده مثل شما بیکار نیستم که تمامشو بخونم ،گذرا بعداز هر مطلبی تعداد کامنت ها گویای وخامت اوضاس ، فقط نشانه بیکار بودن افرادیکه عین شما این نظرات بی پایه اساس رو برای حرف هر فردی بیان میکنین گفتم که مشخص شد بر اشتباهات خودتون پافشاری هم میکنین ، امثال شما خداروشکر بیکاری و الاف بودنتون رو هم به دامپزشکی نسبت میدین ، خداییش بس کنید ، حداقل آدم با تلاشی نیستید سکوت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
برادره من نمیخواد زیاد بری بالا منم تو همون بدنه که تو هستی هستم فقط خیلی فعال تر از جنابعالی و خیلی با سابقه تر از جنابعالی.ولی بسیار مسول تر از جنابعالی در قبال هر حرف بی اساسی که درباره همکارهام زده بشه.اینکه همه با نگرانی و احساس مسولیت میان اینجا از حیثیت شغلیشون دفاع میکنن و یهو شما مثل بچه مدرسه ای ها میپری وسط و کلا بحث رو به بیراهه میبری و تازه نصیحت به مطالعه و چیزهایی که خودت بیشتر بهشون نیاز داری تا پخته تر بشی میکنی نشانه خامی و غرور بیجای شماست که متاسفانه برخوردی تا الان باهات نشده .حد اقل یاد بگیر وقتی چهارتا همکار صحبت میکنن ساکت بشینی...ضمنا مباحث رو گذرا نخون باعث میشه مثل الان ادم سطحی نگری بشی.
یکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شما هنوز به مرغ هورمونی اعتقاد داری؟ کجا مدرک گرفتی .شما مثال نزنید اقا
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نمیدونم چرا انقدردر مقابل فهمیدن مقاومت میکنی فرد ناشناس ، اما انقدری اطمینان دارم که شخص شما از آن دسته از افرادی هستی که نه تنها در دامپزشکی که سنگش رو بر سینه میزنید نتونستید موفق و فعال باشید بلکه در مواقع لزوم قشنگ تخریب همکاراتون رو هم در کارنامه دارید ، برادر من ، بجای ادعا و مواضع گیری یاد بگیر برای هر مطلب بی پایه اساسی از کوره در نری چون این ضعف شخصیتی شمارو نشون میده ، یکبار گفتم ، چون افرادیکه همانند شما بیکاری فعلیشون رو از تحصیل در رشته دامپزشکی میدانند قطعا برای هر جریانی شمشیر رزم در دست میگیرند که ما بهترینیم و اشتباه نکردیم
بنظرت چه کسانی از حرف دیگران به خشم میایند ؟؟؟؟ قطعا کسانیکه از لحاظ فکری به پختگی کامل نرسیدن و قطعا با کوچکترین حرفی از جانب اطرافیان هم حتی با اعضای خانواده به مشکل بر میخورند
لطفا بزرگ تر فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اومدی یه چیزی بگی و بری دیدی نمیشه..خیلی مونده تا به بلوغ اجتماعی برسی ..چهارتا بزرگتر که صحبت میکنن مثل بچه مدرسه ای ها پریدی وسط که (شرافتا) بس کنید؟؟ بی حرمتی به اینهمه همکارت که دارن اعلام نظر میکنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
واقعا دوستان همکار باید دست به دست هم بدن و ....... این بنده خدا رو ............... ادب کنن که فقط لحن تندش برای همکارهاشه و انقدر خود بزرگ بینه که فکر میکنه میتونه همکارهاش رو نصیحت به مطالعه کنه و اونهارو متهم به بیکاری و الافی کنه ..وای به حال و روز دامپزشکی کشور با این ..........نی که توی خودش داره.امثال شما مایه آبروریزی و شرمساری سازمان هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
...............، بیکاری که گفتم منظورم شخص شما بود که هنوز تکمیل نشدی ، همکاران پخته ما در عرصه دامپزشکی باعث افتخار بنده هستند ، غروری هم که گفته بودی مخصوص لحن زننده خودتون در پیام های بالاست ،........... اون زمانیکه ابتدایی درس میخوندی ما دانشجو بودیم ، از رفتارات هم مشخصه که امثال شما با حوشی گری نزاشتن تا به امروز دامپزشکی سر و سامان بگیره ، انقدری که اطمینان دارم در بدنه وزارت بهداشت نیستی بلکه مطمنا دکتر دامپزشک هم نیستی ، واقعا چه نفعی میبرید از این همه تحریک ها ؟؟؟؟
بهتر نیست با این افکار دکتراهای واقعی در این رشته رو زیر سوال نبرید ؟؟؟؟
بنده از سال ۸۸ مطالب حکیم مهر رو میخونم ، اومدم یک حرفی بزنم برم دیدم نمیشه ؟؟؟ واقعا اینطور فکر میکنی ؟؟؟ شخص شما در حد و اندازه ی این جریان نیستی که کسی فرار کند ، واقعا نرود میخ آهنی بر سنگ سخت ، داستان بنده و شما داستان پشه است که بر صورت مینشیند ، هر چقدر با افراد مغز خشکی مانند شما بحث کنم فقط وقت تلف کردنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دوستان همکار دامپزشکی دقت بفرمایید :
در پیام اول ایشون این عبارات گهر بار رو درباره همه ماها گفتن دقت کنید درباره (همه ما ):
(شرافتا بس کنید!!)
(خداییش کار دیگه ای ندارید؟؟)
(انقدر بیکاری!! زده به همکاران که....)
(خداییش بیخیال اوقات بیکاری مطالعه کنید!!)
این بنده خدا خودش رو با ما کهنه دامپزشک
ها مقایسه هم میکنه .واقعا باید ایشون و امثال ایشون ادب بشن در واقع از نو تربیت بشن .ضمنا دوست (دکتر نما )هیچ دکتری از قسم های (شرافتا ) و این قبیل اصطلاحات میدان میوه ای
استفاده نمیکنه .
حالا سطل ماست رو گرفته و میماله به حرفهای خودش (همکاران پخته ما در عرصه دامپزشکی باعث افتخار!! بنده هستن )
دست بردار از این هزار چهره بودن با این مدل چاپلوسی ها نمیشه درستش کرد توهینی که به همکارهات کردی
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
با سلام و احترام،
به علت شخصی شدن این رشته کامنت و مجادله کلامی و بی احترامی، از درج نظر جدید در ذیل این رشته کامنت معذوریم.
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
1
دامپزشک سراغ دارین پول بگیره این کار رابکنه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
2
1
با سلام. اگر اظهارات ایشان نابجاست، که احتمالا ایشان بزرگنمایی می کنند، چرا از ایشان شکایت نمی شود؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
شما دوست خوبم دیگه جسارتا باید فرهنگ فضای مجازی و رسانه رو از اول بری دوره ببینی.این فضا برای همین مدل حرف هاست ولی البته با دلیل و مدرک ولی دیگه شما منتظر نشستی یکی بیاد یه حرفی بزنه بری شکایت،؟؟! کنی .نهایت انتقاد پذیریتون همینه دوست عزیز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
0
ما‌دامپزشک‌هستیم از نظر اخلاق دامپزشکی باید ار کاریکه روی حیوان جنبه درمانی دارد انجام‌دهیم در غیر این صورت خلاف اخلاق انجام میدهبم بعنوان مثال هیسترو رکتومی یا عقیم سازی غیر در مانی ولی بخاطر بهداشتی وجلوگیری از ازدیاد حبوانات بی سر پرست واعشاعه بیماریها مشترک ااینکار بالاجبار انجام میشود ولی در کل‌اگر حیوانی صاحب داشته باشد‌وآن صاحب حیوان‌درخواست‌جراحی بکند‌ودلیل قانع‌کننده ای‌بیا ورددکتر دامپزشک همان رضایت نامه ایکه میگیرد انرا‌از گناه‌وتعقبب‌حقوقی معاف میکند‌اگر حامبان حقوف حیوانات زیاد دل سوز هستند باید بدانند حیوانات وپرندگان آزاد بدنیا آمده اند انسان حق نندارد ب8خاطر نگهبانی یا لذت خود انرا اسیر کند بلکه فقط حق حمایت غذای وحفاظت محیطی دارد مانندتمام حیوانات محیط زیستی پس بهتر است افراد مدافع حیوانات زیاد ریز در کار نشوند چون ببن بست اخلاقی خواهند رسید
Vet.
|
United States of America
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
1
1
ایشان کی باشند؟
بگم : کاسه داغ تر از اش.
جناب، شما حق توهین م متهم کردن هیچ دامپزشکی رو نداری. ضمناً ما شما را مدافع حقوق و فعال حقوق حیوانات قبولت نداریم.
و مهمتر اینکه اصلا در جایگاهی نیستی، که بخوای در مورد دامپزشکان.... کنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
موافقم دوست عزیز کاسه داغتر از آش که متاسفانه دنبال جلب توجه هم هستن..میگن طرف میخواست معروف بشه نمیدونست چکارکنه رفت ........................... کرد .
Vet.
|
Mauritius
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
0
حکیم مهر عزیز.
ما دامپزشکان و بطور کلی عزیزانی که غیر دامپزشک هستند ولی بر سر سفره دامپزشکی نشسته اند، به رسانه خبری شما احترامی ویژه قائل ایم. ولی اینگونه حرفای بی اساس از سوی عده ای، موجبات ناخوشایندی هموطنان عزیز و تغییر نگاه مثبت به دامپزشکی را سبب میگردد. و این یک آسیب به پیکره دامپزشکی خواهد بود. خواهشمندیم، از انتشار اینگونه اظهار نظرات بی اساس خودداری فرمایید.
با سپاس
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
1
1
حکیم مهر محترم!
لطف بفرمایید سوابق علمی، اجرایی و دستاوردهای فنی ایشون در حوزه رفاه حیوانات را منتشر بفرمایید.
چرا بدون تحقیق درباره افراد صرف اینکه یکی اسم خودش رو گذاشته فعال حقوق حیوانات و فقط حرف زد و کپی پیس کردن یادگرفته بهش تریبون و عنوان های بزرگ می دید؟!
........................
نظر شما
ادامه