کد خبر: ۵۹۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی در حال نشر است که بسیار ناراحت‌کننده است. این ویدئو نشان می‌دهد که شهرداری اهواز، شبانه با استفاده از سلاح گرم، بسیاری از سگ‌های خیابانی را کشته است. از همین رو
آفتاب یزد بسیار مورد مذمت و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آفتاب یزد، هنوز مسئولان شهرداری اهواز نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده‌اند اما این بار اولی نیست که شهرداری این شهر دست به چنین اقدام وحشتناکی می‌زند. اسفند سال گذشته بود که لاشه‌های تعدادی سگ در اهواز یافت شده بود که علت مرگ آنها را ریختن سم در غذایشان توسط شهرداری عنوان کردند. یا آبان ماه ۹۸ در پی یافتن اجساد سوخته تعداد زیادی از سگ‌های بلاصاحب در اهواز، انجمن‌های حامیان حیوانات مسئول این فاجعه را شهرداری دانسته و علیه آن، اعلام جرم کردند. تکرار این اتفاق در اهواز سبب شده که تعدادی از حامیان حیوانات خواستار توقف کشتار سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری اهواز بشوند اما گویا گوشی برای شنیدن وجود ندارد که بازهم شاهد چنین رویدادی هستیم.

به هر حال این عمل شهرداری اهواز با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «این سگها برای انسانها مفیدن، برای چرخه کره زمین مفیدن.»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «کشتن سگ یا هر حیوونی بسیار کار زشت و ناپسندیه توی هیچ دینی به اندازه اسلام راجب حقوق حیوانات حدیث و روایت نداریم.»

دیگری نوشت: «واقعا کسی که این بلا هارو به سر یه حیوان زبون بسته انجام میده اونم نه به روش قانونی بلکه با قساوت تمام بویی از انسانیت نبرده و وجود همچین شخصی در جامعه و بین مردم هم خطرناک است»
دیگر کاربری گفته است: «این کار واقعا ته نامردیه یعنی چی آخه؟ مگه این زبون بسته‌ها چه آسیبی به شما‌ها میزنن؟»

کاربران دیگر نوشته اند: «همه حیوانات خدا وجودشون دارای حکمتِ. خدا بی‌خود موجودی رو خلق نمیکنه نه از بین بردن این حیوانات درسته نه عقیم کردنشون بلکه باید این سگ‌ها رو به جاهایی که کمبود این حیوان هست و نبود سگ باعث ضرر شده ببرند مثل جایی که موش یا گربه زیاده و یا اون‌ها رو در حیات وحش‌هایی که خود دولت اون‌ها رو قرار داده برای حفاظت از حیوانات ببرند.»، «من نمیدانم چرا این افراد محاکمه نمی‌شوند و به جرم کشتار این همه حیوان که جرمی جز اینکه در خلقت خدا به عنوان سگ آفریده شدند، تحت پیگرد قرار نمی‌گیرند. باید زندانی بشن.»، «این بیچاره‌ها حقشون اینجور مردن نیست مگه دسته خودشون بوده به دنیا بیان که اینجور بیرحمانه میکشنشون»، «اگه انسان‌ها تو کار خدا و خلقت دخالت نکنن، همه چیز تو توازن میمونه. دخالت انسان چیزی رو بهتر نمیکنه که هیچ، بدتر هم میکنه»، «مگه این زبون بسته‌ها چه گناهی کردن که باهاشون این کار هارو می‌کنید... مگه اینا توی شهر میگردن با مردن کاری دارن »، «زندگی در جامعه ای که حیوانات در آن امن نیستند نگرانم می کند نه به این خاطر که حیوان دوست هستم بلکه حیوان آزاری دلیلی بر عدم سلامت روان جامعه است و این حجم از ناهنجاری روانی ترسناکه!»

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پرویزوزیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
1
0
سلام.من این فیلم رو به شرافتم ندیدم .شهردار اهواز اگر شما محلی رو برای نگهداری این موجود بی زبان احداث کنید.انسانهای زیادی هستن که حاضر هستن عضویت داشته باشن برای پرداخت هزینه نگهداری ماهانه .بعداز خانواده ودیگر انسانها بهترین دوست وهمدم یک انسان این موجود است ..درپایان لعنت به شخصی که این وحشی گری رو از خودش نشون داد..درود به شرف تمام هندوها و بودایان که اصلا هیچ موجودی را نمیکشن
نظر شما
ادامه