کد خبر: ۵۹۰۰۵

در دیدار «مرتضی رضایی» معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با «مهندس قندالی» رئیس سازمان امور عشایر ایران، در خصوص پاره ای از مسائل مرتبط با حوزه دام کشور گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، در این دیدار که عصر امروز در محل سازمان امور عشایر برگزار شد، در خصوص ضرورت اختصاص ردیف اعتباری برای دام، اصلاح نژاد دام با اتکا به نژاد داخلی و ظرفیت دام بومی عشایر و موضوع قاچاق دام و برطرف کردن موانع تردد دامداران و عشایر تبادل نظر شد.

بررسی موضوع دامپزشکی و برطرف کردن مشکلات دامداران کشور بویژه دامداران عشایری در این حوزه، از دیگر موضوعاتی بود که در نشست دکتر رضایی و مهندس قندالی مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست همچنین بر تشکیل کارگروه مشترک در حوزه دام کشور با حضور نمایندگانی از معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، سازمان امور عشایر ایران، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و برگزاری مستمر جلسات این کارگروه تاکید شد.

همچنین استفاده هدفمند از تسهیلات اختصاصی در حوزه دام از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر، مدیران کل دفاتر بهسازی امور تولید و امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان و مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان نیز نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.

گفتنی است؛ جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری جامعه عشایری ایران با در اختیار داشتن حدود ۲۲ میلیون راس دام سبک، ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تولید و نقش تاثیرگذاری در تامین مواد پروتئینی مورد نیاز کشور دارند.

 

نظر شما
ادامه